1 listopada 2024 r. wejdą w życie przepisy ustawy o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw, które wprowadzają urlop składkowy dla mikroprzedsiębiorców. W ciągu roku przez jeden miesiąc nie będą oni musieli płacić składek na ubezpieczenia społeczne. Składki te zostaną opłacone przez budżet państwa. Za ten okres przedsiębiorcy nie będą musieli zgłaszać zawieszenia
Czy status mikro/małego przedsiębiorcy na potrzeby zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 11q ust. 3a pkt 1 w zw. z art. 11q ust. 3b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy ustalić jedynie w oparciu o dane Oddziału, tj. bez uwzględniania danych Centrali.
W zakresie ustalenia: 1. Czy działalność Spółki polegająca na tworzeniu oprogramowania w ramach Projektów wdrożeniowych oraz w ramach Projektów własnych stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o CIT, która uprawnia Spółkę do korzystania z ulgi, o której mowa w art. 18d ustawy o CIT. 2. Czy jeżeli w pierwszym roku podatkowym Spółki, trwającym do dnia 31 grudnia 2023
Warunki skorzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 11q ust. 3a pkt 1 updop.
Do systemu pracowniczych planów kapitałowych (PPK) jako ostatnie wejdą firmy zatrudniające na 31 grudnia 2019 r. mniej niż 20 osób. Te podmioty mają czas na zawarcie umowy o prowadzenie PPK do 10 maja 2021 r. Firmy, które rozpoczęły działalność w 2020 r. i 2021 r., mają obowiązek tworzyć PPK na zasadach ogólnych.
Podmioty zatrudniające od 1 do 19 osób, a także pozostałe firmy, które dotychczas nie utworzyły PPK, muszą w najbliższym czasie zawrzeć dwie kluczowe dla tego systemu umowy - o zarządzanie PPK oraz o prowadzenie PPK. Mikroprzedsiębiorcy (mikroprzedsiębiorstwa), u których żadna z osób zatrudnionych nie będzie chciała uczestniczyć w PPK, są z tego obowiązku zwolnieni. W przypadku odwołania deklaracji
Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) jest rządowym programem, zasadniczo bezzwrotnej pomocy finansowej dla firm poszkodowanych podczas pandemii COVID-19 w Polsce. Wsparcie zostało uruchomione w ramach Tarczy antykryzysowej (Tarczy 1.0 PFR i 2.0 PFR). Beneficjenci, czyli mikro, małe, średnie i duże firmy, mogą się ubiegać o subwencję z PFR na podstawie regulaminu programu i na warunkach
Ministerstwo Finansów na swojej stronie internetowej (www.mf.gov.pl) opublikowało kolejne odpowiedzi na pytania firm dotyczące sporządzania sprawozdania finansowego w czasie trwania epidemii i ewidencji w księgach rachunkowych zdarzeń gospodarczych, które wynikają ze skorzystania przez jednostki z rozwiązań przewidzianych w pakiecie tarczy antykryzysowej i finansowej.
Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) to program wsparcia skierowany do mikro, małych, średnich i dużych firm. Jego celem jest przede wszystkim ochrona miejsc pracy i zapewnienie przedsiębiorstwom płynności finansowej (na preferencyjnych warunkach) w okresie zawirowań w gospodarce wywołanych epidemią koronawirusa. Finansowanie w ramach Tarczy Finansowej jest przyznawane na podstawie wniosku
Jednym z kluczowych elementów pakietu Tarcza Antykryzysowa jest niskooprocentowana pożyczka dla mikroprzedsiębiorców do 5000 zł, z możliwością jej umorzenia. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej odpowiada na najczęściej zadawane pytania związane z tą formą pomocy dla firm.
Możliwość objęcia wsparciem firm zatrudniających od 10 do 49 osób w postaci zwolnienia w wysokości 50% składek ZUS za okres od marca do maja 2020 r. oraz prawo do ponownego przyznania świadczenia postojowego, ale nie więcej niż trzykrotnie - to najważniejsze rozwiązania, jakie wprowadza nowelizacja tarczy antykryzysowej.
W związku z epidemią COVID-19 pojawiła się konieczność udzielenia przedsiębiorcom wsparcia niezbędnego dla utrzymania i kontynuacji prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Jednym z aktów prawnych służących temu celowi jest ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Wprowadza ona również pakiet zmian w dotychczasowych rozwiązaniach tarczy