Czynności, które zobowiązali się Państwo wykonywać na rzecz Powiatu i Gmin w zakresie publicznego transportu drogowego w zamian za otrzymaną rekompensatę, stanowią określone w art. 8 ust. 1 ustawy odpłatne świadczenie usług, podlegające opodatkowaniu na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy a otrzymana rekompensata jest elementem podstawy opodatkowania w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy.
Zastosowanie art. 16 ust. 1 pkt 58 Ustawy o CIT w sytuacji otrzymywania Rekompensaty przyznanej Spółce na wyrównanie straty finansowej ponoszonej w związku z realizacją usług publicznych w zakresie transportu zbiorowego (pytanie nr 1) oraz sposobu ustalenia miesięcznej zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych (pytanie nr 2).
Wniosek w zakresie możliwości zastosowania stawki podatku VAT 0% dla opisanej wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz obowiązku wystawienia faktury dokumentującej dostawę na terytorium kraju, w przypadku przedstawionych wariantów organizacji transportu towarów, do których przypisane zostały zestawy dokumentów
Opodatkowanie podatkiem VAT otrzymanej przez Wnioskodawcę rekompensaty, stanowiącej zwrot kosztów wykonywanych zadań własnych Gminy.
Minister Finansów przygotował omówienie zmian wprowadzonych w przepisach VAT od 1 lipca 2011 r. Podstawową zmianą merytoryczną jest rozszerzenie katalogu towarów opodatkowanych u nabywcy na zasadzie mechanizmu odwrotnego obciążenia. Od 1 kwietnia 2011 r. obowiązek stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia wprowadzono w dostawach krajowych "złomu". Ze względu na brak definicji złomu powstały wątpliwości
Wnioskodawca nie jest zobowiązany do rozpoznania importu usług z tytułu zakupionych od spółki niemieckiej usług przewozowych, dla których miejscem świadczenia były Niemcy.
Podatek od towarów i usług jest w zakresie uznania, czy nieodpłatne świadczenie usług w ramach lokalnego transportu zbiorowego na rzecz osób uprawnionych do nieodpłatnych przejazdów, na podstawie aktów prawa miejscowego, skutkować będzie obowiązkiem określania kwot podatku naliczonego do odliczenia zgodnie ze sposobem określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy w stosunku do nabytych
w zakresie opodatkowania usługi bezpłatnych przewozów środkami lokalnego transportu zbiorowego
Stawka podatku VAT dot. usługi organizacji kuligów (usługi przewożenia osób zaprzęgiem konnym) oraz prawidłowość wystawienia faktury VAT (nazwy na fakturze: kulig) dokumentującej świadczenie tej usługi
w zakresie: Czy należności wypłacone kierowcy z tytułu podróży służbowej w postaci ryczałtów za nocleg, w sytuacji odbioru dobowego odpoczynku oraz skróconego tygodniowego odpoczynku w pojeździe posiadającym odpowiednie miejsce do spania dla każdego kierowcy w specjalnie przystosowanej kabinie pojazdu, stanowić będą koszty uzyskania przychodu po wejściu w życie przywołanego orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego
Czy rekompensata, którą będzie otrzymywał Wnioskodawca od Gminy na wyrównanie kosztów działalności (pokrycia ujemnego wyniku finansowego netto wynikającego z różnicy poniesionych kosztów i przychodów) w związku ze świadczeniem usług przewozowych, stanowi obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
VAT - w zakresie opodatkowania właściwą stawką podatku opłat manipulacyjnych pobieranych z tytułu sprzedaży biletów kolejowych na trasy krajowe i międzynarodowe.
Czy usługi przewozu osób winny być opodatkowane na zasadach marży dla biur podróży
Czy usługi przewozu osób winny być opodatkowane na zasadach ogólnych
Uznanie, że zwrot kosztów stosowanych zwolnień i ulg przewozowych stanowi usługę oraz momentu powstania obowiązku podatkowego od otrzymanych od jednostek samorządu terytorialnego zwrotów stosowania ulg i zwolnień przewozowych
Czy własne usługi przewozu osób świadczone za pomocą własnych autokarów winny być opodatkowane na zasadach ogólnych stawką 8%. Czy usługi przewozu osób świadczone za pomocą dzierżawionego autokaru można traktować jako usługi własne, od zakupu których przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego. Czy usługi obce zakupywane dla bezpośredniej korzyści turystów winny być opodatkowane marżą zgodnie
1. Czy otrzymane wynagrodzenie (rekompensata) z budżetu danej gminy stanowi obrót będący podstawą opodatkowania podatkiem od towarów i usług? 2. Czy Spółka powinna dokumentować obrót z tego tytułu fakturą VAT, czy wystarczy innym dokumentem księgowym np: notą księgową - obciążeniową?
Opodatkowanie udziału w sprzedaży biletów komunikacji miejskiej dokonywanej przez MZK na rzecz Kolei
Dopłaty do biletów wypłacane Wnioskodawcy przez Urząd Marszałkowski pozostają w bezpośrednim związku ze świadczonymi przez Wnioskodawcę usługami regularnego przewozu osób. Dopłaty te nie stanowią pokrycia ogólnych kosztów działalności Wnioskodawcy. Zatem podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania rekompensaty za świadczone usługi.
1. Czy dotacja przedmiotowa, stanowiąca dopłatę do ceny biletów, sprzedawanych pasażerom za przewóz, podlega opodatkowaniu podatkiem VAT? 2. Kiedy powstaje obowiązek podatkowy czy w miesiącu, za który rozlicza się sprzedaż biletów wg paragonów z kasy fiskalnej, czy w momencie uznania rachunku bankowego zakładu kwotą przekazanej dotacji przedmiotowej?
Czy rekompensata na pokrycie kosztów wynikających ze świadczenia usług publicznych w zakresie usług komunikacji miejskiej na terenie Gminy, którą otrzymuje Wnioskodawca od Gminy stanowi w 2011 r. i 2012 r. (oraz w latach następnych) obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Czy Zainteresowany powinien dokonać korekty wszystkich faktur VAT wystawionych dotychczas i zwierających podatek od towarów i usług poprzez naliczenie rekompensaty z pominięciem podatku VAT oraz skorygować deklaracje VAT za te okresy?
Czy podatek VAT naliczony związany z realizacją usług publicznych w zakresie komunikacji miejskiej będzie podlegał w całości odliczeniu?