Od 1 lipca 2023 r. wprowadzono liczne zmiany w postępowaniu przed sądami pracy. Między innymi nastąpiła zmiana właściwości sądów, wprowadzono też przepisy, które ułatwią uświadamianie stron procesu o jego postępach i kierunku. Natomiast od 28 września 2023 r. zwolniono pracowników z opłat od pozwów składanych w sprawach z zakresu prawa pracy.
Jeżeli podatnik w ramach procedur podatkowych ustanowił pełnomocnika, to wszystkie pisma organ powinien doręczać pełnomocnikowi, a nie podatnikowi. W każdym przypadku pominięcia pełnomocnika przy doręczeniu wadliwość doręczenia sprawia, że doręczane pismo nie wchodzi do obrotu prawnego, a więc jest całkowicie bezskuteczne – wyrok NSA z 29 listopada 2022 r., sygn. akt I FSK 1708/19.
Warunkiem koniecznym skutecznego wszczęcia egzekucji na podstawie rygoru natychmiastowej wykonalności jest uprzednie doręczenie podatnikowi postanowienia o nadaniu tego rygoru. Jeżeli postanowienie nie zostało doręczone przed wszczęciem egzekucji, to egzekucja jest nieważna. A nieważna egzekucja nie przerywa biegu terminu przedawnienia. Nadmierny pośpiech organów podatkowych w takich sytuacjach działa
Do polskiego systemu prawnego zostanie wprowadzony nowy rodzaj korespondencji elektronicznej, czyli e-doręczenia. Wejście w życie przepisów o e-doręczeniach, ustalone wcześniej na 1 lipca 2021 r., zostało przesunięte. Ustawa o doręczeniach elektronicznych została znowelizowana i wejdzie w życie dopiero 5 października 2021 r. Przesunięciu uległy także liczne terminy zobowiązujące poszczególne grupy
Od 1 lipca 2021 r. do obrotu gospodarczego i postępowań administracyjnych oraz sądowych zostanie wprowadzony nowy rodzaj korespondencji elektronicznej, czyli e-doręczenia. Doręczenie pisma z wykorzystaniem adresu do e-doręczeń będzie wywierać skutek prawny równoważny z tradycyjnym doręczeniem korespondencji w formie pisemnej. Z czasem e-doręczenia mają stać się dominującą formą wymiany pism. Na wprowadzenie
Odmowa przyjęcia pisma doręczanego przez organ podatkowy nie polepsza sytuacji procesowej podatnika (wyrok NSA z 20 września 2019 r., sygn. akt I FSK 1243/17).
Sposób wystawiania faktur korygujących oraz zmniejszenia (korekty) podatku należnego od sprzedaży.
dopuszczalne formy potwierdzania odbioru faktur korygujących oraz sposób udokumentowanej próby jej doręczenia.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawidłowości dostarczenia faktury korygującej.
Dopuszczalne formy potwierdzania odbioru faktur korygujących oraz sposób udokumentowanej próby jej doręczenia.
Czy w zaistniałej sytuacji Wnioskodawca prawidłowo dokonał korekty podatku należnego w deklaracji VAT-7K za IV kwartał 2012 r.?
Nie można zgodzić się ze stwierdzeniem Spółki, że Spółka jest zobowiązana wydać paragon, jeśli nabywca się po niego zgłosi, a tym samym nie ma obowiązku wysyłania go pocztą. Zgodzić należy się ze stanowiskiem Spółki, iż obowiązujące przepisy nie zezwalają na wysyłanie paragonów drogą elektroniczną, mailem.
Czy w przedstawionym stanie faktycznym został spełniony warunek o prawidłowym zawiadomieniu dłużnika o zamiarze skorygowania podatku należnego ze względu na wystąpienie okoliczności, o których mowa w art. 89a ust.
Kiedy zaliczyć wartość nieściągalnej wierzytelności do kosztów uzyskania przychodów: w roku, w którym nieściągalność wierzytelności udokumentowano postanowieniem sądu o postawieniu kontrahenta w stan upadłości (2005 r.) czy w latach następnych, w dowolnym momencie do upływu terminu przedawnienia wierzytelności (np. w roku doręczenia Spółce postanowienia sądu, tj. 2006)?
Przeciwko mojemu klientowi toczy się postępowanie podatkowe, które zostanie zakończone decyzją naczelnika urzędu skarbowego. Czy urząd skarbowy może doręczyć decyzję podatnikowi w jego miejscu pracy? Co się stanie, jeśli odmówi przyjęcia decyzji? Jak duże możliwości doręczenia pisma ma fiskus?
Pokwitowanie stwarza domniemanie doręczenia. Z braku pokwitowania doręczenia określonego pisma nie można domniemywać jego doręczenia - wyrok WSA (sygn. akt II SA 1669/03).