Zgodnie z art. 17 ustawy nowelizującej Polski Ład, zmiana opodatkowania z ryczałtu na skalę podatkową w 2022 r. wymaga złożenia oświadczenia o rezygnacji do 22 sierpnia 2022 r., w przeciwnym razie forma ryczałtowa pozostaje obowiązująca także w latach następnych.
Jednostkom samorządu terytorialnego przysługuje prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z tytułu inwestycji przy dofinansowaniu w kwocie brutto, jeśli korzystają z proporcji określonych w art. 86 ustawy o VAT. Nie są zobowiązane do zwrotu odliczonego podatku w zakresie otrzymanego dofinansowania, jeśli nie zaistnieją przesłanki negatywne art. 88.
Uznanie, że dofinansowanie zadania inwestycyjnego z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych nie zwiększy podstawy opodatkowania podatkiem VAT i nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT; ustalenie, czy płatność za faktury od wykonawcy robót ze środków otrzymanych z Banku Gospodarstwa Krajowego w kwocie brutto będzie przesłanką negatywną wymienioną w art. 88 ustawy, która
Odpisy amortyzacyjne od wartości niematerialnych i prawnych (WNiP) nie podlegają ograniczeniu w zakresie ich uznania za koszt podatkowy, zgodnie z art. 15e ust. 1 updop, jeżeli w momencie dokonywania odpisów amortyzacyjnych zbywca WNiP nie jest już podmiotem powiązanym z podatnikiem. Nie ma znaczenia, że zbywca był podmiotem powiązanym w momencie sprzedaży WNiP. Takie stanowisko zajął Szef KAS i zmienił
Nieuznanie środków otrzymanych z BGK o w ramach finansowania inwestycji strategicznych „Polski Ład” w kwocie brutto za przesłankę negatywną wymienioną w art. 88 ustawy o VAT, prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z działalnością wodno-kanalizacyjną za pomocą prewspółczynnika metrażowego.
Od kiedy Spółka będzie zobowiązana do rozpoczęcia prowadzenia ksiąg rachunkowych przy użyciu programów komputerowych i przesyłania właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego tych ksiąg po zakończeniu roku podatkowego w postaci elektronicznej odpowiadającej strukturze logicznej której mowa w art. 193a § 2 Ordynacji podatkowej, na zasadach dotyczących przesyłania ksiąg podatkowych lub ich części określonych
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że z racji na fakt korzystania z alternatywnej formy opodatkowania jakim jest estoński CIT i osiąganiem przychodów w rozumieniu ustawy o rachunkowości a nie przychodów podatkowych w rozumieniu ustawy o CIT, które przekroczą równowartość 50 mln euro, to mimo tego będzie on obowiązany do przesyłania ksiąg rachunkowych, o których mowa w art. 9 ust. 1c ustawy
1. Czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu nie są zaliczane do przychodów, stosownie do przepisu art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o CIT; 2. W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 za nieprawidłowe, czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu stanowić będą przychód zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 17 ust
Brak opodatkowania dofinansowania otrzymanego przez gminę na realizację określonych inwestycji w ramach realizacji projektu.