Dofinansowanie wycieczek integracyjnych z ZFŚS nie stanowi dla uczestników przysporzenia finansowego nieodpłatnego, a tym samym nie generuje obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą o PIT, ponieważ świadczenie takie ma charakter ogólnodostępny i nieprzypisany indywidualnie.
Dofinansowanie wycieczek i spotkań integracyjnych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż jego celem jest integracja pracowników, a nie osobista korzyść finansowa odbiorców świadczenia.
Świadczenia emerytalne ze szwajcarskiego II filaru, wypłacane rezydentowi podatkowemu Polski, korzystają ze zwolnienia z opodatkowania w Polsce według art. 21 ust. 1 pkt 58 lit. b i art. 21 ust. 33 ustawy o PIT, zgodnie z porozumieniem między Polską a Szwajcarią w sprawie unikania podwójnego opodatkowania.
Emerytury z niemieckiego obowiązkowego systemu ubezpieczeń socjalnych wypłacane osobom zamieszkałym w Polsce podlegają opodatkowaniu wyłącznie w Niemczech zgodnie z art. 18 ust. 2 umowy polsko-niemieckiej o unikaniu podwójnego opodatkowania, co wyklucza konieczność ich wykazywania w polskim zeznaniu podatkowym.
Ulga dla pracujących seniorów, przewidziana w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie przysługuje podatnikowi, który otrzymuje rentę rodzinną. Prawo do renty rodzinnej, mimo nabycia uprawnienia do świadczeń emerytalnych, wyklucza możliwość zastosowania ulgi podatkowej, niezależnie od spełniania innych przesłanek formalnych.
Obowiązki płatnika w związku z finansowaniem z ZFŚS spotkań/imprez integracyjnych.
Ustalenie, czy pomoc rekonwersyjną, finansująca koszty przekwalifikowania zawodowego, która przysługuje żołnierzowi zawodowemu, na zasadach określonych art. 236 ust. 17 ustawy o obronie Ojczyzny, podlega zwolnieniu, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o PIT.
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistów świadczeń z ZFŚS.
Obowiązki płatnika związane z dofinansowaniem w oparciu o kryteria socjalne wycieczek/wczasów, spotkań o charakterze integracyjnym oraz dofinansowanie/sfinansowanie biletów/karnetów dla pracowników, emerytów, rencistów i uprawnionych członków rodzin.
Brak możliwości skorzystania przez czynnego sędziego ze zwolnienia od opodatkowania, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (ulga dla pracującego seniora).
Zmiany w przepisach wprowadzone przez Polski Ład wejdą w życie 1 stycznia 2022 r. Przewidują one m.in.: podwyższenie do 30 000 zł rocznej kwoty wolnej od podatku, wprowadzenie nowej skali podatkowej, nowego limitu dla I progu podatkowego i kwoty zmniejszającej miesięczne zaliczki na podatek dochodowy oraz dodatkowego odliczenia od podatku a także likwidację odliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne
• Możliwości i moment zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych przez Spółkę na organizację wskazanych we wniosku spotkań integracyjno-szkoleniowych związanych z uczestnictwem w tych spotkaniach: pracowników oraz byłych pracowników (emerytów) oraz kontrahentów, polityków, dziennikarzy.
Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia od dochodów składki na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych w zeznaniu podatkowym za rok, w którym ZUS potrącił (tytułem dobrowolnej wpłaty) rzeczoną składkę, tj. za rok 2019.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych do wycieczki dla pracowników, byłych pracowników i innych uprawnionych osób.
Czy wydatki poniesione przez Spółkę na zakup pakietów medycznych dla członków rodzin pracowników, wskazanych w opisie stanu faktycznego, stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o CIT? - Czy wydatki poniesione przez Wnioskodawcę na zakup pakietów medycznych dla byłych pracowników emerytów stanowią koszty uzyskania przychodów na gruncie ustawy o CIT?
Wypłacona Wnioskodawcy - jako emerytowi wojskowemu - pomoc rekonwersyjna o której mowa we wniosku, podlega zwolnieniu podatkowemu przewidzianemu przepisem art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 2 280 zł.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie odliczenia od dochodów składek na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych.