Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia od dochodu składek na obowiązkowe ubezpieczenie społeczne zapłaconych w Norwegii w 2024 r., zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ile składki te nie zostały odliczone w Norwegii ani zwrócone podatnikowi.
Osoba fizyczna przebywająca przez większą część roku podatkowego 2025 w Norwegii, z głównym źródłem dochodu tamże, posiadająca powiązania osobiste i gospodarcze w obu krajach, nie spełnia warunków do posiadania miejsca zamieszkania w Polsce, w myśl art. 3 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, i podlega jedynie ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce.
Świadczenia uzyskane z tytułu pracy za granicą, mimo nieopodatkowania lokalnie w Norwegii, są traktowane jako przychód pracownika podlegający opodatkowaniu w Polsce. Przyjęcie świadczeń musi być dobrowolne i przynosić pracownikowi korzyść w postaci uniknięcia wydatków, co uzasadnia ich doliczenie do przychodu w rozliczeniu podatkowym.
Dochody z obowiązkowego pracowniczego programu emerytalnego wypłacane przez Norweski Fundusz Emerytalny na rzecz polskiego rezydenta podatkowego są zwolnione z opodatkowania w Polsce na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 58 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i nie muszą być wykazywane w zeznaniu podatkowym PIT-36.
Osoba fizyczna przebywająca i uzyskująca dochody głównie za granicą, niemająca więcej niż 183 dni pobytu ani centrum interesów osobistych w Polsce w danym roku, podlega wyłącznie ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu od dochodów osiągniętych na terytorium Polski.
Dochody z emerytury wypłacanej z norweskiego prywatnego programu emerytalnego, działającego w oparciu o przepisy pracowniczych programów emerytalnych państw EOG, są zwolnione z opodatkowania w Polsce na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 58 lit. b i ust. 33 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Obowiązki płatnika w sytuacji zapewnieniem bezpłatnego zakwaterowania i przelotów pracownikom delegowanym do Norwegii.
Czy w przedstawionym stanie faktycznym (winno być: zdarzeniu przyszłym) na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych, konwersja wierzytelności na kapitał zakładowy oraz kapitał zapasowy nie będzie powodować po stronie Spółki powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu.
Czy konwersja Pożyczek nie spowoduje powstania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przychodu podatkowego po stronie Udziałowców, a tym samym Spółka nie będzie zobowiązana jako płatnik do poboru podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu konwersji Pożyczek.
Opodatkowanie zagranicznych diet i zastosowanie zwolnienia przedmiotowego.
Ustalenie przychodu w odniesieniu do podatku od wartości dodanej płaconego w Norwegii
Obowiązki płatnika w związku z uczestniczeniem pracowników w programie o charakterze motywacyjnym.
Brak obowiązków płatnika w związku z uczestnictwem pracowników Spółki w programie o charakterze motywacyjnym.
Czy ponoszone przez Spółkę Opłaty Licencyjne dotyczące Licencji podlegają opodatkowaniu podatkiem u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, a w konsekwencji czy Spółka, dokonując ich wypłaty, jest (i będzie) zobowiązana jako płatnik do pobrania podatku u źródła od tych wypłat na pod¬stawie art. 26 ust. 1 ustawy o CIT?
Opodatkowanie wynagrodzenia dla Armatora z Norwegii z tytułu czarteru statków wraz z załogą.
Opodatkowanie wynagrodzenia otrzymywanego od norweskiego pracodawcy z tytułu pracy wykonywanej na pokładzie statku powietrznego.
Sposób opodatkowania emerytur z Niemiec i Norwegii oraz możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu z emerytur kwot potraconych przez bank.
Ustalenie rezydencji podatkowej oraz opodatkowanie dochodów uzyskiwanych z pracy wykonywanej dla polskiego pracodawcy w Polsce i w Norwegii.
Odliczenie podatku zapłaconego w Norwegii. Składka na ubezpieczenie społeczne.
Ustalenie, czy: - dokonywane przez Wnioskodawcę płatności z tytułu nabywanych Usług IT są objęte dyspozycją przepisu art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, a w konsekwencji na Wnioskodawcy ciążą obowiązki płatnika wskazane w art. 26 ustawy o CIT, w szczególności czy Wnioskodawca jest i będzie zobowiązany do pobrania podatku u źródła przy dokonywaniu płatności z tytułu nabywanych Usług IT, niezależnie