Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na inwestycję poprzez zastosowanie preproporcji oraz proporcji sprzedaży, zgodnie z przepisami ustawy o VAT i wskazaniami Rozporządzenia Ministra Finansów.
Jednostce samorządu terytorialnego, która nie może jednoznacznie przypisać wydatków na media do czynności opodatkowanych VAT, przysługuje prawo do proporcjonalnego odliczenia podatku naliczonego. Wydatki na media związane z mieszkaniem chronionym, jako czynnością niepodlegającą opodatkowaniu, wymagają częściowego odliczenia podatku.
Rekompensata otrzymywana przez spółkę z tytułu wykonywania zadań własnych Gminy, pomimo przekazywana na podwyższenie kapitału zakładowego, stanowi zapłatę za odpłatne świadczenie usług podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT; jest elementem podstawy opodatkowania, którą należy udokumentować fakturą VAT.
Podmiot nie ma prawa do odliczenia podatku VAT od kosztów inwestycji, jeśli nie prowadzi opodatkowanej działalności gospodarczej związanej z nabytymi towarami i usługami, co podlega wyłączeniu zgodnie z regułami ustawy o VAT, w szczególności jeśli efekty projektu nie służą generowaniu dochodów.
Rekompensaty wypłacane przez Gminę spółce komunalnej za realizację zadań własnych stanowią wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, gdy istnieje bezpośredni związek między płatnościami a świadczeniem usług.
Rekompensata wypłacana przez gminę Zakładowi Komunalnemu sp. z o.o. na pokrycie strat z tytułu publicznego transportu zbiorowego nie stanowi podstawy opodatkowania VAT, gdyż nie jest związana z ceną usługi i nie stanowi świadczenia wzajemnego w rozumieniu art. 73 dyrektywy VAT.
Rekompensata i jej uzupełnienie, wypłacane spółce przez Gminę z tytułu świadczonych usług publicznych, stanowią zapłatę podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (VAT), gdyż pozostają w bezpośrednim związku z odpłatnym świadczeniem usług na rzecz Gminy, z uwzględnieniem art. 29a ust. 1 ustawy o VAT.
Rekompensata otrzymywana przez operatora publicznego transportu zbiorowego od organizatora nie zwiększa podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług, gdyż nie wpływa bezpośrednio na cenę usług świadczonych pasażerom i nie jest subwencją związaną bezpośrednio z ceną w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy o VAT.
Gmina X, realizując zadania własne w ramach budowy trasy rowerowej, nie jest uprawniona do odliczenia podatku naliczonego, gdyż inwestycja nie jest związana z działalnością opodatkowaną, o której mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Rekompensata otrzymywana tytułem świadczenia usług użyteczności publicznej przez spółkę z o.o. na rzecz Gminy podlega opodatkowaniu VAT, a spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego. Ponadto, wniesienie wkładu pieniężnego na kapitał zakładowy spółki nie stanowi czynności opodatkowanej VAT.
Brak prawa do zwrotu podatku VAT od wydatków ponoszonych na Inwestycję.
Sposób dokumentowania zadań wykonywanych na zlecenie innych jednostek Policji.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z Projektem.
Uznanie Spółki za podatnika podatku od towarów i usług w związku z realizacją Projektu i wykonaniem powierzonych Spółce zadań własnych Województwa, uznanie za odpłatne świadczenie na rzecz Województwa wykonywania przez Spółkę powierzonych jej zadań własnych Województwa, ustalenie czy Rekompensata, którą Spółka będzie otrzymywała od Województwa w związku z wykonywaniem powierzonych jej zadań własnych
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją Infrastruktury przekazanej nieodpłatnie na podstawie umowy koncesji, prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem i refakturowaniem energii elektrycznej.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w całości lub w części od poniesionych wydatków na realizację zadania, polegającego na remoncie pracowni chemiczno-biologicznej.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług rekompensaty otrzymywanej od Gminy na podstawie Umowy Wykonawczej.
1. Czy wszystkie koszty, które nie zostaną powiązane z przychodami z działalności bieżącej będą kosztami w celu uzyskania bądź zabezpieczenia źródeł przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych? Spółka w tym momencie ponosi stratę na działalności operacyjnej, która w dalszej kolejności może zostać pokryta wniesieniem środków na kapitał zakładowy w granicach dozwolonej pomocy publicznej. 2. Czy uzyskanie
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu
Wykonują Państwo czynności leżące w zakresie przedmiotu opodatkowania VAT, określonego w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, a otrzymana rekompensata stanowi element podstawy opodatkowania. Przysługuje Państwu prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących Wydatki związane z Obiektem, o której mowa w art. 29a ust. 1 ustawy.
Brak opodatkowania otrzymanej przez Spółkę rekompensaty (dopłaty) w związku z wykonywaniem powierzonych przez Miasto zadań własnych.
Prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w ramach zadania stosując właściwy dla zakładu budżetowego współczynnik VAT (art. 90).
Uznanie za podatnika podatku od towarów i usług dla wykonywanych czynności na rzecz Gminy oraz kwestii opodatkowania podatkiem VAT otrzymanej rekompensaty.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wynagrodzenia w formie rekompensaty otrzymywanej od Gminy na podstawie Umowy wykonawczej o świadczenie usług publicznych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur związanych z kosztami dotyczącymi realizacji powierzonych Państwa Spółce zadań.