Usługi doradcze w zakresie IT wykluczają możliwość korzystania ze zwolnienia podmiotowego z VAT na podstawie art. 113 ust. 13 pkt 2 lit. b ustawy o VAT. Podatnik miał obowiązek rejestracji jako czynny podatnik VAT od rozpoczęcia działalności.
Przychody osiągane z działalności gospodarczej prowadzonej w formie spółki jawnej z małżonkiem mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, gdy dotychczas działalność małżonka samodzielnie była opodatkowana w tej formie.
Posiadanie przez spółkę udziałów członkowskich w spółdzielni energetycznej nie wyłącza możliwości korzystania z opodatkowania w formie estońskiego CIT, gdyż spółdzielnia nie jest podmiotem wskazanym w zamkniętym katalogu art. 28j ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT.
Podatkowa Grupa Kapitałowa, jako nowo utworzony podmiot podatkowy, jest zwolniona z obowiązku płacenia minimalnego podatku dochodowego w trzech pierwszych latach swojej działalności na podstawie art. 24ca ust. 14 pkt 1 ustawy o CIT.
Organ podatkowy potwierdził, że przy kalkulacji wskaźnika dochodowości na potrzeby ustalenia obowiązku podatkowego z art. 24ca ustawy o CIT, Spółka nie powinna uwzględniać przychodów z dotacji i ulg podatkowych oraz może wyłączyć 20% kosztów wynagrodzeń i opłat leasingowych, natomiast nie powinna wyłączać odpisów amortyzacyjnych od własnych środków.
W zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca może po zarejestrowaniu przez sąd połączenia, tj. w 2024 r. zmienić formę opodatkowania na ryczałt od dochodów spółek (tzw. CIT estoński) w oparciu o art. 28k ust. 1 pkt 5 lit. a) w zw. z art. 28k ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, interpretowane w świetle art. 2a Ordynacji podatkowej.
Ustalenia, czy równowartość dochodu przeznaczonego na pokrycie wydatków na kary umowne, odsetki budżetowe, koszty sądowe oraz zasądzone renty podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w wysokości 19% w przypadku uzyskania przez SPZOZ straty podatkowej.
Wyłączenie podmiotowe z ryczałtu od dochodów spółek, o którym mowa w art. 28k ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT.
W przypadku dziedziczenia, zapisu zwykłego, dalszego zapisu, zapisu windykacyjnego, polecenia testamentowego - prawa darczyńcy wynikające z umowy darowizny, w tym prawo do odstąpienia od zawartej przez darczyńcę umowy darowizny oraz uzyskania od FR zwrotu Darowanego Mienia lub jego równowartości w pieniądzu, są prawem majątkowym podlegającym opodatkowaniu zgodnie z art. 1 ust. 1 uPSD. Zwrot Darowanego
W przypadku dziedziczenia, zapisu zwykłego, dalszego zapisu, zapisu windykacyjnego, polecenia testamentowego - prawa darczyńcy wynikające z umowy darowizny, w tym prawo do odstąpienia od zawartej przez darczyńcę umowy darowizny oraz uzyskania od FR zwrotu Darowanego Mienia lub jego równowartości w pieniądzu, są prawem majątkowym podlegającym opodatkowaniu zgodnie z art. 1 ust. 1 uPSD. Zwrot Darowanego
W przypadku dziedziczenia, zapisu zwykłego, dalszego zapisu, zapisu windykacyjnego, polecenia testamentowego - prawa darczyńcy wynikające z umowy darowizny, w tym prawo do odstąpienia od zawartej przez darczyńcę umowy darowizny oraz uzyskania od FR zwrotu Darowanego Mienia lub jego równowartości w pieniądzu, są prawem majątkowym podlegającym opodatkowaniu zgodnie z art. 1 ust. 1 uPSD. Zwrot Darowanego
W przypadku dziedziczenia, zapisu zwykłego, dalszego zapisu, zapisu windykacyjnego, polecenia testamentowego - prawa darczyńcy wynikające z umowy darowizny, w tym prawo do odstąpienia od zawartej przez darczyńcę umowy darowizny oraz uzyskania od FR zwrotu Darowanego Mienia lub jego równowartości w pieniądzu, są prawem majątkowym podlegającym opodatkowaniu zgodnie z art. 1 ust. 1 uPSD. Zwrot Darowanego
1) Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym w opisanym powyżej stanie przyszłym tj. w sytuacji wydania przez Ministra właściwego do spraw gospodarki decyzji o wygaśnięciu Decyzji posiadanej przez Spółkę, wobec Wnioskodawcy nie będzie miało zastosowanie wyłączenie podmiotowe z ryczałtu od dochodów spółek, o którym mowa w art. 28k ust. 1 pkt 3 ustawy CIT? 2) Czy prawidłowo Wnioskodawca
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Skutki podatkowe otrzymania w darowiźnie od matki wierzytelności oraz spłaty tej wierzytelności (w formie potrącenia).
Skutki podatkowe otrzymania w darowiźnie od matki wierzytelności oraz spłaty tej wierzytelności (w formie potrącenia).
Możliwość opodatkowania przychodu z jednoosobowej działalności gospodarczej sklasyfikowanej w dziale 86 PKWiU w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Ustalenia, czy Spółka, która zostanie wpisana na listę pośredników kredytowych i będzie świadczyć usługi w zakresie umów o kredyt konsumencki jako pośrednik może wybrać opodatkowanie estońskim CIT, tj. czy nie jest podmiotem nieuprawnionym do Ryczałtu w rozumieniu art. 28k ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy CIT
Ustalenia, czy Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością świadcząca usługi w zakresie pośrednictwa kredytowego, w tym w zakresie kredytów konsumenckich i kredytów hipotecznych może wybrać opodatkowanie w formie ryczałtu od dochodów spółek
Możliwość opodatkowania przychodów z działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zakup ciągnika rolniczego od podatnika zwolnionego z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT.
PIT - dotyczy skutków podatkowych nabycia wierzytelności o wypłatę odszkodowania nabytego w drodze spadku oraz otrzymania środków pieniężnych w wyniku realizacji wierzytelności.
Dotyczy ustalenia, czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, wobec Spółki Dzielonej prowadzącej działalność gastronomiczną znajdzie zastosowanie zasada wyłączenia z opodatkowania ryczałtem estońskim zgodnie z art. 28k ust. 1 pkt 6 ustawy o CIT
Wniesienie przez Wnioskodawcę aportu w postaci udziałów w Spółkach zagranicznych do Podmiotu powiązanego spowoduje czasowe wyłączenie możliwości wybory przez Wnioskodawcę opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek