Jeżeli jedna z powiązanych spółek poniosła stratę podatkową w źródle przychodów, do którego zalicza się daną transakcję kontrolowaną, obowiązek sporządzenia dokumentacji cen transferowych dotyczy wyłącznie transakcji z tym podmiotem. Zwolnienia wynikające z art. 11n pkt 1 ustawy o CIT nie obejmują tych transakcji.
Zwolnienie z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych, przewidziane w art. 11n pkt 5 ustawy o CIT, nie ma zastosowania, jeżeli pomiędzy spółką a jej jedynym udziałowcem, jednostką samorządu terytorialnego, istnieją nie tylko powiązania kapitałowe, ale także powiązania osobowe związane z obecnością przedstawicieli gminy w organach spółki.
Korekty cen transferowych (korekty dochodowości) realizowane między spółką a podmiotami zależnymi, mające na celu wyrównanie poziomu dochodowości do warunków rynkowych, nie podlegają opodatkowaniu VAT, gdyż nie stanowią odrębnej usługi ani nie odnoszą się do indywidualnych transakcji, lecz ogólnej działalności gospodarczej.
Podmiot, w którym Skarb Państwa posiada pośrednio co najmniej 25% udziałów, jest zwolniony z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych, z art. 11n pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nawet gdy powiązanie jest pośrednie.
Podmiot powiązany nie jest zwolniony z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych, o ile powiązania z innymi podmiotami nie wynikają wyłącznie z powiązania ze Skarbem Państwa, lecz obejmują inne rodzaje powiązań kapitałowych.
Zwolnienie z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych jest możliwe, jeżeli podmioty powiązane nie poniosły straty podatkowej w odniesieniu do źródła przychodów, z którym związana jest kontrolowana transakcja, niezależnie od strat z innych źródeł przychodów.
Spółka przejmująca, działająca metodą łączenia udziałów, może korzystać ze Zwolnienia 11n dla transakcji przejęcia, bazując na rocznych wynikach finansowych oraz podatkowych bez konieczności sporządzania dokumentacji osobno dla każdego przejętego podmiotu.
Spółka może skorzystać z wyłączenia obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 1 Ustawy o CIT dla transakcji dokonanych do 1 stycznia 2026 r., pod warunkiem nieuzyskania dochodów kwalifikowanych. Po tej dacie, posiadanie decyzji o wsparciu skutkuje obligatoryjnością zwolnienia, co wyłącza możliwość skorzystania z powyższego wyłączenia.
Wartość transakcji dobrowolnego umorzenia akcji bez wynagrodzenia należy ustalić według wartości rynkowej. Po spełnieniu określonych przesłanek, spółka może być zwolniona z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, pomimo przekroczenia progu transakcyjnego, jeśli spełnia warunki art. 11n CIT.
Urealnienie Rentowności związane z niewykorzystanymi mocami produkcyjnymi na terenie SSE, do wygaśnięcia Zezwolenia, stanowi element dochodu zwolnionego z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, przy odpowiednim przypisaniu dochodów do działalności zwolnionej i opodatkowanej.
Korekty cen transferowych dokonywane wewnątrzgrupowo, zgodnie z art. 11e CIT, mogą wpływać na przychody i koszty działalności w SSE, gdyż są integralnie związane z wcześniej ustalonymi warunkami transakcji kontrolowanych.
Korekty cen transferowych dotyczące transakcji wewnątrzgrupowych spełniają warunki art. 11e ustawy o CIT, kiedy po zakończeniu okresu wykryto odchylenia od poziomu rynkowego. Zmiany są rozpoznawane w roku pierwotnego ujęcia transakcji i mogą wpływać na dochody zwolnione z CIT w ramach SSE oraz na podstawie decyzji o wsparciu inwestycji.
Podmiot, który przekracza ustawowy próg wartości transakcji jednorodnych i ponosi stratę podatkową, jest zobowiązany do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych. Mały przedsiębiorca może skorzystać z uproszczeń w dokumentacji, obejmujących brak obowiązku analizy porównawczej lub zgodności.
Skutki podatkowe wynikające z wniesienia wkładu niepieniężnego do spółki jawnej oraz w rezultacie przystąpienia do tej spółki.
Wniesienie wierzytelności do sp. j. powstałych po stronie otrzymujących aport, oraz obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych.
Dotyczy ustalenia, czy warunek nieponiesienia straty podatkowej określony w art. 11n pkt 1 lit. c Ustawy o CIT wyłączający na podstawie art. 11n pkt 1 Ustawy o CIT obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych do transakcji kontrolowanej należy interpretować w ten sposób, że: znajdzie on zastosowanie do transakcji kontrolowanej w sytuacji, gdy zarówno Spółka, jak i Krajowy Podmiot
Możliwość zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych w sytuacji, gdy spółka poniosła stratę podatkową, ale w innym źródle przychodów.
Czy Wnioskodawca w związku ze sporządzaniem informacji o cenach transferowych TPR-C zwolniony jest z obowiązku sporządzenia informacji ORD-U o umowach zawartych z nierezydentami w myśl art. 82 § 1c Ordynacji podatkowej i art. 11t ust. 1 ustawy o CIT z zastrzeżeniem, że wyłączenie to nie dotyczy przypadku, w którym Wnioskodawca obowiązany jest do sporządzenia informacji o cenach transferowych w związku
Sporządzenie dokumentacji cen transferowych dla transakcji kontrolowanych z podmiotami powiązanymi.
Czy na Spółce w zakresie transakcji z Kontrahentem Spółki, który posiada oddział na terenie kraju stosującego szkodliwą konkurencję podatkową w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, zciążył zgodnie z art. 11i ustawy o CIT, obowiązek ustalania cen transferowych.
Dotyczy transakcji kontrolowanej pomiędzy Wnioskodawcą, a jego zagranicznym oddziałem.
Zwolnienie z obowiązku sporządzania informacji o umowach zawartych z nierezydentami w myśl art. 82 § 1c Ordynacji podatkowej.
Wyłączenie z obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych w sytuacji, gdy kontrahenci ponieśli stratę z innego źródła przychodów niż to, w ramach którego została dokonana transakcja.