Podatnik zwraca się z zapytaniem czy otrzymane nieodpłatnie (od producentów i dostawców) materiały reklamowe np. katalogi, ulotki itp. oraz próbki towarów, które przekazywane są również nieodpłatnie potencjalnym odbiorcom, stanowią przychód podatkowy w świetle art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ?
Czy komputer, rzutniki, materiały reklamowe są kosztami prowadzonego przez firmę kursu?
czy koszty pojedynczych próbek, testerów bądź produktów, przekazywanych redakcjom, stanowią koszty uzyskania przychodu dla Spółki w sytuacji gdy bezpośrednim skutkiem takiego przekazania nie były ukazujące się w prasie artykuły na temat towarów sprzedawanych przez Spółkę lub artykuły w inny sposób dotyczące Spółki.
Pytanie Podatnika dotyczy możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu zakupu drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek, które zostają przekazywane na cele związane z prowadzoną działalnością gospodarczą przez wnioskodawcę swoim klientom.
Strona jest dealerem samochodowym dokonującym sprzedaży samochodów na terenie kraju. Dla wsparcia sprzedaży przekazuje klientom różnego rodzaju drukowane materiały reklamowe i informacyjne (katalogi handlowe, informacje o parametrach technicznych pojazdów, wizytówki). Dodatkowo w ramach promocji przekazywane są prezenty o małej wartości, np. breloki, długopisy, nalepki. Materiały te są przygotowywane
Czy nieodpłatne przekazanie nieodpłatnie nabytych z krajów Wspólnoty Europejskiej towarów takich jak: próbki, plakaty, ręczniki, prospekty, stojaki z próbkami, nowe wzory produktów etc. podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Czy przekazanie ulotek informacyjnych, jako związane z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem, a także przekazanie artykułów spożywczych na cele reprezentacji i reklamy w celu ich zużycia na terenie zakładu pracy przez klientów i kontrhentów Spółki podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Czy wydawanie próbek określonych w art. 7 ust. 3 i 7 ustawy o podatku od towarów i usług nie podlegajacych VAT należy traktować jako reklamę zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w ramach limitu lub nielimitowaną np. przekazywane na targach lub dużym odbiorcom handlowym (hurtowniom) do wyeksponowania, czy jako koszty handlowe?
Pytanie dotyczy opodatkowania podatkiem od towarów i usług przekazania przez Spółkę w ramach usług w zakresie reklamy/ promocji produktów leczniczych materiałów w formie ulotek i upominków, a także produktów spożywczych dla swoich klientów.
Czy wykonywane przez Wojewódzki Inspektorat w B. usługi pobierania prób, przeprowadzenia badań makroskopowych i laboratoryjnych oraz oceny organoleptycznej wykonywanej na zlecenie wnioskodawcy podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Podatnik zapytuje czy w świetle opisanego stanu faktycznego, do saszetek, stanowiących niezbędne opakowanie do próbek pobranych z większej partii produktu oraz przekazywanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, ma zastosowanie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług i czy ich przekazywanie powoduje obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług. Zdaniem