Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków finansowanych z subwencji (...) oraz podatku naliczonego dotyczącego kosztów pośrednich, nieuwzględniania subwencji od (...) w liczniku prewspółczynnika oraz prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z zastosowaniem indywidualnego Prewspółczynnika.
Prawo do pełnego odliczenia VAT z faktur z tytułu (...) oraz opodatkowanie podatkiem VAT otrzymanej kwoty uzupełnienia subwencji ogólnej.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji polegającej na budowie przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy.
Rozliczenie projektu dotyczącego budowy przydomowych oczyszczalni ścieków.
Ustalenie czy czynności wykonywane przez Gminę na rzecz Mieszkańców stanowią / będą stanowić działalność gospodarczą oraz podlegają / będą podlegać opodatkowaniu VAT, brak zobowiązania Gminy do opodatkowania VAT wpłat otrzymywanych od Mieszkańców oraz środków z Subwencji, brak prawa do odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dotyczących Projektu.
Wpływ częściowego umorzenia subwencji finansowej przez PFR na wysokość straty podatkowej.
Brak obowiązku uwzględnienia otrzymanych przez Instytut dotacji i subwencji w literze B prewspółczynnika.
kalendarium wydarzeń od 30 grudnia 2022 r. do 24 stycznia 2023 r. Minister Finansów wydał rozporządzenie przedłużające do końca 2024 r. zaniechanie poboru podatku od części dochodów związanych z kredytem mieszkaniowym. Celem MF jest wsparcie kredytobiorców i kredytodawców w ramach programu zawierania ugód dotyczących „kredytów frankowych”.
brak opodatkowania dofinansowania uzyskanego w ramach PROW oraz środków uzyskanych w ramach Subwencji, otrzymanych na realizację Inwestycji, - prawo do odliczenia części podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację Inwestycji przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego, obliczonego według udziału liczby metrów sześciennych odebranych ścieków od Odbiorców zewnętrznych (czynności opodatkowane
W zakresie ustalenia czy Wnioskodawca ma prawo do opodatkowania swoich dochodów za 2021 r. według stawki 9% CIT, jeśli bez uwzględnienia kwoty umorzonej dotacji jego przychody nie przekroczą 2 mln euro netto.
Czy spółka wykazując w roku 2021 w przychodach podatkowych wartość umorzonej subwencji finansowej i jednocześnie osiągając w tym samym roku stratę podatkową może realnie skorzystać z ulgi w postaci zaniechania poboru podatku dochodowego od tej umorzonej subwencji, do której to korzyści uprawnia ją Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 16 lipca 2021 r. w sprawie zaniechania
Spółka nie ma możliwości rozliczenia w kolejnych latach kalendarzowych (począwszy od 2022 roku) straty powstałej w 2021 roku na podstawowej działalności przedsiębiorstwa, ponieważ wynik na działalności gospodarczej za 2021 rok należy traktować kompleksowo tzn. uwzględniając w zeznaniu podatkowym przychód z tytułu umorzonej subwencji z PFR.
Zbycie nieruchomości bądź umorzenie 50% pożyczki z PFR nie spowoduje utraty przez Spółkę prawa rozliczenia się z ryczałtu, o którym mowa w art. 28j
Czy w opisanych we wniosku sytuacjach Spółka zobowiązana jest do wykazania przychodów lub kosztów z tytułu tzw. różnic przejściowych za rok 2021 na podstawie art. 7aa ust. 2 Ustawy CIT, - Czy wydatki ponoszone przez Spółkę z tytułu korzystania z samochodów osobowych przez pracowników Spółki oraz wspólnika Spółki wykorzystywanych do działalności gospodarczej ale dla których nie jest prowadzona ewidencja
Otrzymywana corocznie dotacja na pokrycie ogólnych bieżących kosztów działalności Wnioskodawcy nie będzie stanowić obrotu w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy o VAT, a zatem nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów.
w zakresie ustalenia, czy uzyskanie przez Wnioskodawcę na podstawie decyzji spółki akcyjnej z 14 czerwca 2021 r. zwolnienie ze zwrotu Subwencji Spółka ma obowiązek uznać za przychód z miesiąca czerwca 2021 r. podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
W zakresie ustalenia, czy uzyskanie przez Wnioskodawcę na podstawie decyzji Spółki Akcyjnej z 10 czerwca 2021 r. zwolnienie ze zwrotu Subwencji Spółka ma obowiązek uznać za przychód miesiąca czerwca 2021 r. podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
ustalenie, czy uzyskane na podstawie art. 15g i art. 15gg z Tarczy Antykryzysowej dofinansowanie dla Spółki komandytowej, w której Wnioskodawca jest wspólnikiem, stanowi przychód podatkowy, w sytuacji, gdy wydatki sfinansowane otrzymanym dofinansowaniem nie zostały zaliczone przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodu
ustalenie, czy uzyskane na podstawie art. 15g i art. 15gg z Tarczy Antykryzysowej dofinansowanie dla Spółki komandytowej, w której Wnioskodawca jest wspólnikiem, stanowi przychód podatkowy, w sytuacji, gdy wydatki sfinansowane otrzymanym dofinansowaniem nie zostały zaliczone przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodu
Przedsiębiorcy, którym umorzono subwencje otrzymane w ramach tarcz finansowych 1.0 oraz 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju (dalej: PFR), nie zapłacą podatku dochodowego. MF zaniechało poboru podatku PIT i CIT od umorzonych subwencji i informuje, że wydatki sfinansowane z umorzonych subwencji pozostają kosztami podatkowymi. Zaniechanie ma zastosowanie do dochodów (przychodów) uzyskanych od 1 czerwca 2021
W wyniku uchwały Rady Ministrów zmieniającej uchwałę w sprawie programu rządowego Tarcza Finansowa PFR dla dużych firm oraz uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie programu rządowego Tarcza Finansowa 2.0 PFR dla mikro-, małych i średnich firm, mikro-, małym i średnim przedsiębiorcom umożliwiono m.in. złożenie odwołania od wniosku o udzielenie subwencji w ramach Tarczy Finansowej 2.0 PFR w dłuższym terminie
Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) jest rządowym programem, zasadniczo bezzwrotnej pomocy finansowej dla firm poszkodowanych podczas pandemii COVID-19 w Polsce. Wsparcie zostało uruchomione w ramach Tarczy antykryzysowej (Tarczy 1.0 PFR i 2.0 PFR). Beneficjenci, czyli mikro, małe, średnie i duże firmy, mogą się ubiegać o subwencję z PFR na podstawie regulaminu programu i na warunkach
prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie surowców/półproduktów niezbędnych w procesie produkcji oraz pokrycia kosztów bieżącego utrzymania, opłaconych w kwocie netto ze środków pochodzących ze wsparcia finansowego, niepodleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 29a ust. 1 ustawy o VAT otrzymanego wsparcia finansowego.
Od 15 stycznia 2021 r. do 28 lutego 2021 r. przyjmowane są wnioski w ramach programu Tarcza Finansowa 2.0. Program został już zatwierdzony przez Komisję Europejską i trwa przyjmowanie wniosków. Według założeń ma się zwiększyć grono potencjalnych beneficjentów programu. Przedstawiamy, jakie zmiany zostały wprowadzone w programach Tarcza Finansowa .