Wydatki ponoszone przez spółkę na rzecz kierowców międzynarodowych z tytułu diet i ryczałtów za noclegi, choć nie stanowią podróży służbowych, mogą być kosztami uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, jeżeli są ponoszone w związku z działalnością gospodarczą i mają na celu uzyskanie, zachowanie lub zabezpieczenie źródła przychodów.
Od 1 marca 2023 r. zatrudniamy kierowcę, który wykonuje przewozy międzynarodowe i na terenie Polski. Od początku zatrudnienia osobie tej przysługuje: wynagrodzenie zasadnicze, ryczałt za pracę w godzinach nadliczbowych, ryczałt za pracę w porze nocnej, ryczałt za dyżury, premia regulaminowa do 20% wynagrodzenia zasadniczego, dopłata do delegowania (wyrównanie do minimalnej stawki sektorowej obowiązującej
Zbliża się czas pierwszej wypłaty naszego nowo zatrudnionego pracownika, który zajmuje stanowisko kierowcy wykonującego zadania służbowe w ramach międzynarodowych przewozów drogowych. W jakiej wysokości uwzględniać kwoty diet wirtualnych przy kalkulowaniu podstawy wymiaru opodatkowania i oskładkowania po nowelizacji przepisów?
w zakresie: Czy należności wypłacone kierowcy z tytułu podróży służbowej w postaci ryczałtów za nocleg, w sytuacji odbioru dobowego odpoczynku oraz skróconego tygodniowego odpoczynku w pojeździe posiadającym odpowiednie miejsce do spania dla każdego kierowcy w specjalnie przystosowanej kabinie pojazdu, stanowić będą koszty uzyskania przychodu po wejściu w życie przywołanego orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego
Czy z tytułu zakupu u zagranicznych kontrahentów usług wskazanych w punktach od a) do f), Spółka zobowiązana jest do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła od tych przychodów?
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie obowiązku pobrania i zapłaty zryczałtowanego podatku dochodowego od nabytych biletów lotniczych.
obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłaconej należności z tytułu zakupu usługi przelotu za pośrednictwem zagranicznego agenta (pośrednika) w sytuacji nieuzyskania certyfikatu rezydencji przewoźnika
obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłaconej należności z tytułu zakupu usługi przelotu u przewoźnika węgierskiego w sytuacji nieuzyskania certyfikatu rezydencji tego przewoźnika
obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłaconej należności z tytułu zakupu usługi przelotu u przewoźnika irlandzkiego w sytuacji nieuzyskania certyfikatu rezydencji tego przewoźnika
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie obowiązków płatnika w związku z zakupem biletów lotniczych od zagranicznego przewoźnika.
VAT - w zakresie opodatkowania właściwą stawką podatku opłat manipulacyjnych pobieranych z tytułu sprzedaży biletów kolejowych na trasy krajowe i międzynarodowe.
W zakresie ustalenia czy w przypadku zakupu biletów lotniczych od zagranicznego przewoźnika za pośrednictwem internetu, nie będąc w posiadaniu Jego certyfikatu rezydencji, Spółka ma obowiązek pobrać u źródła podatek zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych : w sytuacji, gdy zagraniczny przewoźnik nie posiada zakładu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w rozumieniu
4 maja 2011 r. Minister Finansów wprowadził niewielkie zmiany w tekście wyjaśnień MF "Najważniejsze zmiany w VAT od 1 kwietnia 2011 r." opublikowanych na www.mf.gov.pl (wyjaśnienia MF publikowaliśmy również w Mk nr 9/2011). Wprowadzone poprawki dotyczą przyjętej przez MF definicji złomu oraz definicji przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym. MF nie zmienił
Czy w przypadku, gdy Spółka posiada certyfikat rezydencji przewoźnika nieposiadającego siedziby w Polsce, a sprzedaż biletów lotniczych odbywa się według modelu pierwszego lub według modelu drugiego, Spółka powinna zostać uznana w świetle art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych za płatnika i powinna pobrać zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów, o których mowa w art. 21 ust
Czy w przypadku, gdy Spółka posiada certyfikat rezydencji przewoźnika nieposiadającego siedziby w Polsce, a sprzedaż biletów lotniczych odbywa się według modelu pierwszego lub według modelu drugiego, Spółka powinna zostać uznana w świetle art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych za płatnika i powinna pobrać zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów, o których mowa w art. 21 ust
Czy w przypadku, gdy Spółka posiada certyfikat rezydencji przewoźnika nieposiadającego siedziby w Polsce, a sprzedaż biletów lotniczych odbywa się według modelu pierwszego lub według modelu drugiego, Spółka powinna zostać uznana w świetle art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych za płatnika i powinna pobrać zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów, o których mowa w art. 21 ust
Czy w przypadku, gdy Spółka posiada certyfikat rezydencji przewoźnika nieposiadającego siedziby w Polsce, a sprzedaż biletów lotniczych odbywa się według modelu pierwszego lub według modelu drugiego, Spółka powinna zostać uznana w świetle art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych za płatnika i powinna pobrać zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów, o których mowa w art. 21 ust
1) Czy w przypadku, gdy Spółka nie posiada certyfikatu rezydencji przewoźnika nieposiadającego siedziby w Polsce, a sprzedaż biletów lotniczych odbywa się w ramach modelu pierwszego (gdzie Spółka pełni rolę agenta), Spółka powinna zostać uznana w świetle art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych za płatnika i powinna pobrać zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów, o których
Czy ma prawo do zastosowania preferencyjnej w wysokości 0 % w przypadku świadczenia usługi transportu towarów na terenie Polski polegającej na dowozie ich do portu morskiego lub do magazynów zbiorczych na zlecenie spedytora wykonującego usługi spedycji międzynarodowej tych towarów?
Jaką stawką podatku od towarów i usług powinna być opodatkowana opłata i prowizja w przypadku sprzedaży biletów przez agenta w tym biletów na przeloty krajowe i międzynarodowe ?
Podatnik zwraca się z zapytaniem czy przedmiotowe oświadczenie odbiorcy jest dokumentem spełniającym wymogi określone w art. 83 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy o podatku od towarów i usług.Zdaniem Podatnika, jest on upoważniony do wystawienia faktury ze stawką podatku 0%.
W jaki sposób należy opodatkować autokarowy przewóz osób poza granicami kraju?
Biuro podróży ........... jako agent sprzedający usługi transportu lotniczego nie będzie otrzymywało jak dotychczas wyrażonej w procentach prowizji podstawowej od przewoźnika lotniczego za wystawienie biletu. Za jego wystawienie agent będzie pobierał natomiast opłatę bezpośrednio od klienta ( usługobiorcy ) na podstawie faktury VAT. Opłata taka nie będzie ujęta w wartości biletu lotniczego.Jaką stawką
W jaki sposób z dniem 01.05.2004 r. należy rozliczyć podatek od towarów i usług z tytułu świadczenia usług towarowego transportu krajowego i międzynarodowego, jak również jakie będą obowiązywać zasady odliczania podatku naliczonego z tytułu poniesionych wydatków związanych z ww. usługami.