Zwolnieniem z art. 32 ust. 1 pkt 2 można zatem objąć jedynie tę część wyrobów energetycznych (oleju napędowego), która zgodnie z oszacowaniem jest wykorzystywana do napędu pogłębiarek jako jednostek pływających, bowiem tylko w tej części jest ono używane do celów żeglugi
Jednokrotność uiszczania opłaty paliwowej, moment powstania obowiązku zapłaty opłaty paliwowej oraz możliwość ubiegania się o stwierdzenie nadpłaty
nieuznania alkoholu etylowego klasyfikowanego do kodu CN 2207 20 skażonego, za benzynę silnikową, o której mowa w art. 103 ust. 5aa pkt 2 ustawy o VAT, oraz braku obowiązku, o których mowa w art. 103 ust. 5a tej ustawy
Możliwości zastosowania zerowej stawki akcyzy dla wyrobów gazowych klasyfikowanych do kodu CN 2711 11 00, przeznaczonych do napędu silników spalinowych
Obowiązek uiszczenia opłaty paliwowej w związku z wprowadzaniem na rynek wyrobów gazowych klasyfikowanych do kodów CN 2711 21 00 i 2711 11 00 przeznaczonych do napędu silników spalinowych
Obowiązek uiszczenia opłaty paliwowej w związku z wprowadzaniem na rynek wyrobów gazowych klasyfikowanych do kodów CN 2711 11 00 przeznaczonych do napędu silników spalinowych
Obowiązek rozliczenia nabycia wewnątrzwspólnotowego towarów na podstawie art. 103 ust. 5a.
Obowiązek uiszczenia opłaty paliwowej w związku z wprowadzaniem na rynek wyrobów gazowych klasyfikowanych do kodów CN 2711 11 00 i 2711 21 00 przeznaczonych do napędu silników spalinowych
Ustalenie czy wyrób propan-butan stanowi paliwo silnikowe oraz możliwości zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy
Brak zwolnienia z akcyzy dla paliwa do silników odrzutowych zużywanego do przeprowadzenia lotów testowych.
Ustalenie czy wyrób propan-butan stanowi paliwo silnikowe oraz możliwości zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy
stwierdzenie czy Wnioskodawca będzie miał prawo do zwolnienia z akcyzy próbek paliw, o ile mieszczą się w ramach dopuszczalnych ubytków wyrobów energetycznych ustalonych dla każdego składu podatkowego w decyzji właściwego organu.
Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku zapłaty podatku z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia oleju napędowego.
Podatek od towarów i usług w zakresie w zakresie opodatkowania nabycia wewnątrzwspólnotowego oleju napędowego.
w zakresie odpowiedzialności płatnika w przypadku nie wykonania obowiązków
Wnioskodawca jako zarejestrowany odbiorca będzie dokonywał na rzecz podmiotu, o którym mowa w art. 59 ust. 8 ustawy o podatku akcyzowym, wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym. Zatem, Wnioskodawca, z tytułu tej transakcji będzie płatnikiem podatku VAT, zgodnie z art. 17a ustawy o VAT. Natomiast Wnioskodawca z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw
W zakresie ustalenia podstawy opodatkowania dla wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych, odpowiedzialności płatnika z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych oraz w zakresie obowiązku przechowywania przez płatnika dokumentacji związanej z poborem podatku od wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych.
W zakresie metody ustalenia podstawy opodatkowania dla wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych.
Podstawę opodatkowania VAT paliw silnikowych nabywanych wewnątrzwspólnotowo, zgodnie z art. 30a ust. 2a i 2b ustawy o VAT, należy ustalić stosując ceny z Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Finansów obowiązujące na dzień wprowadzenia paliw silnikowych do składu podatkowego, rozumianego jako moment rozładowania całości dostawy, w którym możliwe jest ostateczne ustalenie całkowitej ilości paliw