Spółka A jako nowy pracodawca i płatnik, kontynuuje obowiązki płatnika z art. 93c Ordynacji podatkowej, wystawiając PIT-11 i PIT-4R za pełny rok podatkowy 2025 dla przejętych pracowników, mimo formalnego przejęcia od połowy roku.
Spółka jawna, zarejestrowana w KRS wskutek przekształcenia, nie jest podatnikiem CIT, gdy skutecznie złoży w terminie informację CIT-15J. Przepisy zobowiązują do złożenia informacji w sytuacjach przekształceniowych, co stanowi wykładnię autentyczną omawianych regulacji.
Wynagrodzenia wypłacane członkom Komisji działającej przy izbie lekarskiej, powołanym uchwałą, stanowią przychody z innych źródeł i nie wymagają poboru zaliczki na podatek dochodowy przez płatnika, lecz jedynie wystawienia informacji PIT-11.
Program motywacyjny, który tworzy możliwość nabycia akcji podlega regulacjom art. 24 ust. 11b Ustawy o PIT, a związek podatkowy powstaje przy odpłatnym zbyciu akcji. Jednakże, jeśli akcje są nabywane poza relacją umowy pracy, jest to przychód z innych źródeł, obciążający obowiązkami informacyjnymi.
Wynagrodzenie prezesa zarządu z tytułu umowy dotyczącej optymalizacji zysków z lokaty bankowej nie stanowi przychodu z działalności wykonywanej osobiście, lecz przychód z innych źródeł. Spółka nie jest zobowiązana jako płatnik do poboru zaliczki na podatek PIT z tego tytułu.
Usługa przekazywania leadów nie stanowi usługi elektronicznej w rozumieniu u.vat. oraz nie jest usługą związaną z nieruchomościami. Obciążenie podatkowe poprzez mechanizm odwrotnego obciążenia stosuje się, gdy kontrahent wykonuje działalność gospodarczą, nawet przy negatywnej weryfikacji VIES.
Dochód z przymusowego wykupu akcji podlega opodatkowaniu w roku faktycznego zbycia akcji, niezależnie od późniejszych zmian w rejestrze akcjonariuszy. Przychód z tego tytułu nie podlega dwukrotnemu opodatkowaniu.
Szpital Powiatowy w (...) nie posiada wyodrębnionych zakładów lub oddziałów w rozumieniu przepisów podatkowych, a rotacyjne delegowanie personelu nie tworzy obowiązku składania informacji CIT-ST zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy CIT.
Uposażenie rodzinne po zmarłym sędzim, wypłacane małżonkowi i małoletniemu dziecku, jest świadczeniem rentowym, a jego dochód nie łączy się z dochodami rodzica. Należy wystawić odrębne informacje PIT-11 dla każdego uprawnionego, zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Wynagrodzenie za dostęp do modelu SaaS oraz baz danych, niewiążące się z użytkowaniem przestrzeni dyskowej jako urządzenia przemysłowego, nie podlega podatkowi u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, za wyjątkiem wynagrodzenia obejmującego użytkowanie serwera dla przechowywania danych.
Wynagrodzenie płacone za korzystanie z licencji użytkownika końcowego do oprogramowania oraz za dostęp do baz danych, ograniczone do użytku wewnętrznego, nie podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła. Natomiast wynagrodzenie za dostęp do oprogramowania SaaS, umożliwiające użytkowanie przestrzeni dyskowej, stanowi należność za użytkowanie urządzeń przemysłowych, podlegającą opodatkowaniu.
Gmina nie może skorzystać z wyłączenia z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 5 ustawy o CIT, jeżeli powiązania pomiędzy gminą a spółkami są oparte zarówno na powiązaniach kapitałowych, jak i osobowych.
Usługi ubezpieczeniowe nabywane w drodze refakturowania od nierezydentów nie są objęte zryczałtowanym podatkiem u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, a ich wypłaty nie podlegają raportowaniu w informacji IFT-2R.
Osoba prowadząca działalność nierejestrowaną jest zobowiązana do rejestracji jako podatnik VAT UE oraz składania miesięcznych informacji podsumowujących VAT UE, jeśli świadczy odpłatne usługi reklamowe na rzecz zagranicznego podatnika, a dokumentowanie tych usług powinno odbywać się przez wystawianie faktur z wyrazem "odwrotne obciążenie".
Informacje o Klientach nabywane przez Wnioskodawcę nie stanowią know-how, w związku z czym nie podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem u źródła jako należności licencyjne, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy CIT i art. 12 ust. 2 UPO.
Do zastosowania stawki 0% VAT w odniesieniu do wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów konieczne jest posiadanie spełnionej dokumentacji, która jednoznacznie potwierdza wywóz i dostawę towarów do nabywcy w innym państwie członkowskim UE, zgodnie z art. 42 ustawy o VAT.
Płatnik przekazujący nagrody w konkursach, w razie braku certyfikatu rezydencji laureatów, obowiązany jest do poboru 10% zryczałtowanego podatku dochodowego oraz spełnienia obowiązków informacyjnych, niezależnie od trudności w weryfikacji rezydencji podatkowej uczestników.
Zwrot zwaloryzowanej kaucji mieszkaniowej, który przekracza wartość pierwotnie wpłaconej kaucji, stanowi przychód podlegający wykazaniu zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych; w związku z tym wynajmujący zobowiązany jest do sporządzenia PIT-11, nie umieszczając w nim kwoty związanej z zużyciem technicznym lokalu.
Wynagrodzenie za licencje na oprogramowanie typu end-user, nieprzenoszące praw autorskich, nie stanowi należności licencyjnych, i nie rodzi obowiązku wystawiania informacji IFT-2R stosownie do przepisów art. 21 ust. 1 ustawy o CIT.
Skoro przychód z tytułu przymusowego wykupu akcji został prawidłowo opodatkowany w deklaracji PIT-38 za rok 2023, to podatnik nie jest zobowiązany do ponownego składania deklaracji PIT-38 oraz zapłaty podatku za rok 2024, a dodatkowy PIT-8C ma charakter wyłącznie informacyjny.
Działalność polegająca na udzielaniu krótkoterminowych pożyczek przez spółkę jako czynnego podatnika VAT stanowi odpłatne świadczenie usług w rozumieniu polskiej ustawy o VAT i jest traktowane jako świadczenie usług poza terytorium Polski, gdyż miejscem ich świadczenia jest siedziba pożyczkobiorcy w Niemczech. Spółka nie ma obowiązku raportowania tych usług w polskim pliku JPK_VAT oraz w informacji
Umorzenie zobowiązań zaciągniętych na działalność gospodarczą, wynikające z postępowania upadłościowego, nie stanowi przychodu podatkowego w świetle art. 14 ust. 3 pkt 6 ustawy o PDOF i nie niesie obowiązku wystawienia PIT-11 dla dłużnika.
Oprogramowanie, które nie ingeruje w ustalenia dotyczące poboru i wypłaty wynagrodzenia z tytułu czynności wykonywanych przez użytkowników, nie spełnia definicji platformy w rozumieniu ustawy o wymianie informacji podatkowych, tym samym podmiot nie uzyskuje statusu operatora platformy i nie jest objęty obowiązkiem raportowania.
Oprogramowanie w postaci Portalu, działającego jako sprzedawca i dokonującego transakcji na rzecz własną, nie stanowi platformy podatkowej zgodnie z art. 75a ust. 1 pkt 12 ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami, wyłączając obowiązki DAC7.