Rekompensata uzyskiwana przez Spółkę od Miasta z tytułu świadczenia usług transportu zbiorowego nie stanowi elementu podstawy opodatkowania w VAT, gdyż nie wpływa bezpośrednio na cenę tych usług, będąc przeznaczona na pokrycie ogólnych kosztów działalności publicznej przewoźnika.
Rekompensata wypłacana przez jednostkę samorządu terytorialnego operatorowi za świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego, mająca na celu wyłącznie pokrycie poniesionych strat, nie wchodzi w zakres podstawy opodatkowania VAT, gdyż nie ma bezpośredniego wpływu na cenę usługi.
Pracodawca, u którego działa zakładowa organizacja związkowa, musi uzgadniać z nią regulamin wynagradzania. Jeśli jednak uzgodnienie treści regulaminu nie jest możliwe, pracodawca powinien ustalać warunki płacowe indywidualnie, w umowach o pracę.
Trybunał Konstytucyjny 28 lutego br. orzekł, że przepis przewidujący możliwość weryfikacji przez ZUS błędnych decyzji emerytalno-rentowych jest niezgodny z Konstytucją RP (sygn. akt K 5/11). Po wejściu w życie wyroku, tj. od 8 marca br. ZUS nie może odebrać prawa do emerytury lub renty, gdy stwierdzi, że pierwotna dokumentacja nie dawała podstaw do przyznania świadczenia.
Zdaniem Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej limit czasowy 33 miesięcy, w ramach którego będzie możliwe zatrudnienie pracownika na czas określony, będzie liczony od dnia wejścia w życie nowelizacji przepisów, tj. od 22 lutego 2016 r. Dotyczy to zarówno umów trwających w tym dniu, jak i zawieranych po tej dacie. Takie stanowisko resort pracy zaprezentował w swoich wyjaśnieniach w październiku 2015
Pracownicy, którzy, aby uzyskać emeryturę, zwolnili się z pracy, a następnie nie mogli podjąć pracy lub podjęli ją na gorszych warunkach, mogą starać się o odszkodowanie od Skarbu Państwa. Taka jest najważniejsza konsekwencja wyroku TK z 13 listopada 2012 r. (sygn. K 2/12), który uznał za niezgodne z konstytucją przepisy zmuszające pracowników do rozwiązania umowy o pracę w celu uzyskania emerytury