Założenie fundacji przez wspólników spółki nie wyklucza jej z opodatkowania ryczałtem, pod warunkiem braku przyznania fundatorom praw majątkowych; koszty sponsoringu związane z celami promocyjnymi spółki nie stanowią ukrytych zysków ani wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą.
Wydatki poniesione przez Wnioskodawcę z tytułu umów sponsoringowych, w ramach których następuje wzajemność świadczeń sponsorowanego o charakterze reklamowym, stanowią koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, jako racjonalne, gospodarczo uzasadnione wydatki reklamowe z wyraźnym związkiem przyczynowym do uzyskania przychodu.
Wynagrodzenie wypłacane na podstawie umów sponsoringowych, przy założeniu istnienia wzajemności świadczeń i charakteru reklamowego, może stanowić koszt uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, pod warunkiem należytego udokumentowania oraz niekwalifikowania jako koszty wyłączone z kosztów podatkowych według art. 16 ust. 1 CIT.
Usługi związane z produkcją filmów niesiężących promocyjnie (PKWiU 59.11.11.0) podlegają stawce 8,5%, a usługi sportowe (PKWiU 93.19.12.0) oraz związane z produkcją filmów reklamowych (PKWiU 59.11.12.0) opodatkowane są stawką 15% ryczałtu.
Skoro pomiędzy stronami dochodzi do świadczeń wzajemnych, to przychodem u Wnioskodawcy jest/będzie w tym przypadku wartość należnych świadczeń wykonywanych przez podmiot z Kanady w ramach umowy partnerskiej zgodnie z art. 12 ust. 1 updop.
Dotyczy ustalenia, czy w związku z zawarciem umowy sponsoringowej, wykonywane na rzecz Fundacji świadczenia pieniężne będą stanowiły dla Wnioskodawcy ukryty zysk lub wydatek niezwiązany z działalnością gospodarczą, a w konsekwencji będą podlegały opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek.
Wydatki związane z realizacją Umowy sponsoringu stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy CIT.
Uznanie czy wydatki Spółki poniesione na Sponsoring podlegają opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek oraz czy wydatki związane z opłaceniem faktur wystawionych przez Leasingodawców za udzielenie informacji organom ścigania na temat kierującego pojazdem lub innych zdarzeń związanych z pojazdem, w tym w postępowaniu mandatowym podlegają opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek.
Ustalenie czy przekazane w ramach umowy sponsorskiej środki pieniężne, produkty i towary oraz zakupione stroje sportowe z logo sponsora będą podlegały opodatkowaniu ryczałtem tytułem ukrytych zysków lub wydatków niezwiązanych z działalnością.
W zakresie ustalenia czy Wnioskodawca będzie mieć prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów świadczeń wypłacanych Sponsorowanemu na podstawie Umowy sponsoringu i faktur wystawianych przez Sponsorowanego na podstawie tej Umowy.
Ustalenie czy koszty ponoszone na sfinansowanie działalności kulturalnej podlegają odliczeniu od podstawy opodatkowania (sponsoring).
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania wydatków poniesionych na zakup antyku oraz kwoty pieniężnej przekazanych muzeum w ramach tzw. sponsoringu właściwego (reklama) oraz w zakresie możliwości zastosowania odliczenia kwoty stanowiącej 50% tych kosztów jako wydatków poniesionych na działalność kulturalną w myśl art. 26ha ust. 1 w zw. z ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Czy na Wnioskodawcy, świadczącym: - usługę Pośrednika Rejestracyjnego, - usługę Sponsora Emisji, nie ciążą obowiązki płatnika podatku CIT oraz podatku u źródła (WHT), jak również żadne obowiązki dokumentacyjne w tym zakresie?
Nakłady ponoszone przez Spółkę w celu realizacji Inwestycji Kompensacyjnych będą stanowiły koszty uzyskania przychodów
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wsparcie finansowe przekazywane przez Spółkę na rzecz Gminy w celu realizacji Inwestycji Kompensacyjnych
w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca będzie mieć prawo zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu umowy sponsoringu, poniesionych w związku z płatnościami dokonywanymi na podstawie faktur wystawionych przez Sponsorowanego.
Zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków z tytułu zawartej umowy sponsoringowej.
Umowa sponsoringu należy do umów nienazwanych, czyli takich umów, które nie zostały uregulowane w krajowych przepisach prawa cywilnego. W rezultacie konstrukcja tej umowy opiera się na zasadzie swobody umów, która wynika z przepisu art. 353¹ ustawy z 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny - j.t. Dz.U. z 2017 r. poz. 459 ze zm. (dalej: k.c.). Przepis ten stanowi, że strony zawierające umowę mogą ułożyć
Czy stowarzyszenie nie prowadzące działalności gospodarczej może wystawić sponsorowi rachunek, zgodny z treścią zawartej z nim umowy sponsoringowej?
W przypadku umów o finansowanie (sponsoringu) zawieranych przez Spółkę z Profesjonalistami Medycznymi jako osobami nieprowadzącymi działalności gospodarczej (lub poza działalnością gospodarczą prowadzoną przez Profesjonalistę Medycznego) - na Spółce ciążą obowiązki informacyjne wynikające z treści zacytowanego powyżej art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, polegające na sporządzeniu
Czy - w przypadku umów sponsoringu zawieranych przez Spółkę z Profesjonalistami Medycznymi jako osobami nieprowadzącymi działalności gospodarczej (lub poza działalnością gospodarczą prowadzoną Profesjonalistę Medycznego) - Spółka, jako podmiot obowiązany do sporządzenia informacji o wysokości przychodów (PIT-8C) w związku ze sponsorowaniem Wydarzenia dla Profesjonalisty Medycznego, ma obowiązek wykazać
Obowiązki Spółki jako płatnika w stosunku do osób uprawnionych do wystawiania recept prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą.
Skutki podatkowe związane z pokrywaniem przez Spółkę kosztów związanych z uczestnictwem osób uprawnionych do wystawiania recept nieprowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą w konferencjach oraz osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą występujących w charakterze prywatnym.
Czy - w przypadku umów sponsoringu zawieranych przez Spółkę z Lekarzami jako osobami nieprowadzącymi działalności gospodarczej (lub poza działalnością gospodarczą prowadzoną przez Lekarza) - Spółka, jako podmiot obowiązany do sporządzenia informacji o wysokości przychodów (PIT-8C) w związku ze sponsorowaniem Wydarzenia dla Lekarza, ma obowiązek uwzględnić przy sporządzaniu tej informacji przychód w