Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz Związku, będące odpłatnością za usługi reklamowe i promocyjne, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym, jako wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów, pod warunkiem odpowiedniego udokumentowania ich związku z działalnością gospodarczą.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika będącego franczyzobiorcą mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie są składkami członkowskimi, i są należycie udokumentowane jako wydatek wpływający na przychody.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Spółki wydatków na Gadżety poniesione w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Ustalenia czy wydatki ponoszone przez Spółkę stanowią koszty uzyskania przychodów.
Czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na zakup kawy, herbaty, posiłków, usług gastronomicznych w restauracji, organizację spotkań biznesowych oraz zakup prezentów dla audytorów i managerów mogą być zaliczone przez Wnioskodawcę do kosztów uzyskania przychodów Spółki.
Ustalenie czy wydatki poniesione na zorganizowanie wydarzenia związanego z (…)-leciem istnienia Zakładu (obejmującego wszystkie wymienione w stanie faktycznym elementy), można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Obowiązek naliczenia podatku VAT należnego w związku z przekazaniem nagród Uczestnikom Okresowych Promocji.
możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Spółki:- wydatków na artykuły spożywcze ponoszonych podczas spotkań promocyjnych organizowanych przez Spółkę i dotyczących reklamy dystrybuowanych przez nią produktów leczniczych w takich miejscach jak: przychodnie, szpitale, wynajęte na ten cel sale (np. w hotelu),- wydatków na usługi gastronomiczne ponoszonych podczas spotkań promocyjnych organizowanych
1. Spółka wnosi o potwierdzenie, że prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym kwota skorygowanego podatku VAT należnego z tytułu nieodpłatnego wydania towarów na cele reprezentacji i reklamy stanowi dla Spółki przychód podatkowy w momencie obniżenia podatku VAT należnego na skutek rozpoznania dla celów VAT zbiorczych korygujących faktur wewnętrznych. 2. Alternatywnie, w przypadku odpowiedzi
Czy wydatki na usługi gastronomiczne, związane z organizacją spotkań biznesowych w lokalach gastronomicznych stanowią podatkowe koszty uzyskania przychodu?
Wydatki poniesione w związku z organizacją spotkań z kontrahentami w restauracjach są wydatkami o charakterze reprezentacyjnym i zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Natomiast wydatki na napoje, słodycze itp. podawane podczas pokazów i prezentacji (jeśli nie noszą znamion okazałości, wystawności) nie stanowią kosztów
dot. opodatkowania podatkiem od towarów i usług wszelkich zakupów na tzw. cele reprezentacyjne i reklamowe zakupionych przez Urząd Miasta i przekazanych bezpłatnie w formie upominków, nagród, poczęstunków w ramach promocji miasta
Czy kosztem uzyskania przychodów dla Spółki będzie kwota VAT naliczonego, który nie pomniejszy VAT należnego, od faktur dokumentujących wydatki na cele związane z reprezentacją?
Strona wnosi o potwierdzenie, że czynności polegające na nieodpłatnym przekazaniu towarów na cele reprezentacji i reklamy w związku z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie przepisów ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), ponieważ nie są czynnościami, o których mowa w art