Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu od wydatków dotyczących budynków użyteczności publicznej, w których efekty ww. projektu są wykorzystywane do celów innych niż działalność gospodarcza; prawo do odliczenia podatku VAT związanego z realizacją ww. projektu od wydatków dotyczących budynku Urzędu Miejskiego i Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, w których efekty
Brak obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego w związku z wypłatą wynagrodzenia wobec świadczenia przez rezydentkę podatkową Szwajcarii usług prawnych.
Obowiązek złożenia do urzędu skarbowego zgłoszenia aktualizacyjnego zawierającego informacje o miejscach prowadzenia działalności przez jednostki organizacyjne powiatu oraz dane o numerach bankowych tych jednostek.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przez korektę poszczególnych okresów roku 2017 dla jednostek organizacyjnych.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania czy X powinien sporządzić deklaracje VAT-7 za okres od 1 stycznia 2017 r. do 31 maja 2017 r.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz w zakresie sposobu dokumentowania wewnętrznych rozliczeń Miasta z jego jednostkami organizacyjnymi.
nieopodatkowanie rozliczeń pomiędzy jednostkami budżetowymi a urzędem gminy lub innymi jednostkami budżetowymi
Gmina do uzyskanego przez siebie obrotu nie wlicza obrotu uzyskanego przez jednostki budżetowe jako, że są one z punktu widzenia podatku VAT odrębnymi podmiotami;- Gmina w odrębnie składanych deklaracjach podatkowych winna rozliczać wyłącznie VAT należny i naliczony z tytułu wykonywanych przez nią czynności;- Gmina przy obliczeniu proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT,
Czy fundusze uzyskane z festynu i przeznaczone na cele statutowe Zespołu Szkolno-Przedszkolnego przez Radę Rodziców są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych?
Czy Rada Rodziców powinna dokonać wpłaty podatku wynikającego z naliczenia CIT-8 w kwocie 2.280,00 zł?
Nie posiadając zdolności do czynności prawnych, zdolności upadłościowej, struktury organizacyjnej, własnych organów (poza Spółką zarządzającą), zdolności procesowej Wnioskodawca nie może podlegać obowiązkowi ewidencyjnemu i być podatnikiem na podstawie odrębnych ustaw zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy. W związku z tym Wnioskodawca nie jest zobowiązany do rejestracji i posiadania numeru NIP.
Fundusz jako podatnik podatku dochodowego od osób prawnych, podlega obowiązkowi ewidencyjnemu, a co za tym idzie zobowiązany jest do złożenia zgłoszenia ewidencyjnego i posiadania numeru NIP w rozumieniu art. 2 ust. 1 w zw. z art. 2 ust. 2 ustawy.
Fundusz jako podatnik podatku dochodowego od osób prawnych, podlega obowiązkowi ewidencyjnemu, a co za tym idzie zobowiązany jest do złożenia zgłoszenia ewidencyjnego i posiadania numeru NIP w rozumieniu art. 2 ust. 1 w zw. z art. 2 ust. 2 ustawy.
Uznanie czy Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej powołany przez spółkę winien być traktowany jako odrębna od tej spółki jednostka organizacyjna oraz czy powinien wystąpić o nadanie mu własnego numeru NIP.
Niepubliczny zakład opieki posiada status pracodawcy dla zatrudnianych przez siebie pracowników, a więc jest płatnikiem podatków; jest więc również płatnikiem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne. Zatem niepubliczny zakład opieki jest objęty obowiązkiem ewidencyjnym wynikającym z przepisów ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników i powinien posiadać własny Numer
opodatkowanie należności nie przekraczających 200 zł wypłacanych osobom nie będącymi pracownikami Wnioskodawcy powołanymi do pełnienia określonych funkcji np. członka Zarządu, członka komisji Rewizyjnej, Sądu koleżeńskiego itp. oraz zatrudnionymi na warunkach umowy zlecenia, umowy o dzieło, o których mowa w art. 13 pkt 8