Rekompensata za niewytworzenie energii, z tytułu redysponowania nierynkowego, stanowi opodatkowany przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, niekorzystający z dotacyjnych zwolnień podatkowych, powstający z chwilą jej otrzymania.
Zaliczenie nabycia z polecenia darczyńcy do tytułów opodatkowania (art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od spadków i darowizn) wymaga zgłoszenia każdej raty przekazywanej jako nabycie poszczególnych części. Jednakże, przy spełnieniu warunków z art. 4a ust. 4 pkt 2, zgłoszenie to nie jest wymagane.
Rekompensata przyznana spółce za ograniczenie produkcji energii na podstawie wydanego polecenia operatora systemu dystrybucji stanowi przychód podatkowy w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o CIT, który powinien być rozpoznany w momencie faktycznego otrzymania środków pieniężnych.
Nagrody wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych winny być klasyfikowane jako przychody z innych źródeł zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT, co zwalnia podmiot z obowiązku poboru zaliczek na podatek dochodowy, zobowiązując jednocześnie do sporządzenia informacji o tych przychodach dla urzędu skarbowego.
Nagrody pieniężne wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych stanowią przychód z 'innych źródeł' w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co wyłącza obowiązek pobierania zaliczek na podatek dochodowy przez płatnika.
Świadczenia z programów rekomendacji pracowniczych, nie związane bezpośrednio z wykonywaniem pracy lub usług, należy kwalifikować jako przychody z innych źródeł, co zwalnia pracodawcę z obowiązku pobierania zaliczek na podatek dochodowy, wymagając jedynie informowania o ich wysokości.
Obowiązki płatnika w związku z wprowadzeniem procedury dot. dodatku rekrutacyjnego.
Podleganie opodatkowaniu otrzymanej przez Spółkę Rekompensaty z tytułu ograniczenia lub zatrzymania produkcji energii elektrycznej.
Ustalenie, czy Spółka prawidłowo przyjmuje, że nie jest zobowiązania do pobierania zaliczek na podatek dochodowy z tytułu świadczeń pieniężnych wypłacanych w ramach Programu na rzecz osób polecających będących pracownikami Wnioskodawcy, ze względu na fakt, że przychód ten stanowi dla tych osób przychód z innego źródła, o którym to przychodzie mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym
Dotyczy ustalenia: - czy Rekompensata stanowi dla Spółki niepodlegający zwolnieniu przychód podatkowy w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2805, z późn. zm., dalej: „ustawa o CIT”) kwalifikowany jako przychód ze źródła innego niż zyski kapitałowe; - w przypadku uznania, że Rekompensata stanowi dla Spółki przychód podatkowy w rozumieniu
Urzędnicy państwowi oraz samorządowi mogą świadczyć pracę zdalną na ogólnych zasadach uregulowanych w Kodeksie pracy. Natomiast praca zdalna funkcjonariuszy służb mundurowych może odbywać się wyłącznie na polecenie przełożonego wydane w nadzwyczajnych okolicznościach związanych z zagrożeniem chorobami zakaźnymi.
w zakresie momentu rozpoznania kosztów bezpośrednio związanych z przychodem, stanowiących dostawy i usługi niezafakturowane, w sytuacji ujęcia ich w księgach na podstawie wewnętrznych dowodów księgowych tj. poleceń księgowania oraz momentu rozpoznania różnic powstałych pomiędzy kwotami kosztów wykazanymi w wewnętrznych dowodach księgowych tj. poleceniach księgowania, a otrzymanymi fakturami lub rachunkami
Sposób ujęcia w rachunku podatkowym (miesięcznie czy kwartalnie) kosztów kontroli i zarządzania, którymi obciąża Spółkę amerykański udziałowiec oraz kurs do przeliczenia na złote tych kosztów