Dotyczy ustalenia: - jakie progi dokumentacyjne należy zastosować przy ocenie, czy Spółki powinny sporządzić lokalną dokumentację cen transferowych w związku z zawarciem Umowy i funkcjonowaniem Konsorcjum; - jak obliczyć wartość transakcji kontrolowanej wynikającej z funkcjonowania Konsorcjum w danym roku podatkowym? W szczególności, czy wartość ta powinna zostać ustalona w wysokości: - wartości Zamówienia
Przypadek gdy zaktualizowana analiza porównawcza przygotowana dla zawartej transakcji udzielenia pożyczki wskaże, że oprocentowanie takiej transakcji w roku aktualizacji analizy nie mieści się już w przedziale międzykwartylowym wynikającym ze zaktualizowanej analizy, mimo że pierwotna analiza potwierdzała rynkowość transakcji i poziom oprocentowania na moment udzielenia finansowania (i w okresie ważności
Dotyczy ustalenia, czy warunek nieponiesienia straty podatkowej określony w art. 11n pkt 1 lit. c Ustawy o CIT wyłączający na podstawie art. 11n pkt 1 Ustawy o CIT obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych do transakcji kontrolowanej należy interpretować w ten sposób, że: znajdzie on zastosowanie do transakcji kontrolowanej w sytuacji, gdy zarówno Spółka, jak i Krajowy Podmiot
Możliwość zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych w sytuacji, gdy spółka poniosła stratę podatkową, ale w innym źródle przychodów.
Brak jest podstaw do zwiększenia wartości kosztów uzyskania przychodów, w związku z przyznaniem rabatu przez Spółkę, ponieważ przyznany rabat faktycznie obniża wartość sprzedaży Towarów.
Dotyczy ustalenia, czy: - wydatek poniesiony przez Spółkę na nabycie towarów, które będą przedmiotem sprzedaży premiowej za cenę (…) PLN brutto za sztukę (zgodnie z regulaminem sprzedaży premiowej), Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w miesiącu ich sprzedaży jako koszt własny sprzedaży (koszt bezpośredni), zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych; - przychodem podlegającym
Zmiana podstawy opodatkowania i obowiązku skorygowania rozliczeń w związku z korektą cen powstałych w wyniku przeprowadzonego przez Wnioskodawcę przeglądu/kalkulacji rzeczywistej wartości transakcji zrealizowanych na podstawie Umowy z PAP, ujęcie faktur korygujących wystawionych na rzecz PAP na bieżąco, tj. w okresie przeglądu/kalkulacji rozliczeń i możliwość wystawienia faktury zbiorczej korygującej
Ustalenie, czy Spółka jest zobowiązana do sporządzenia dokumentacji cen transferowych z tytułu transakcji pożyczki w związku z przekształceniem Spółki oraz możne skorzystać ze zwolnienia z opodatkowania zawartego w art. 11n updop.
Dotyczy ustalenia, czy biorąc pod uwagę treść art. 11b pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - w przypadku, gdy wartość Transakcji kontrolowanej polegającej na (…), przekroczyła odpowiednie progi, o których mowa w art. 11k pkt 2, Spółka zobowiązana jest do sporządzenia dokumentacji cen transferowych, o której mowa w przepisach, w odniesieniu do tej Transakcji kontrolowanej za rok 2023.
Dotyczy ustalenia, czy transakcje dokonywane między Konsorcjantami są transakcjami kontrolowanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 6 ustawy o CIT oraz czy w przypadku transakcji usługowej przekraczającej próg 2 mln zł będą podlegać pod obowiązki związane z cenami transferowymi.
Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących zakup energii elektrycznej oraz ustalenie podstawy opodatkowania w związku z usługą odbioru energii. elektrycznej.
Dotyczy ustalenia: - jak w opisanym stanie faktycznym ustalić wartość transakcji kontrolowanej, o której mowa w art. 11k ustawy o CIT, po przekroczeniu której A będzie zobowiązana do sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych oraz informacji o cenach transferowych (TPR-C); - czy w opisanym stanie faktycznym A może korzystać ze zwolnienia z obowiązku tworzenia dokumentacji, o którym mowa w
Dotyczy ustalenia: - czy Spółka ma obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych jeśli wartość poręczenia wynikająca z poręczanych Umów kredytowych, rozumiana jako kwota maksymalnego dozwolonego w ramach umowy zadłużenia, przekracza próg dokumentacyjny, ale w danym roku obrotowym faktycznie wykorzystana przez Spółkę kwota poręczanego zadłużenia nie przekroczyła 10 mln zł; - w przypadku
Dotyczy ustalenia, czy sprzedaż nieruchomości za cenę rynkową (określoną przez biegłego), które przed laty były zakupione za niższą kwotę (wzrost wartości nieruchomości powstał z uwagi na wzrost cen na rynku nieruchomości), pomiędzy podmiotami powiązanymi, która to transakcja stanowić będzie ponad 100% całkowitego przychodu wnioskodawczyni osiągniętego w poprzednim roku podatkowym, stanowić będzie
Możliwość ujęcia rozliczeń płatności pomiędzy Spółką a podmiotem powiązanym jako korekty cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz możliwości ich dokonywania w trakcie roku podatkowego.
Skutki podatkowe zakupu od byłego pracodawcy pojazdu służbowego po cenie preferencyjnej.
Sporządzenie dokumentacji cen transferowych dla transakcji kontrolowanych z podmiotami powiązanymi.
Czy cena należna X za sprzedane wierzytelności pożyczkowe stanowić będzie przychód Wnioskodawcy. Czy w związku ze sprzedażą wierzytelności pożyczkowych przez X do Y, które wcześniej nie były zbywane przez X, Wnioskodawca będzie mógł rozpoznać jednorazowo w kosztach uzyskania przychodów kwotę główną niespłaconej pożyczki, z wyłączeniem ewentualnej straty poniesionej na sprzedaży tych wierzytelności
Czy usługa wynajmu wskazanej nieruchomości na rzecz nowo założonej spółki opodatkowanej ryczałtem od dochodów spółek będzie stanowiła dla tej spółki ukryty zysk w rozumieniu art. 28m ust. 3 pkt 3 ustawy o CIT, a w konsekwencji czy będzie podlegała opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek po stronie spółki na podstawie art. 28m ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT
Skutki podatkowe transakcji realizowanych w ramach usługi zarządzania płynnością finansową (cash pooling).
Spółka realizując zysk podatkowy w latach 2021-2023 oraz latach kolejnych jest/będzie uprawniona do skorzystania z przesłanki wyłączenia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji zgodnie z art. 11n pkt 1 ustawy o CIT w zakresie transakcji z powiązanymi podmiotami krajowymi, które nie poniosły straty ze źródła przychodów, w ramach którego rozliczana jest dana transakcja powiązana i które spełniają
Czy w celu zastosowania mechanizmu bezpiecznej przystani przewidzianego w art. 11g Ustawy o CIT Wnioskodawca będzie zobowiązany do weryfikacji, czy uregulowany w art. 11g ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT limit 20 000 000 zł łącznego poziomu zobowiązań lub należności w trakcie roku podatkowego z tytułu kapitału pożyczek z podmiotami powiązanymi liczonego odrębnie dla udzielonych oraz zaciągniętych pożyczek