Wydatki związane z działalnością bieżącą przedsiębiorstwa, takie jak podatki i ubezpieczenia, stanowią pośrednie koszty uzyskania przychodów i podlegają rozliczeniu w dacie księgowego ujęcia. Odpisy na ZFŚS uznaje się za koszty podatkowe pod warunkiem faktycznego przekazania na rachunek funduszu.
Nie uznaje się gminy za podatnika VAT w zakresie czynności przekazywania użytkowania wieczystego na rzecz spółki na mocy decyzji wojewody. Takie ustanowienie nie spełnia definicji odpłatnej dostawy towarów ani nie rodzi obowiązku podatkowego w VAT.
Gmina, wykonując związane z nią działania publiczne bez zawarcia umów cywilnoprawnych, nie jest uznawana za podatnika VAT w kontekście ustanowienia przez Wojewodę prawa użytkowania wieczystego na rzecz spółki, co skutkuje brakiem opodatkowania tej transakcji VAT.
Podstawa opodatkowania VAT przy oddawaniu gruntu w użytkowanie wieczyste obejmuje wartość gruntu i budynków. Obowiązek podatkowy z tytułu niepobranej pierwszej opłaty nie powstaje, ale wystąpi dla opłat rocznych. Przeniesienie własności budynków może podlegać zwolnieniu z VAT, chyba że strony wybiorą opodatkowanie transakcji.
W ramach najmu jedynie określona w umowie kwota czynszu stanowi przysporzenie majątkowe dla Wnioskodawcy jako wynajmującego, a tym samym generuje przychód do opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
W ramach najmu jedynie określona w umowie kwota czynszu stanowi przysporzenie majątkowe dla Wnioskodawcy jako wynajmującego, a tym samym generuje przychód do opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Określenie, czy zwracane przez Najemcę koszty podatku od nieruchomości i opłaty za wieczyste użytkowanie będą elementem świadczenia należnego z tytułu usługi najmu i stanowią wraz z czynszem zapłatę będącą podstawą opodatkowania w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy.
W zakresie określenia, czy zwracane przez Najemcę koszty podatku od nieruchomości i opłaty za użytkowanie wieczyste będą elementem świadczenia należnego z tytułu usługi najmu i stanowią wraz z czynszem zapłatę będącą podstawą opodatkowania.
Ustalenie czy należności wynikające z umowy najmu (np. media, opłat za użytkowanie wieczyste czy podatku od nieruchomości) oraz ponoszone przez najemcę lub dzierżawcę na podstawie wystawianych przez Pana faktur/refaktur, stanowią przychód podlegający opodatkowaniu ryczałtem ewidencjonowanym w ramach tzw. "najmu prywatnego".
Opodatkowanie przychodów z najmu w zakresie opłat za media,opłat za użytkowanie wieczyste,podatku od nieruchomości ponoszonych przez najemców.
Uznanie opłaty za wieczyste użytkowanie nieruchomości za podstawę opodatkowania dostawy nieruchomości oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia Nieruchomości w części dotyczącej opłaty za wieczyste użytkowanie nieruchomości.
Opodatkowanie zwrotu Sprzedającemu przez Kupującego części poniesionej opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego Nieruchomości, w przypadku sprzedaży Nieruchomości oraz prawo do odliczenia przez Kupującego podatku VAT z faktury wystawionej przez Sprzedającego dokumentującej zwrot części opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego Nieruchomości.
Opodatkowanie przychodów z najmu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych przy jednoczesnym opodatkowaniu działalności gospodarczej w formie karty podatkowej.
1. Czy koszty wynajmu hali (w tym także koszty podatku od nieruchomości i opłat za użytkowanie wieczyste oraz z uwzględnieniem różnic kursowych), w której instalowana jest linia do lakierowania, koszty ochrony tej hali oraz dostarczanych do niej mediów, ponoszone w latach 2019-2022 (czyli w okresie montażu i rozruchu testowego linii do lakierowania) stanowią dla Wnioskodawcy pośrednie koszty uzyskania
Ustalenie stawki podatku VAT dla czynności przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności na mocy ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów.
Nieuznanie czynności przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntu w prawo własności nieruchomości za odpłatną dostawę towarów opodatkowaną podatkiem VAT.
Dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania przychodów uzyskiwanych z najmu.
Czy podatek od nieruchomości oraz opłaty za wieczyste użytkowanie gruntu winny zwiększać wartość inwestycji w nieruchomość zgodnie z prezentacją księgową oraz w świetle art. 15 ustawy o PDOP stanowić podatkowy koszt uzyskania przychodu jako część amortyzacji, która rozpocznie się po zakończeniu prac oraz przyjęciu lokali w użytkowanie?
Nieuznanie Transakcji za zbycie przedsiębiorstwa bądź ZCP, brak zwolnienia od podatku VAT opisanej Transakcji, prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z Transakcją oraz sposobu opodatkowania Transakcji w zakresie Odroczonej Części Płatności, Dodatkowych Płatności i Zaliczek.
Podleganie opodatkowaniu sprzedaży prawa użytkowania wieczystego nieruchomości oraz podleganie opodatkowaniu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów w prawo własności.
Termin wystawienia faktury w związku z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.