Transakcje sprzedaży (wymiany) walut fiducjarnych i wirtualnych są świadczeniem usług podlegającym opodatkowaniu VAT w Polsce, które jednak korzysta ze zwolnienia podatkowego na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, a ich charakter nie kwalifikuje ich jako pomocnicze transakcje w rozumieniu art. 90 ust. 6 ustawy o VAT.
Usługi pośrednictwa przy wymianie walut wirtualnych, które nie zawierają elementu kojarzenia stron w celu zawarcia umowy, lecz ograniczają się do dostarczenia infrastruktury technicznej, nie spełniają kryterium pośrednictwa i nie korzystają z zwolnienia z VAT wskazanego w art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług.
Usługi nabycia, sprzedaży i wymiany kryptowalut oraz stablecoin mogą korzystać ze zwolnienia z VAT, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, o ile miejscem świadczenia jest terytorium Polski. Odliczenie podatku naliczonego przysługuje w przypadku spełnienia warunków z art. 86 ust. 9, jeżeli miejscem świadczenia usług jest terytorium państwa trzeciego.
Dotyczy ustalenia, czy osiągane przez Wnioskodawcę przychody będące efektem wymiany walut w okolicznościach przedstawionych w opisie stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Skutki podatkowe wykonywanej działalności w zakresie wymiany walut.
Dotyczy ustalenia, czy wymiana pieniądza elektronicznego na złotówki będzie powodowała powstanie po stronie Banku przychodu w rozumieniu art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Wymiana pieniądza elektronicznego (stablecoins) na złotówki i odwrotnie.
Dotyczy ustalenia, czy: - prawidłowa jest interpretacja Wnioskodawcy, iż otrzymanie waluty wirtualnej jako płatności za świadczone usługi informatyczne powinno być rozliczone dla celów podatku dochodowego od osób prawnych jako transakcja barterowa, a więc Wnioskodawca powinien rozpoznać przychód z działalności gospodarczej z tytułu sprzedaży usług na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym
Wskazanie sposobu jak należy ustalić wartość oraz moment powstania przychodu, a także jak rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z otrzymaniem płatności za świadczone usługi w formie waluty wirtualnej oraz jak należy ustalić wartość i rodzaj przychodu, a także jak rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z wymianą na walutę tradycyjną waluty wirtualnej otrzymanej jako zapłata za wykonane
Czy w związku z transakcją wymiany walutowej FX Spot, opisanej w stanie faktycznym winniście Państwo rozpoznawać przychód podatkowy w wysokości otrzymanych środków pieniężnych w PLN czy też w ramach tej transakcji powinniście Państwo rozpoznawać na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych wyłącznie wartość różnic kursowych.
1. W jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość oraz moment powstania przychodu, a także rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z otrzymaniem płatności w formie kryptowaluty na gruncie ustawy o CIT. 2. W jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość przychodu, a także rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z wymianą na walutę tradycyjną kryptowalut otrzymanych jako zapłata
Podatek dochodowego od osób fizycznych oraz podatek od towarów i usług, który dotyczy zwolnienia z opodatkowania świadczonych usług (wymiany tokenów) na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy.
Darowizna pieniędzy przekazana za pośrednictwem internetowego konta wymiany walut.
Sposób ustalenia obrotu dla celów podatku VAT oraz kalkulacji proporcji, o której mowa w art. 90 ustawy o VAT.
1. Czy w sytuacji sprzedaży przez Wnioskodawcę opisanych we wniosku NFT w zamian za walutę wirtualną przyjęcie płatności przez Wnioskodawcę w postaci waluty wirtualnej, traktowane będzie jak transakcja barterowa, tj. wystąpią dwie umowy, przy czym Wnioskodawca będzie zarówno sprzedawcą, jak i nabywcą, tj. sprzedawcą opisanych NFT oraz nabywcą (kupującym) waluty wirtualnej otrzymanej w zamian za oferowane
W zakresie ustalenia, czy: - do kosztów uzyskania przychodu z zamiany waluty wirtualnej na walutę FIAT Wnioskodawca ma prawo zaliczyć opłaty pobierane przez giełdy kryptowalut za przechowywanie jednostek waluty wirtualnej na portfelu walut wirtualnych na giełdzie kryptowalut, a jeśli tak, w którym momencie koszt ten należy uznać za poniesiony, - do kosztów uzyskania przychodu z zamiany waluty wirtualnej
możliwość zaliczenia przychodów z wymiany walut do przychodów z innych źródeł
Na Wnioskodawcy będzie ciążył obowiązek podatkowy w podatku od czynności cywilnoprawnych w związku z nabywaniem monet ze złota dewizowego, każdorazowo, kiedy kwota zakupu przekroczy wartość 1000 zł. Obowiązek uiszczenia podatku od czynności cywilnoprawnych nie wystąpi jedynie wówczas, gdy zostaną spełnione przesłanki, o których mowa w art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
Rozpoznanie importu usług oraz określenia podstawy opodatkowania w związku z zakupem walut obcych.