Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz Związku, będące odpłatnością za usługi reklamowe i promocyjne, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym, jako wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów, pod warunkiem odpowiedniego udokumentowania ich związku z działalnością gospodarczą.
Przychody z działalności gastronomicznej polegającej na prowadzeniu budki z lodami, zgodnie z PKWiU 56.10.19.0, mogą być opodatkowane ryczałtem 3% pod warunkiem braku sprzedaży alkoholu powyżej 1,5% oraz spełnienia warunków ustawowych.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika będącego franczyzobiorcą mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie są składkami członkowskimi, i są należycie udokumentowane jako wydatek wpływający na przychody.
Przychody uzyskiwane z tytułu świadczenia usług przygotowania posiłków podlegają opodatkowaniu 3% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, o ile działalność ta spełnia definicję działalności gastronomicznej według ustawy i nie obejmuje sprzedaży napojów alkoholowych powyżej 1,5%.
Możliwość zastosowania 3% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 56.29.19.0.
Określenie właściwych stawek zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług związanych z prowadzeniem własnej cukierni.
Określenie stawki ryczałtu dla świadczonych usług gastronomicznych obejmujących przygotowywanie i sprzedaż posiłków oraz przygotowanie i sprzedaż napojów (w tym napojów o zawartości alkoholu poniżej 1,5% i powyżej 1,5%).
Określenie stawki ryczałtu dla usług sklasyfikowanych wg kodu PKWiU 56.21.19.0 oraz PKWiU 56.29.20.0.
Określenie stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 56.10.
Refakturowanie usług noclegowych i gastronomicznych oraz prawo do odliczenia z tytułu nabycia tych usług.
Zakres stawki ryczałtu dla świadczonych usług przygotowywania i sprzedaży posiłków, oraz sprzedaży napoi.
Stawka ryczałtu do usług przygotowania posiłków (usługi gastronomiczne) o PKWiU 56.29.19.0 jako podwykonawca.
Usługi świadczone przez nową spółkę założoną przez Wnioskodawcę w celu świadczenia na jego rzecz usług związanych z nieruchomością będą stanowiły dla Wnioskodawcy ukryty zysk w rozumieniu art. 28m ust. 3 pkt 3 ustawy o CIT
Możliwości zastosowania 3 % stawki ryczałtu dla świadczonych usług gastronomicznych.
Możliwości opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu świadczonych usług gastronomicznych w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 3%.
W zakresie ustalenia czy przekazywane prezenty, upominki, gadżety, o których mowa w przedstawionym stanie faktycznym, zarówno osobom szkolonym, pracownikom jak i kontrahentom i innym osobom biznesowym należą do dochodów opodatkowanych ryczałtem i należy zaliczyć do ukrytych zysków lub wydatków niezwiązanych z działalnością oraz czy przedstawione w stanie faktycznym zakupy usług gastronomicznych i cateringowych
Dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu świadczonych usług (wykonywanych jako podwykonawca) w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 3%.
W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na podstawie faktury VAT na zorganizowanie wydarzenia w postaci Uroczystości oraz Meetingu, związanych z otwarciem nowej siedziby Wnioskodawcy.
Przedsiębiorca (kucharz) w ramach działalności gospodarczej przygotowuje posiłki na rzecz firmy X, która jako podwykonawca świadczy usługi gastronomiczne dla restauracji – firmy Y. W ramach współpracy zleceniodawca, tj. firma X, obliguje przedsiębiorcę do korzystania ze sprzętów i narzędzi, które są w jego siedzibie. Natomiast produkty, przy użyciu których przedsiębiorca wykonuje swoją usługę, należą