Podatnik, który zaprzestał działalności opodatkowanej VAT, ale utrzymuje status czynnego podatnika i ponosi wydatki na usługi doradcze związane z wcześniejszą działalnością opodatkowaną, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu tych wydatków.
Wydatki poniesione na finansowanie drużyny sportowej pracowników, które promują działalność przedsiębiorcy, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodu jako koszty reklamowo-promocyjne, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Koszty utrzymania zwierząt osobistych, wykorzystywanych w działalności gospodarczej jako element marketingu i zwiększających wizerunkowość, mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli zostanie wykazany ich związek z przychodami i prowadzoną działalnością.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na podstawie kontraktu ze Związkiem mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów pod warunkiem wykazania adekwatnego związku przyczynowego z uzyskiwaniem przychodów oraz ich właściwego udokumentowania zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Opłaty marketingowe uiszczane przez podatnika na rzecz związku pracodawców, które nie są składkami członkowskimi, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem że wydatki te spełniają przesłanki z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT oraz są należycie udokumentowane.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają wymogi art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, w tym posiadają związek z działalnością gospodarczą i są należycie udokumentowane.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz organizacji pracodawców mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, pod warunkiem spełnienia wymogów związku przyczynowego, ekwiwalentności, odpowiedniego udokumentowania oraz braku przesłanek wyłączenia w art. 23 ust. 1.
Opłaty marketingowe ponoszone przez franczyzobiorcę z tytułu umowy związkowej mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jeżeli ich cel stanowi zwiększenie przychodów i spełniają kryteria art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, a nie są wyłączone przez art. 23 ust. 1 pkt 30 tej ustawy.
Opłaty marketingowe ponoszone przez przedsiębiorcę z tytułu usług świadczonych przez związek pracodawców mogą stanowić koszt uzyskania przychodu, jeżeli spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, w tym wykazują związek przyczynowy z osiągniętymi przychodami i są należycie udokumentowane oraz nieobjęte wyłączeniami art. 23 ust. 1.
Opłaty marketingowe, poniesione jako wynagrodzenie za usługi promocyjno-marketingowe świadczone przez związek pracodawców, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w świetle art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ile są definitywne, racjonalne i mają wpływ na przychody.
Opłaty marketingowe związane z działalnością promocyjno-marketingową organizacji pracodawców stanowią koszt uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, o ile są poniesione w związku z działalnością gospodarczą, są definitywne, wpływają na przychody, oraz odpowiednio udokumentowane, a nie mieszczą się w wyłączeniach określonych w art. 23 ust. 1 tej ustawy.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz związku pracodawców mogą być traktowane jako koszty uzyskania przychodów, o ile świadczone w zamian usługi marketingowe mają na celu promocję działalności i zwiększenie przychodów podatnika, nie stanowiąc składek członkowskich, które są wyłączone z kosztów podatkowych.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz organizacji pracodawców, stanowiące wynagrodzenie za usługi marketingowe, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, pod warunkiem wykazania, iż mają one związek z przychodami z działalności gospodarczej i są właściwie udokumentowane.
Kwota z tytułu pełnomocnictwa zaliczona do kosztów uzyskania przychodów w działalności gospodarczej.
Koszty uzyskania przychodów - broń, amunicja, sprzęt taktyczny i akcesoria wykorzystywane w prowadzonych zajęciach rekreacyjnych oraz szkoleniowych na strzelnicy.
Opodatkowanie przychodu z tytułu dzierżawy - określenie źródła przychodów.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu nabytych usług w związku z organizowaną Imprezą oraz brak obowiązku opodatkowania nieodpłatnego udostępnienia usług nabytych w związku z organizowaną Imprezą.
Czy spółka może zaliczyć do podatkowych kosztów uzyskania poniesione wydatki (faktura od podwykonawcy) związane z zainstalowaniem na rynku miasta lodowiska.
Uznanie, że Spółka jest uprawniona do odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego na fakturach dotyczących zakupu towarów i usług w celu organizacji Wydarzenia dla pracownic, za wyjątkiem wydatków związanych z zakupem alkoholu.
Brak podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT w przypadku sprzedaży niezabudowanych działek wydzielonych geodezyjnie i prawo Nabywcy do obniżenia kwoty podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego w związku z nabyciem ww. działek.
1) Opodatkowanie dofinansowania otrzymanego na podstawie umowy prewencyjnej. 2) Koszty zakupu czujek dymu, czujek czadu oraz oznakowania p-pożarowego zakupionych z środków otrzymanych z dofinansowania na podstawie umowy prewencyjnej nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.
Wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę w związku z uzyskaniem przez przedstawicieli Spółki licencji pilota będą stanowiły koszty uzyskania przychodu