Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę w ramach zawartej umowy z klubem sportowym oraz skorzystać z z tzw. ulgi sponsoringowej, o której mowa w przepisach art. 26ha ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Sposób opodatkowania usług promocyjnych i reklamowych na podstawie umów sponsoringu.
Uznanie czy wydatki Spółki poniesione na Sponsoring podlegają opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek oraz czy wydatki związane z opłaceniem faktur wystawionych przez Leasingodawców za udzielenie informacji organom ścigania na temat kierującego pojazdem lub innych zdarzeń związanych z pojazdem, w tym w postępowaniu mandatowym podlegają opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek.
Ustalenie czy przekazane w ramach umowy sponsorskiej środki pieniężne, produkty i towary oraz zakupione stroje sportowe z logo sponsora będą podlegały opodatkowaniu ryczałtem tytułem ukrytych zysków lub wydatków niezwiązanych z działalnością.
W zakresie ustalenia czy Wnioskodawca będzie mieć prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów świadczeń wypłacanych Sponsorowanemu na podstawie Umowy sponsoringu i faktur wystawianych przez Sponsorowanego na podstawie tej Umowy.
Dotyczy braku prawa do częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu wydatków ponoszonych na organizację dożynek wymienionych w punktach a – f.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego, podlegania i niepodlegania opodatkowaniu oraz możliwości zastosowania zwolnienia od podatku.
W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych przez Spółkę w związku z organizacją Kongresów medycznych oraz w zakresie ewentualnego uznania kwoty otrzymanej od Spółki z Grupy równej kwocie poniesionych wydatków, które nie stanowią kosztu uzyskania przychodu za niestanowiącą przychodu podatkowego, na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 6a ustawy o podatku dochodowym
Dotyczy obowiązków płatnika z tytułu przyznania nagród osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej.
Jedną ze stosowanych przez przedsiębiorców form promocji jest tzw. sponsoring. Pozwala on przedsiębiorcom zarówno reklamować swoją działalność, jak i wspierać wybrany cel. Sponsorzy mogą nie tylko rozliczyć wydatki na sponsoring w kosztach podatkowych, ale i skorzystać z ulgi podatkowej wprowadzonej 1 stycznia 2022 r.. W opracowaniu przedstawiamy skutki podatkowe oraz ewidencję księgową działań sponsoringowych
Czy na Wnioskodawcy, świadczącym: - usługę Pośrednika Rejestracyjnego, - usługę Sponsora Emisji, nie ciążą obowiązki płatnika podatku CIT oraz podatku u źródła (WHT), jak również żadne obowiązki dokumentacyjne w tym zakresie?
Nakłady ponoszone przez Spółkę w celu realizacji Inwestycji Kompensacyjnych będą stanowiły koszty uzyskania przychodów
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wsparcie finansowe przekazywane przez Spółkę na rzecz Gminy w celu realizacji Inwestycji Kompensacyjnych
• Możliwości i moment zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych przez Spółkę na organizację wskazanych we wniosku spotkań integracyjno-szkoleniowych związanych z uczestnictwem w tych spotkaniach: pracowników oraz byłych pracowników (emerytów) oraz kontrahentów, polityków, dziennikarzy.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupów towarów i usług poniesionych na inwestycje wodno-kanalizacyjne oraz od zakupów związanych z bieżącym utrzymaniem infrastruktury wodno-kanalizacyjnej według indywidualnie wyliczonego prewspółczynnika opartego na ilości dostarczonej wody oraz odebranych ścieków.
1. Czy w przypadku, gdy Spółka realizuje działania w zakresie reklamy produktów organizując udział Lekarza w Konferencji i pokrywając wydatki związane z takim udziałem, Lekarz uzyskuje przychód na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych? 2. Czy, jeżeli Lekarz uzyskuje przychód na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z udziałem w Konferencji, odpowiednia część
prawo do odliczenia VAT naliczonego wynikającego z faktur wystawionych na podstawie umowy sponsoringu oraz ustalenie podstawy opodatkowania przy umowach sponsoringu
brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu
Na Wnioskodawcy będą ciążyły obowiązki płatnika, o których mowa w powołanym powyżej art. 30 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 41 ust. 4 i art. 42 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz złożenia deklaracji rocznej zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, od nagród przekazywanych w ramach Licencjonowanych