Wynikiem wykładni przepisów jest uznanie, iż wydatki poniesione w ramach Kosztów Promocyjno-Informacyjnych i Uczestnictwa w Targach stanowią koszty uzyskania przychodów, umożliwiające skorzystanie z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy CIT. Koszty Spersonalizowane nie kwalifikują się jako rozpoznane koszty ulgowe.
Koszty wynagrodzeń pracowników zaangażowanych w działania informacyjno-promocyjne oraz przy przygotowaniu dokumentacji ofertowej nie mieszczą się w zamkniętym katalogu kosztów kwalifikowanych do ulgi na ekspansję, zgodnie z art. 26gb ust. 7 ustawy o PIT.
Ulga na ekspansję, określona w art. 18eb ustawy o CIT, może być stosowana wyłącznie do kosztów bezpośrednio promujących produkty wytworzone przez podatnika, pod warunkiem ich kwalifikowalności według zamkniętego katalogu kosztów wskazanego ustawą, w tym uczestnictwa w targach czy działań reklamowych, z wyłączeniem kosztów związanych jedynie z procesem produkcyjnym.
Oferowane przez Spółkę wyroby można uznać za produkty wytworzone w rozumieniu art. 18eb ust. 2 ustawy o CIT, co uprawnia do skorzystania z tzw. „ulgi na ekspansję”.
Producent w rozumieniu art. 18eb ustawy o CIT obejmuje podmioty wytwarzające produkty samodzielnie, nawet przy zakupie surowców zewnętrznych, mogące korzystać z ulgi na ekspansję, pod warunkiem przypisania kosztów do działalności opodatkowanej.
Producent zamrożonej żywności, spełniający definicję wytworzenia produktów zgodnie z art. 18eb ustawy o CIT, ma prawo do ulgi prowzrostowej przy spełnieniu alternatywnie określonych warunków dotyczących zwiększenia przychodów.
Wykładnia art. 18eb ustawy o CIT pozwala na skorzystanie z ulgi na ekspansję tylko w zakresie wydatków jasno określonych w zamkniętym katalogu tej normy podatkowej, wykluczając jeżeli nie spełniają kryteriów bezpośrednio związanych z promowaniem sprzedaży produktów.
Ulga prowzrostowa przewidziana w art. 18eb ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych dotyczy wyłącznie rzeczy wytworzonych bezpośrednio przez podatnika. Zlecenie produkcji podwykonawcy prowadzi do uznania, że produkt nie wypełnia ustawowej definicji "wytworzenia", co uniemożliwia skorzystanie z odliczenia.
Możliwość uznania za koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów, określone w art. 18eb ust. 7 ustawy CIT, wskazanych we wniosku kosztów.
Możliwość zastosowania ulgi na ekspansję po przekształceniu jednoosobowej działalności gospodarczej w Spółkę z o.o. .
Czy opisane w stanie faktycznym prace rozwojowe zgodnie z art. 4a pkt 28 ustawy o CIT; - A jeżeli tak to, czy prace rozwojowe stanowią prace twórcze o których mowa w art. 4a pkt 26 ustawy o CIT; - Czy opisany w stanie faktycznym produkt (okno) stanowi produkt o którym mowa w art. 18eb ust. 2 ustawy o CIT. Jeżeli tak to, czy wskazane w stanie faktycznym wydatki stanowią koszty kwalifikowane o których
W zakresie ustalenia, czy wydatki na uzyskanie certyfikatów są kosztami uzyskania przychodów, o których mowa w art. 18eb ust. 7 pkt 4 ustawy o CIT i w rezultacie Wnioskodawcy przysługuje możliwość skorzystania z tzw. ulgi prowzrostowej, o której mowa w tym artykule.
Możliwość skorzystania z ulgi na ekspansję oraz uznania produktów za wcześniej nieoferowane.
1. Czy w świetle przedstawionego opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym oferowane przez Spółkę Produkty są produktami wytworzonymi przez Spółkę w rozumieniu art. 18eb ust. 2 ustawy o PDOP, uprawniającymi do skorzystania z odliczenia, o którym mowa w art. 18eb ustawy o PDOP? 2. Czy Nowe Produkty stanowią „produkty dotychczas nieoferowane”, o których
Czy uzyskanie przychodu ze sprzedaży produktu z opisanej w stanie faktycznym nowej linii produktów dostosowanych do klientów indywidualnych (produkty te będą dystrybuowane poprzez sieci handlowe), choćby z pierwszej niewielkiej partii będzie uprawniało Wnioskodawcę do skorzystania z ulgi opisanej w art. 18eb ustawy; - Czy Wnioskodawca prawidłowo odczytuje przepis art. 18eb pkt 4 (winno być: art.
Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia od podstawy opodatkowania w zeznaniu rocznym Wydatków marketingowych, o których mowa we wniosku, na podstawie art. 18eb ust. 1 ustawy o CIT.
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym zakupione (…), na których nanoszony jest nadruk przez Spółkę, spełniają definicję art. 18eb ust. 2, tzn. są one produktami wytworzonymi przez podatnika? 2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym koszty promocyjno- informacyjne wskazane w punkcie 2 niniejszego wniosku, stanowią koszty kwalifikowane, o których mowa
1. Czy działalność Wnioskodawcy przedstawiona w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego dotycząca realizacji Projektów B+R stanowi/będzie stanowić działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26-28 Ustawy CIT, która uprawnia Wnioskodawcę do zastosowania ulgi określonej w art. 18d Ustawy CIT za lata 2018-2023 oraz lata kolejne? 2. Czy Koszty Projektów B+R ponoszone przez Spółkę opisane