Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej ustalenia czy podwyższenie stawki środków trwałych amortyzowanych metodą liniową i degresywną w rozumieniu art. 16i ust.1,5, art. 16k ust.1
Samochody osobowe i ciężarowe to środki transportu powszechnie wykorzystywane w firmach. W 2019 r. ustawodawca wprowadził nowe zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z nabyciem i używaniem samochodów osobowych, zwłaszcza tych droższych. Zasady te nie zmieniły się natomiast w stosunku do samochodów ciężarowych. Nie objęły także podatku naliczonego od wydatków dotyczących
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zasad amortyzacji środków trwałych.
Czy Spółka prawidłowo przyjęła degresywną metodę amortyzacji zakupionych pojazdów?
Czy Spółka może zastosować do zakupionego samochodu ciężarowego degresywną metodę amortyzacji?
Czy Spółka może zastosować do zakupionego samochodu degresywną metodę amortyzacji?
Czy Spółka może zastosować do zakupionego samochodu ciężarowego degresywną metodę amortyzacji?
1.Czy zakupione i/lub wykorzystywane na potrzeby działalności gospodarczej: motocykle, pojazdy czterokołowe quady, skutery śnieżne, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 tony, konstrukcyjnie przeznaczone do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą są w świetle zapisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych samochodami osobowymi? 2.Czy wobec zakupionych wyżej wymienionych
Czy po dokonaniu zmiany przeznaczenia samochodu z ciężarowego na osobowy spółka będzie mogła nadal dokonywać odpisów amortyzacyjnych metodą degresywną i amortyzować pojazd aż do zrównania odpisów z wartością zakupu netto ?
1) czy prawidłowe jest stanowisko, że otrzymując informację od Korzystającego o zmianie rodzaju samochodu z ciężarowego na osobowy, potwierdzone wpisem w dowodzie rejestracyjnym pojazdu nie ma obowiązku zmiany metody amortyzacji z degresywnej na liniową ? 2) czy prawidłowe jest stanowisko, że Korzystający dokonując zmian konstrukcyjnych samochodu powodujących, że w dowodzie rejestracyjnym samochód
Zmiana stawki odpisów amortyzacyjnych przy zastosowaniu degresywnej metody amortyzacji, na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Czy w odniesieniu do przekwalifikowanego na samochód osobowy środka transportu należy kontynuować metodę degresywną, ze stawką 20% i współczynnikiem 2,0, czy też należy zastosować metodę liniową i stawkę nie wyższą niż 20%, która jest właściwa dla samochodu osobowego?
Czy zmiana w dowodzie rejestracyjnym statusu samochodu z ciężarowego na osobowy nie pozbawi prawa amortyzacji tegoż samochodu metodą degresywną?
pytanie dotyczy zastosowania degresywnej metody amortyzacji samochodu posiadającego homologację dla samochodów ciężarowych
Czy przyjęte do ewidencji środków trwałych samochody, użytkowane uprzednio przez okres 6-11 miesięcy w celach testowych i demonstracyjnych, uznać - na podst. art. 16j ust. 2 pkt 1 updop - za używane środki trwałe i ustalić indywidualną stawkę amortyzacyjną wynoszącą 30 miesięcy, czy na podstawie art. 16i ust. 2 pkt 2 zastosować podwyższoną stawkę?
Podatnicy prowadzą działalność gospodarczą w zakresie regularnego i nieregularnego przewozu osób. Na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej zamierzają zakupić autobusy przeznaczone do przewozu powyżej 9 osób łącznie z kierowcą. Autobusy zostaną wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przedsiębiorstwa. Czy podatnicy mogą dokonywać odpisów amortyzacyjnych