Przychody uzyskane przez Spółkę z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach projektu grantowego X korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o CIT, a nie na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23, jak wskazano we wniosku.
Nieodpłatne przekazanie instalacji fotowoltaicznych po okresie trwałości projektu, jako finalny element usługi publicznej niegenerujący przysporzenia majątkowego, nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych ani obowiązkowi sporządzenia informacji PIT-11.
Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących wydatki związane z realizacją projektu ochrony przyrody i edukacji ekologicznej, gdyż wydatki te nie są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych VAT, a działalność mieści się w zakresie zadań publicznych.
Gminie, jako jednostce realizującej zadania własne w ramach działalności publicznoprawnej, w związku z budową budynku obejmującego przedszkole, żłobek i część urzędu gminy, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego ani do zwrotu podatku VAT, ze względu na brak związku wydatków z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.
Środki finansowe osiągnięte przez spółkę z tytułu zarządzania powierzonymi kapitałami, które są całkowicie zwracane instytucji zarządzającej, nie stanowią przychodów podatkowych w myśl art. 12 ust. 1 ustawy o CIT, z uwagi na ich nietrwały i zwrotny charakter.
Korzyści finansowe uzyskane przez spółkę zarządzającą środkami z EFRR w ramach struktury Funduszu Powierniczego, takie jak odsetki i dywidendy, nie stanowią przychodów podatkowych w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o CIT, o ile są one zwracane na wydzielone rachunki i nie mogą być swobodnie dysponowane przez spółkę.
Wygenerowane przez Spółkę odsetki oraz inne korzyści z obrotu powierzonymi środkami publicznymi nie stanowią jej przychodów podatkowych, gdyż nie spełniają warunku definitywnego przysporzenia majątkowego. Środki te muszą bowiem być zwrócone na rzecz Województwa i są odrębnie księgowane.
Środki wygenerowane na kapitale powierzonym w ramach programu finansowego, które ostatecznie powiększają kapitał funduszu pożyczkowego i są zwracane, nie stanowią przychodów podatkowych w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o CIT.
Przychody uzyskane z instrumentów finansowych zarządzanych przez podmioty publiczne, które są oddzielone od majątku własnego podmiotu i podlegają zwrotowi, nie stanowią przychodów podatkowych w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Środki uzyskane przez spółkę z tytułu ponownego zagospodarowania publicznych funduszy, które podlegają obowiązkowi zwrotu całościowo do podmiotu zarządzającego, nie są przychodami podatkowymi w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o CIT, ze względu na brak ich trwałego, bezzwrotnego i definitywnego charakteru.
Środki pozyskane w ramach zarządzania instrumentem finansowym przez spółkę celową nie stanowią przychodów podatkowych, jeżeli nie realizują ostatecznego i trwałego przysporzenia majątkowego, będąc jedynie zarządzanym kapitałem niezbędnym do realizacji projektów publicznych. Interpretacja art. 12 ust. 1 ustawy o CIT winna uwzględniać konieczność zachowania wyodrębnienia i zwrotności takich środków.
Przychody uzyskane z tytułu odsetek od rachunków bankowych, lokat terminowych oraz pożyczek, generowane w ramach Wkładu Funduszu Powierniczego, nie stanowią przychodów dla Spółki w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o CIT, gdyż nie mają charakteru trwałego, bezzwrotnego i definitywnego przysporzenia majątkowego.
Usługi kształcenia zawodowego oraz przekwalifikowania zawodowego, finansowane w całości ze środków publicznych i świadczone w formie szkoleń i usług związanych z ich praktyczną częścią, korzystają ze zwolnienia z opodatkowania VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT, a ich wartość nie jest uwzględniana w limitach obrotu dla zwolnienia podmiotowego.
Beneficjentom nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, gdy projekty finansowane z dotacji nie generują czynności opodatkowanych, nie spełniając przesłanek art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
W zakresie ustalenia przychodów oraz zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53a updop.
Brak możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu wydatków poniesionych na realizację projektu
Brak możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu
Nie będzie Wnioskodawca miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektów o których mowa w opisie sprawy. Tym samym, z tego tytułu nie będzie Wnioskodawcy przysługiwało prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.
Zwolnienie z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych środków finansowych wypłacanych przez fundację liderowi biznesowemu.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od towarów i usług jakie zostaną nabyte w ramach realizacji projektu
czy wynagrodzenie otrzymywane przez Wnioskodawcę stanowi przychód zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych; - w którym momencie Wnioskodawca powinien rozpoznać przychód w rozumieniu ustawy o CIT w związku z otrzymywanym wynagrodzeniem w postaci Opłat za Zarządzanie
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą stypendium stażowego oraz pomocy stypendialnej
możliwość zastosowania zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych