Spółka sprzedaje towary sieciom handlowym dokumentując obrót fakturami VAT i korygującymi. Po zakończeniu roku dana sieć nabywa prawo do otrzymania premii pieniężnej. Czy jest możliwe udokumentowanie premii pieniężnej (rabatu) jedną zbiorczą fakturą korygującą oraz wykazanie na niej zmniejszenia VAT naliczonego w jednej kwocie, w oparciu o strukturę sprzedaży?
dotyczy zakwalifikowania do przychodów stosowanych rabatów towarowych i upustów w cenie w trakcie zorganizowanej akcji "Karta Stałego Klienta" w celu zwiększenia sprzedaży
Spółka zapytuje: 1) czy premia jest premią w jej potocznym rozumieniu, a więc swoistym wynagrodzeniem za osiągnięcie danego rezultatu (obrotu), wskutek czego jej dokumentowanie może odbywać się za pomocą not księgowych lub też not obciążeniowych, czy też premię tę należy uznać za upust czy rabat, a tym samym w przypadku ich przyznania Spółka będzie zobowiązana wystawić fakturę korygującą, 2) czy w
Jak rozliczyć zgodnie z przepisami o podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych przyznaną przez sprzedającego nagrodę pieniężną przyznaną swojemu kontrahentowi (Kupującemu) z tytułu realizacji obrotu powyżej określonej wielkości?
Konieczność opodatkowania udzielonych stałym kontrahentom premii pieniężnych za terminowe i szybkie regulowanie neleżności pieniężnych oraz interpretacja pojęcia przekazania towaru w przypadku gdy podatnikowi nie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego.
Pytanie Podatnika dotyczy wyjaśnienia czy "premie pieniężne" nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i w konsekwencji powinny być dokumentowane notami księgowymi.
Zapytanie dotyczy prawidłowości stosowania przepisów prawa podatkowego w zakresie zaliczenia środków poniesionych z tytułu promocji - polegającej na wprowadzeniu "zachęty" w celu kupowania produktów, poprzez rozprowadzenie ulotek o aptece posiadających bony towarowe - do kosztów uzyskania przychodów (reprezentacja limitowana).
Podatnik zwraca się z z zapytaniem, czy otrzymanie premii pieniężnej od kontahenta z tytułu terminowej realizacji zobowiązań uzależnioną od wielkości zakupów podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Podatnik zamierza podjąć akcje promocyjne mające na celu zintensyfikowanie swojej sprzedaży. Jedna z akcji miałaby następującą formułę: każdy podmiot - kontrahent, który dokona zakupu danego produktu w określonej ilości będzie mógł dokonać zakupu kolejnej sztuki tego produktu za cenę 1 grosza, bowiem na ten produkt kontrahent otrzymuje rabat wartościowy w takiej wysokości, że cena po rabacie wynosi
Zapytanie dotyczy możliwości zakwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów "rabatowania własnym towarem" przy sprzedaży zgodnie z regulaminem programu rabatowego na podstawie art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Czy Spółka będzie mogła na zasadach ogólnych odliczyć podatek VAT zawarty w fakturach dokumentujących przekazanie premii i w którym miesiącu powinno nastąpić odliczenie?
Czy premia otrzymana w związku z dokonaniem zakupów towarów handlowych powinna być rozpoznawana jako rabat pomniejszający wartość zakupionych towarów handlowych i w związku z powyższym obniżać koszty uzyskania przychodów związanych ze sprzedażą zakupionych przez Spółkę towarów?
Zapytanie podatnika dotyczy kwestii zaliczenia do przychodów i kosztów uzyskania przychodów premii obrotowych przyznanych po sporządzeniu i złożeniu deklaracji CIT-8 za 2004 r., a dotyczących obrotu z 2004 r.
Czy podlega opodtkowaniu podatkiem od towarów i usług czynność otrzymania premii pieniężnej przez kontahenta niemieckiego?
Czy premia otrzymana w związku z dokonaniem zakupów towarów handlowych, powinna być traktowana jako rabat pomniejszający wartość zakupionych towarów handlowych, czy też stanowi przychód z działalności gospodarczej?
czy koszty związane z zakupem przez Spółkę towarów przekazywanych następnie klientom nie będących bezpośrednimi odbiorcami Spółki są kosztem uzyskania przychodów w roku poniesienia tych kosztów.
Czy sprzedaż promocyjna podlega ograniczeniu do 25% przychodu jako reprezentacja i reklama i czy nie jest darowizną ?
Czy otrzymana nota kredytowa w roku podatkowym 2006 z datą wystawienia 2006 roku, która dokumentuje przyznany rabat za zakup towarów za rok 2005 koryguje koszty podatkowe w roku nabycia towarów czy w roku otrzymania dokumentu?
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Strona prowadzi działalność wydawniczą. W celu zwiększenia sprzedaży wydawanych gazet i czasopism organizuje konkursy i promocje z udziałem partnerów (tzw. współorganizatorów). W ich ramach zamieszcza w gazetach i czasopismach kupony rabatowe lub kupony uprawniające do nieodpłatnego nabycia towarów lub usług współorganizatora. W tym celu zawiera
Czy rabat finansowy udzielony przez spółkę jawną kontrahentowi na przełomie roku podatkowego tj. udzielony w 2006 r. z tytułu sprzedaży dokonanej w 2005 r., pomniejsza u sprzedającego przychody w momencie udzielenia rabatu i wystawienia faktury korygującej?
Czy w przypadku przeprowadzonej akcji promocyjnej, zwrot gotówki ostatecznemu klientowi powinien być kwalifikowany u Spółki dla celów CIT jako rabat finansowy wpływający, w momencie jego udzielenia, na zmniejszenie przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
Spółka wnioskuje o potwierdzenie stanowiska, zgodnie z którym, rabaty przyznawane w danym roku podatkowym, dotyczące sprzedaży zrealizowanej w poprzednim roku podatkowym, pomniejszają na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych bieżące przychody Spółki (tj. Spółka zobowiązana jest do zmniejszania o kwotę przyznanego rabatu przychodów podatkowych wykazanych w roku podatkowym
Czy w przedstawionej sytuacji występuje sprzedaż premiowa czy rabat naturalny i w związku z tym czy istnieje obowiązek odprowadzenia podatku należnego w wysokości podatku naliczonego przy zakupie "prezentów"?
Czy koszty związane ze sprzedażą za tzw. symboliczny grosz, sprzedażą gratisową, sprzedażą premiową mają być zaliczone do kosztów reklamy i podlegają limitowaniu, czy też są kosztami sprzedaży bez limitu będącymi wydatkami na promocję sprzedaży mającymi na celu jej zwiększenie?