Zakwaterowanie oraz zwrot kosztów podróży dla pracownika oddelegowanego do pracy za granicą, finansowane przez pracodawcę, stanowią opodatkowane przychody pracownika, zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o PIT, o ile służą zaspokojeniu jego prywatnych potrzeb. Wartość tych świadczeń podlega deklaracji w informacji PIT-11.
W przypadku pracy zdalnej wykonywanej z zagranicy przez rezydenta podatkowego Polski, obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy przez polskiego pracodawcę nie powstaje, jeśli wynagrodzenie podlega opodatkowaniu w kraju faktycznego wykonywania pracy, o ile zachodzi przesłanka przebywania pracownika w tym kraju ponad 183 dni w roku podatkowym. Wynika to z zastosowania przepisów dwustronnej umowy
Opodatkowanie wynagrodzenia zmiennego naliczanego w oparciu o zysk spółki.
Ustalenie, czy praca zdalna wykonana przez pracowników podczas pandemii COVID-19 oraz praca zdalna wykonana przez pracowników po pandemii COVID-19 powoduje niemożnośc korzystania z zwolnienia przedmiotowego z SSE
Koniecznym elementem każdej umowy o pracę jest wskazanie miejsca pracy. W zależności od specyfiki zadań wykonywanych przez pracownika może być ono określone w różny sposób. Po zmianie przepisów Kodeksu pracy od 26 kwietnia 2023 r. należy podać każde z miejsc świadczenia pracy przez pracownika. Dopuszczalne jest też wskazanie określonego obszaru, na którym te zadania są wykonywane.
Możliwość zastosowania przy obliczaniu zaliczki na podatek dochodowy podwyższonych kosztów uzyskania przychodu wynikających z art. 22 ust. 2 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Od 7 kwietnia 2023 r. wejdą w życie przepisy o pracy zdalnej. Będzie ona polegała na wykonywaniu pracy całkowicie lub częściowo w miejscu wskazanym przez pracownika i każdorazowo uzgodnionym z pracodawcą, w tym pod adresem zamieszkania pracownika. Praca zdalna powinna się odbywać z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania naliczonego podatku VAT związanego z realizacją projektu.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą zryczałtowanego ekwiwalentu na pokrycie kosztów dostosowania miejsca zamieszkania do świadczenia pracy zdalnej i zakupu materiałów potrzebnych do jej wykonywania.
Pracownicy pracujący zdalnie powinni mieć stanowisko pracy zorganizowane zgodnie z przepisami bhp. W sytuacji gdy praca zdalna ma polegać na wykonywaniu pracy biurowej, wówczas należy przyjąć, że obowiązkiem pracodawcy jest zorganizowanie stanowiska pracy na takich samych zasadach jak w przypadku telepracy. Zatem właściwe wyposażenie stanowiska pracy pracownika pracującego zdalnie powinno więc uwzględniać
Od 31 marca 2020 r. obowiązuje pakiet pomocowy dla przedsiębiorców, którzy ponieśli straty w związku z pandemią koronawirusa, tzw. tarcza antykryzysowa. Na jego podstawie mogą oni ubiegać się m.in. o dofinansowanie wynagrodzeń pracowników, świadczenia przestojowe, zwolnienie ze składek ZUS. Pracodawcy mają też możliwość wprowadzenia mniej korzystanych warunków zatrudnienia pracowników czy stosowania
Walka z rozprzestrzenianiem się koronawirusa wymaga zmian organizacyjnych również od pracodawców. Powinni oni przede wszystkim podjąć działania w obszarze organizacji miejsca pracy oraz zapewnienia pracownikom odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny pracy. Praca w zakładach pracy podlega również ograniczeniom wskazanym w rozporządzeniu w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
Od 1 stycznia 2019 r. nie ma już oficjalnego wzoru umowy o pracę. Jego pomocniczą wersję opracowało Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Pracodawcy mogą z niej korzystać albo opracować własny wzór, który będzie zawierał określone przez Kodeks pracy wymagania właściwe dla umowy o pracę.
Telepraca może zostać wprowadzona przy zawieraniu umowy o pracę albo w trakcie zatrudnienia. Jej uruchomienie jest zasadniczo możliwe w przypadku zawarcia przez pracodawcę z organizacjami związkowymi porozumienia lub wydania regulaminu dotyczącego stosowania warunków telepracy. Wyjątkowo podstawą świadczenia telepracy może być również wniosek pracownika, który może być skutecznie złożony niezależnie
Pracownik, który ma być delegowany do pracy z Polski do Unii Europejskiej, powinien mieć ustalone w umowie o pracę miejsce pracy w kraju, w którym ma wykonywać pracę. Trzeba mu również zapewnić warunki zatrudnienia nie gorsze niż w państwie, do którego został skierowany, m.in. w zakresie minimalnych okresów odpoczynku, minimalnego wymiaru urlopu wypoczynkowego czy minimalnych stawek wynagrodzenia.
Czy w tak przedstawionym stanie faktycznym na Spółce ciąży obowiązek składania formularza CIT-ST?