W przypadku otrzymania od uczestnika programu faktury dotyczącej realizacji opcji, Spółka ma prawo do odliczenia podatku VAT, pod warunkiem, że usługi te są wykorzystywane do celów działalności opodatkowanej, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Przychody uzyskane z tytułu ekwiwalentów przyznanych strażakom za zadania nieujęte w art. 15 ustawy o ochotniczych strażach pożarnych podlegają opodatkowaniu jako przychody z innych źródeł i nie korzystają ze zwolnienia podatkowego. Obowiązek sporządzenia PIT-11 spoczywa na płatniku, który nie musi pobierać zaliczki na podatek.
Ekwiwalent za pranie umundurowania strażników nie jest zwolniony z opodatkowania, gdyż nie spełnia kryteriów odzieży roboczej, a zatem stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Otrzymana przez funkcjonariusza SOP pomoc finansowa na uzyskanie lokalu mieszkalnego podlega zwolnieniu z opodatkowania jako "ekwiwalent pieniężny" w zamian za rezygnację z lokalu służbowego w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a u.p.d.o.f., niezależnie od terminologii nakazującej odmienne nazewnictwo. Interpretacja ta uwzględnia zasady równości konstytucyjnej.
Ekwiwalenty pieniężne wypłacane strażakom OSP za działania nieobjęte zwolnieniem podatkowym stanowią przychód z innych źródeł, nie wymagają poboru zaliczki PIT, lecz wyłącznie wskazania w informacji PIT-11.
Ekwiwalenty pieniężne wypłacane strażakom ratownikom OSP za działania określone w art. 15a ustawy o ochotniczych strażach pożarnych nie korzystają ze zwolnienia podatkowego, gdyż nie są objęte zamkniętym katalogiem zwolnień podatkowych art. 21 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przychody ze stosunku pracy uzyskane przez podatnika po ukończeniu 65 roku życia, otrzymane przed wypłatą pierwszej emerytury, są zwolnione z opodatkowania do limitu 85 528 zł, uprawniając do korekty zeznania podatkowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Koszty kwalifikowane w postaci wynagrodzeń i składek na ubezpieczenia społeczne mogą być odliczone jako ulga badawczo-rozwojowa w zakresie proporcjonalnym do czasu poświęconego przez pracownika na działalność B+R w danym miesiącu, zgodnie z art. 18d ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT.
Na podstawie art. 18d ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT, spółka może rozpoznać jako koszty kwalifikowane tę część wynagrodzeń za czas poświęcony na działalność B+R, którą uznaje za poniesioną w miesiącu zaliczenia do podatkowych kosztów uzyskania przychodów, wyłącznie w proporcji czasu pracy poświęconego na działalność B+R w danym miesiącu.
Objęcie zwolnieniem, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 44 ustawy o PIT, ekwiwalentów wypłacanych strażakom ratownikom OSP, na podstawie art. 15a ustawy o OSP.
Skorzystanie z preferencji podatkowej polegającej na uwzględnieniu poniesionych wydatków jako kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d CIT poprzez ich odliczenie od podstawy opodatkowania w latach 2021, 2022 oraz 2023 (tzw. ulga badawczo rozwojowa) zgodnie z limitami odliczeń wskazanymi w art. 18d CIT.
Wpłata na PPK w części finansowanej przez pracodawcę, jako dodatkowy element wynagrodzenia pracownika wypełnia przesłankę do jej kwalifikacji do kosztów kwalifikowanych działalności B+R, jako należność z tytułu art. 12 ust. 1 ustawy o PIT na podstawie art. 18d ust. 2 pkt 1 updop.
Możliwość skorzystania przez Spółkę z ulgi B+R oraz ulgi na innowacyjnych pracowników.
Opodatkowanie przychodów uzyskanych po rozwiązaniu stosunku służbowego.
Stosowanie zwolnienia podatkowego dotyczącego ekwiwalentu pieniężnego w zamian za rezygnację z lokalu wypłacanego na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa.
Pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi SOP na podstawie art. 180 ust. 1 oraz art. 5 pkt 2 ustawy o Służbie Ochrony Państwa nie można uznać za ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu, wypłacany na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o PIT.
Skutki podatkowe wypłaty ekwiwalentu pieniężnego za używanie przez pracowników własnego sprzętu komputerowego oraz akcesoriów i związane z tym obowiązki płatnika.
Skutki podatkowe wypłaty ekwiwalentu pieniężnego za używanie przez pracowników własnego telefonu komórkowego oraz akcesoriów i związane z tym obowiązki płatnika.
Zwolnienie od podatku dochodowego pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznawanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Zwolnienie od podatku dochodowego pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Zatem opisanej pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego nie można uznać za ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu, wypłaconej na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa. Przyznane Panu ww. świadczenie, o którym mowa we wniosku, nie podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych.
Skutki podatkowe uzyskania pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Zwolnienie przedmiotowe - art. 21 ust. 1 pkt 49a - pomocy na uzyskanie lokalu mieszkalnego funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Zwolnienie z art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o PIT - pomoc finansowa dla funkcjonariuszy SOP.