brak opodatkowania przekazanych nieodpłatnie boksów ekspozycyjnych z armaturą oraz armaturę wykorzystaną do autonomicznych ekspozycji w celach reklamowych i promocyjnych
Obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 19a ust. 1 ustawy o VAT tj. z datą wystawienia dokumentu WZ i pozostawienia towarów do dyspozycji nabywcy, gdyż nabywca będzie mógł faktycznie rozporządzać towarem jak właściciel.
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów na rzecz wspólników spółki.
Prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego z tytułu zakupu samochodu osobowego przeznaczonego na nagrodę dla uczestników akcji promocyjnych.
Skoro wydanie samochodu daje kupującemu prawo do dysponowania tym towarem jak właściciel to w konsekwencji dzień wydania samochodu będzie dniem dokonania dostawy, w którym powstanie obowiązek podatkowy, o którym mowa w art. 19a ust. 1 ustawy.
Na podstawie art. 19a ust. 1 ustawy, w przedstawionym stanie faktycznym, w sytuacji, gdy faktura dokumentująca sprzedaż samochodu jest wystawiona wcześniej niż następuje jego wydanie, obowiązek podatkowy z tytułu sprzedaży samochodu powstaje w miesiącu, w którym następuje jego wydanie.
określenie miejsca świadczenia usług reklamowo-marketingowych oraz nieodpłatnego wydania towarów w ramach tych usług
czynności wydania towarów w ramach akcji marketingowo - reklamowych oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu tych towarów przekazywanych osobom trzecim
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega nie tylko nieodpłatne przekazanie towarów na cele niezwiązane z prowadzonym przedsiębiorstwem, ale także nieodpłatne przekazanie wszelkich towarów związanych bezpośrednio z prowadzonym przedsiębiorstwem, niestanowiących jednak próbek, prezentów o małej wartości, czy też drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych.
Czy w związku z wydaniem towaru wolnego od wad - zarówno w świadczeniach krajowych, jak również w obrocie zagranicznym - powstanie jakikolwiek obowiązek podatkowy określony w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy wydatki Spółki na zakup ww. gadżetów reklamowych o charakterze masowym, oznaczonych jej logo i ww. dodatkowymi oznaczeniami, o niskiej wartości jednostkowej stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy nieodpłatne wydanie rolnikowi należnych sadzonek jest czynnością opodatkowaną podatkiem od towarów i usług?
Czy wydatki związane z organizacją sprzedaży premiowej dla bezpośrednich klientów i zakupem towarów promocyjnych wydawanych w jej ramach są kosztem uzyskania przychodów i czy podlegają ograniczeniom dotyczącym reklamy?
Czy wartość towaru, przeznaczonego na podstawie dokumentu wydania zewnętrznego (WZ) na degustacje, można w całości zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, bez konieczności ograniczania limitem stanowiącym 0,25% przychodu?
Czy podlega opodatkowaniu podatkiem VAT czynność wydania nagród klientom, którzy zakupili określoną przez sprzedawcę ilość towaru?
Czy w związku ze złożoną ofertą handlową będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług bezpłatne wydanie towaru (próbki) hucie celem przprowadzenia przez nią prób stwierdzajacych przydatność produktu dla jej potrzeb?