Transakcje realizowane przez podatnika podlegającego estońskiemu CIT z podmiotami powiązanymi, zawierane na warunkach rynkowych oraz posiadające charakter biznesowy, nie stanowią ukrytych zysków ani wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą, zaś wpłaty na PFRON nie są objęte zakresem estońskiego CIT jako ukryte zyski.
Obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług z tytułu dostawy towarów w ramach umowy leasingu finansowego powstaje w momencie wydania towaru leasingobiorcy, zgodnie z art. 19a ust. 5 pkt 4 lit. b ustawy o VAT.
Obniżona stawka podatku VAT na dostawę produktów ekologicznych wymaga spełnienia ustawowych kryteriów, w tym dostatecznej dokumentacji potwierdzającej status towaru jako ekologicznego.
Przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej z tytułu usług sklasyfikowanych jako "Pozostałe usługi zarządzania projektami" według PKWiU 70.22.20.0 podlegają opodatkowaniu ryczałtem stawką 8,5%, o ile nie są usługami doradztwa w zakresie zarządzania, które wymagają opodatkowania stawką 15%.
Usługi administracyjne, polegające na operacyjnym wsparciu procesów IT i nieobejmujące doradztwa, kwalifikują się do opodatkowania stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, w ramach grupowań PKWiU 82.11.10.0 i 82.19.13.0.
Przychody z działalności polegającej na operacyjno-administracyjnym wsparciu obsługi zgłoszeń zaklasyfikowane do PKWiU 82.19.13.0 mogą być podlegać opodatkowaniu ryczałtem według stawki 8,5%, o ile nie obejmują przetwarzania danych ani doradztwa związanego z zarządzaniem.
Przychody z działalności obejmującej usługi pomocy technicznej w IT, zaklasyfikowane pod PKWiU 62.02.30.0, podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 8,5%, jeśli nie obejmują doradztwa IT, co wymagałoby wyższej stawki.
Przychody z działalności w zakresie usług logistycznych, zaklasyfikowane do PKWiU 74.90.20.0, mogą być objęte ryczałtową stawką podatku dochodowego w wysokości 8,5%, pod warunkiem, że działalność ta nie podlega wyłączeniom ustawowym.
Usługi administracyjne świadczone na rzecz podmiotu leczniczego nie stanowią usług w zakresie opieki medycznej ani usług z nimi ściśle związanych, co wyklucza zastosowanie zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18a ustawy o podatku od towarów i usług.
Uznanie odpłatnego udostępnienia Basenu na podstawie zakupu biletu wstępu za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia. Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT z tytułu wydatków poniesionych na realizację Projektu oraz wydatków bieżących na Basen, w tym nabywanych usług administrowania obiektem.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 70.22.20.0.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 70.22.20.0.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 62.01.12.0 .
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 70.22.20.0.
Świadczenie usług administracyjnych przez podmiot powiązany, a ukryte zyski.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU: 82.11.10.0, 74.90.12.0.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 70.22.20.0.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 82.11.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 74.90.20.0.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 74.90.20.0, PKWiU 85.59.19 oraz PKWiU 85.60.10.
W zakresie skutków podatkowych świadczenia usług pośrednictwa w ramach działalności gospodarczej.
Ustalenie podstawy opodatkowania oraz momentu powstania obowiązku podatkowego dla usługi administrowania.
Ustalenia, czy należności uzyskane od Pożyczkobiorców i przekazywane przez W. S.A. do SPV w ramach usługi administrowania Wierzytelnościami nie będą stanowiły płatności, o których mowa w art. 21 ust. 1 i art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „updop”), a w konsekwencji, czy należności te nie będą opodatkowane podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 70.22.20.0.