Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608094)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    reklama publiczna
    reklama publiczna
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie Podatek dochodowy od osób fizycznych Podatek dochodowy od osób prawnych paleta pieniądze piwo poczęstunki podatek od nieruchomości podatek od towarów i usług potrącalność kosztów powierzchnia powiązania powstanie obowiązku podatkowego powszechność prawo do odliczenia premia premia pieniężna prezentacja producenci produkcja produkcja filmowa reklama publiczna
    Indeks tematów
    Wszystkie p
    Interpretacja
    12.06.2025 Podatki Obrót gospodarczy

    Opodatkowanie ryczałtem 8,5% przychodów z usług sprzedaży miejsca reklamowego i treści audiowizualnych - Interpretacja indywidualna z dnia 12 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-1.4011.275.2025.2.MW

    Przychody uzyskiwane z działalności usługowej w zakresie sprzedaży miejsca reklamowego, wyświetlania reklam i produkcji reklam mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w stawce 8,5% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, jeżeli usługi te nie mieszczą się w kategoriach wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 tej ustawy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    16.12.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 16 grudnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.792.2024.1.JG

    Opodatkowanie podatkiem VAT nieodpłatnego przekazaniem przez Wnioskodawcę osobom trzecim materiałów promocyjnych i reklamowych oraz Nagród niepieniężnych, a w konsekwencji prawo Wnioskodawcy do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów przekazywanych nieodpłatnie.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    26.07.2023 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 26 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.267.2023.1.KW

    Wydatki związane z prowadzeniem bloga i tworzeniem artykułów w nim publikowanych nie stanowią kosztów uzyskania przychodów, gdyż prowadzenie bloga nie wiąże się z osiąganiem jakichkolwiek przychodów.

    czytaj dalej
    Artykuł
    02.07.2015 Podatki

    Nowe opłaty za reklamy zewnętrzne

    Właściciele nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe, mogą zostać zobowiązani do uiszczania nowej opłaty lokalnej, tzw. opłaty reklamowej. Reklamy umieszczone w pasie drogowym będą musiały spełniać szczegółowe wymagania techniczne. Wprowadzająca nowe obowiązki ustawa wejdzie w życie 11 września 2015 r. Już obecnie przedsiębiorcy powinni jednak zapoznać się z nowymi przepisami. Konieczne

    czytaj dalej
    Interpretacja
    22.03.2012 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 22.03.2012, sygn. IPPB5/423-24/12-2/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-24/12-2/JC

    Czy wydatki na prowadzenie reklamy produktu leczniczego, spełniające ogólne przesłanki dla uznania ich za koszty uzyskania przychodów określone w art. 15 ust. 1 ustawy o PDOP, poniesione przez Spółkę przed wydaniem decyzji GIF nakazującej zaprzestania ukazywania się lub prowadzenia tejże reklamy jako sprzecznej z obowiązującymi przepisami oraz wydatki poniesione przez Spółkę na dostosowanie prowadzonej

    czytaj dalej
    Interpretacja
    26.03.2008 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 26.03.2008, sygn. ILPP2/443-8/08-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-8/08-2/MN

    Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia powyższych usług? Czy z ostatnim dniem każdego okresu rozliczeniowego, tj. 30 czerwca 2008 r., 30 czerwca 2009 r., 30 czerwca 2010 r. i 30 czerwca 2011 r.? Czy też na koniec każdego miesiąca?Czy Spółka prawidłowo rozliczyła podatek należny z tytułu wystawionej faktury VAT nr FVXXXw miesiącu wrześniu?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.03.2008 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 12.03.2008, sygn. ILPB3/423-19/08-2/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-19/08-2/MM

    Czy wydatki związane z umieszczeniem informacji o Spółce i jej produktach związane z sytuacją przedstawioną w pkt a i b są kosztami reklamy i należy zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów w momencie poniesienia?Czy wydatki związane z wykonaniem tablicy z logo firmy umieszczanej na ukończonym budynku mieszkalnym są kosztami reklamy i należy zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów w momencie

    czytaj dalej
    Interpretacja
    09.07.2007 Podatki

    Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 09.07.2007, sygn. 1401/BP-II/4210-40/07/JM, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. 1401/BP-II/4210-40/07/JM

    1) W odniesieniu do zakupionych produktów spożywczych na wyposażenie stoiska podczas targów farmaceutycznych czy zjazdów lekarzy należy uznać, że stanowią one część działalności reklamowej jaką jest uczestnictwo w targach czy zjazdach, a przez to stanowią koszty uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust.1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /Dz. U. z 2000 r. Nr 54

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.06.2007 Podatki

    Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 12.06.2007, sygn. 1401/BP-II/4210-20/07/JM, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. 1401/BP-II/4210-20/07/JM

    czy poniesione wydatki związane z produkcją programu G. X emitowanego na antenie, w tym usługa gastronomiczna świadczona przez firmę cateringową, są kosztem uzyskania przychodu?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.04.2007 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 24.04.2007, sygn. 1472/ROP1/423-42/07/MK, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-42/07/MK

    Czy w świetle zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych i Prawie farmaceutycznym są kosztami uzyskania przychodów wydatki na reklamę produktów leczniczych w rozumieniu art. 52 ust. 1 Prawa farmaceutycznego, ponoszone przez Spółkę będącą częścią koncernu farmaceutycznego, która w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, na podstawie umów zawartych z dostawcami leków z Grupy

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.11.2006 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 20.11.2006, sygn. 1472/ROP1/423-292/06/RM, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-292/06/RM

    Czy wydatki na 1) nabycie/wytworzenie udostępnianych kontrahentom-punktom handlowym materiałów point of sale (materiały wsparcia punktu sprzedaży przedmioty i urządzenia służące wyeksponowaniu i zareklamowaniu wyrobów Spółki, np. listwy napółkowe, bannery i szyldy reklamowe, plakaty, naklejki, standy, kasetony, maszyny, lodówki, automaty, meble, opatrzone logo), które pozostają własnością Spółki, w

    czytaj dalej
    Interpretacja
    21.07.2006 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 21.07.2006, sygn. 1472/ROP1/423-171-238/06/RM, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-171-238/06/RM

    Czy koszty kuponów gry T-L o wartości 1,40 zł, przekazywanych nieodpłatnie nabywcom kuponów gry T-M w celu uatrakcyjnienia sprzedaży, są kosztami reklamy nielimitowanej czy limitowanej, czy kosztami działalności poniesionymi w celu zwiększenia przychodu i zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych są kosztami uzyskania przychodu?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.05.2006 Podatki

    Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 24.05.2006, sygn. P2/4407-005-9/06, Izba Skarbowa w Olsztynie, sygn. P2/4407-005-9/06

    dotyczy udzielenia pisemnej interpretacji w przedmiocie prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktury wystawionej we wrześniu 2003r., dokumentującej poniesione nakłady na odcinek drogi, do którego Spółka nie posiada tytułu prawnego.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.01.2006 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 19.01.2006, sygn. PUS.I/423/78/05, Podkarpacki Urząd Skarbowy, sygn. PUS.I/423/78/05

    Czy komputer, rzutniki, materiały reklamowe są kosztami prowadzonego przez firmę kursu?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    08.12.2005 Podatki

    Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 08.12.2005, sygn. 1401/PD-4230Z-100/05/JP, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. 1401/PD-4230Z-100/05/JP

    czy koszty pojedynczych próbek, testerów bądź produktów, przekazywanych redakcjom, stanowią koszty uzyskania przychodu dla Spółki w sytuacji gdy bezpośrednim skutkiem takiego przekazania nie były ukazujące się w prasie artykuły na temat towarów sprzedawanych przez Spółkę lub artykuły w inny sposób dotyczące Spółki.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    25.11.2005 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 25.11.2005, sygn. 1472/ROP1/423-305-291/05/AW, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-305-291/05/AW

    Spółka zwraca się o wyjaśnienie, czy ma prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących przyznawanego klientom budżetu marketingowego, o którym mowa w pkt. 5 umowy, dokumentowanych fakturą wystawianą przez klienta oraz czy ma prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony zawarty w fakturach VAT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.11.2005 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 04.11.2005, sygn. DP/423-0010/05, Drugi Urząd Skarbowy w Gdańsku, sygn. DP/423-0010/05

    Czy wydatki poniesione przez Spółkę na promocję sprowadzanych do Polski towarów związane z degustacją, przygotowaniem stoiska targowego i uczestnictwem w targach stanowią koszt uzyskania przychodów w pełnej wysokości?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.08.2005 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 04.08.2005, sygn. 1472/ROP1/423-192-188/05/PS, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-192-188/05/PS

    Czy wydanie nagród w związku z sprzedażą premiową jest w całości kosztem uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jako reklama nie objęta limitem? Do każdej zakupionej sztuki towaru X lub złożonego zamówienia powyżej określonej kwoty przysługuje nabywcy nagroda w postaci sztuki towaru Y.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    25.05.2005 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 25.05.2005, sygn. 1472/ROP1/423-80-112/05/IW, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-80-112/05/IW

    Czy koszty związane ze świadczeniem usług promocyjnych i reklamowych, o charakterze zarówno publicznym, jak i niepublicznym na zlecenie YYY S.A., będą stanowiły dla A-B, w całości koszt uzyskania przychodów, bez limitu 0,25 % przychodu i art. 16 ust. 1 pkt 28 updop nie znajdzie w tym przypadku zastosowania?

    czytaj dalej
    Porada
    28.04.2005 Podatki

    Czy folder reklamowy rozprowadzany za pośrednictwem Internetu jest reklamą publiczną

    Sklep internetowy promuje swoje usługi za pośrednictwem wydrukowanych folderów. Warunkiem otrzymania folderu jest zarejestrowanie się na stronie www sklepu. Wymaga to ujawnienia danych osobowych, takich jak: imię i nazwisko, adres oraz konto e-mail. Goście sklepu mogą też nie ujawniać danych osobowych - otrzymają folder w formacie PDF na wskazaną przez siebie skrzynkę pocztową. Czy wydatki poniesione

    czytaj dalej
    Artykuł
    28.04.2005 Podatki

    Czy nagłośniona w mediach impreza firmowa stanowi reklamę publiczną

    Olbrzymie znaczenie z punktu widzenia kosztów uzyskania przychodów ma fakt, czy organizowana przez przedsiębiorstwo impreza (np. jubileusz firmy) stanowi jego reklamę publiczną, czy też ponoszone wydatki powinny być zaliczane do kosztów reprezentacji. Należy powiedzieć, że do tego typu wydatków władze podatkowe podchodzą bardzo rygorystycznie.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    05.04.2005 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 05.04.2005, sygn. PD/415-14/05, Pierwszy Urząd Skarbowy w Krakowie, sygn. PD/415-14/05

    Czy wydatki poniesione na wytworzenie i kolportaż gazetki reklamowej należy zaliczyć do kosztów reklamy objętej limitem 0,25% przychodów lud do kosztów reklamy publicznej, czy też, wydatki te należy zaliczyć do "zwykłych" kosztów wykonania usługi, mając na względzie fakt, iż koszty te są w dużej części refakturowane najemcom?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.03.2005 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 17.03.2005, sygn. 1472/ROP1/423-08/28/05/PS, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-08/28/05/PS

    Czy koszt udostępnionych placówkom handlowym witryn chłodzących i nalewaków oraz urządzeń i przedmiotów, tzw. point of sale, służących umożliwieniu i wsparciu sprzedaży produktów Spółki, działającej w dziedzinie produkcji, sprzedaży i dystrybucji napojów, soków i wód mineralnych, jest kosztem poniesionym w celu uzyskania przychodów?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    31.12.2004 Podatki

    Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 31.12.2004, sygn. PD-005U-785/04/WD, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. PD-005U-785/04/WD

    Czy stanowią w pełnej wysokości koszty uzyskania przychodów Oddziału wydatki związane z wymienionymi działaniami w zakresie reklamy leków (produktów), m. in.: 1) działania reklamowe i promocyjne w środowisku lekarskim dotyczące produktów S wydawanych na recepty (w tym dystrybucja ulotek, imienny mailing, rozdawnictwo przedmiotów (gadżetów)?

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.