Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego przez Gminę A związanego z realizacją projektu, w którym towary i usługi nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Przychody uzyskane z tytułu ekwiwalentów przyznanych strażakom za zadania nieujęte w art. 15 ustawy o ochotniczych strażach pożarnych podlegają opodatkowaniu jako przychody z innych źródeł i nie korzystają ze zwolnienia podatkowego. Obowiązek sporządzenia PIT-11 spoczywa na płatniku, który nie musi pobierać zaliczki na podatek.
Podmiot niebędący zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT, który nabywa towary wyłącznie do działalności statutowej, niezwiązanej z czynnościami opodatkowanymi, nie jest uprawniony do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, zgodnie z art. 86 ustawy o VAT.
Organ podatkowy stwierdził, że brak związku zakupionego sprzętu z czynnościami opodatkowanymi VAT eliminuje prawo Gminy do odliczenia podatku naliczonego. Wykorzystanie towarów wyłącznie do nieopodatkowanej działalności statutowej OSP, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, wyklucza możliwość odliczenia.
Gmina nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego VAT w związku z wydatkami na projekt nienakierowany na czynności opodatkowane, realizowany jako zadanie publiczne nieobjęte działalnością gospodarczą.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikających z zakupu samochodu strażackiego na cele niezwiązane z działalnością opodatkowaną, gdyż pojazd nie jest wykorzystywany do czynności podlegających opodatkowaniu VAT.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków poniesionych na realizację projektu związanego z zakupem samochodów ratunkowych, gdyż wydatki te nie są związane z czynnościami opodatkowanymi VAT.
Gminie A nie przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego w związku z nabyciem samochodu ratowniczo-gaśniczego, gdyż pojazd ten nie jest wykorzystywany do czynności opodatkowanych podatkiem VAT, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Gminie nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o kwoty naliczonego VAT przy ponoszeniu wydatków na realizację zadań publicznoprawnych, niezwiązanych z działalnością opodatkowaną, w tym przypadku nabyciem samochodu ratowniczo-gaśniczego.
Gminie nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z zakupem samochodu ratowniczo-gaśniczego, z uwagi na jego użycie do czynności nieopodatkowanych VAT zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Gmina A, realizując zadania własne o charakterze publicznoprawnym, tj. zakupu samochodu dla OSP wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu, nie posiada prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Gmina nie może obniżyć kwoty należnego podatku VAT o podatek naliczony z tytułu wydatków realizowanych w ramach projektu finansowanego z Funduszy Europejskich, gdyż zakupione w jego ramach środki nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych.
Gmina, nabywając środki trwałe takie jak samochód ratowniczo-gaśniczy do realizacji zadań własnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej, nie posiada prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego, gdyż nabycie nie służy wykonywaniu czynności opodatkowanych w rozumieniu ustawy VAT.
Jednostka samorządu terytorialnego nie ma prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w sytuacji, gdy towary i usługi nabyte nie służą czynnościom opodatkowanym podatkiem od towarów i usług, lecz wykonywaniu zadań publicznych, niezwiązanych z działalnością gospodarczą.
Organ władzy publicznej, realizując zadania nie związane z czynnościami opodatkowanymi, nie posiada prawa obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku z realizacją projektu, który nie generuje przychodów i nie wiąże się z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.
Jednostka samorządu terytorialnego, w tym Gmina, nie przysługuje prawo do obniżenia podatku VAT należnego o podatek VAT naliczony z tytułu inwestycji, które są wykorzystywane wyłącznie w ramach zadań publicznych i nie prowadzą do działalności opodatkowanej, w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług.
Gmina nabywająca towary i usługi niewykorzystywane do czynności opodatkowanych nie ma prawa do odliczenia VAT naliczonego zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Brak związku zakupów z działalnością opodatkowaną wyklucza możliwość odzyskania podatku.
Sprzedaż energii elektrycznej przez gminę, poprzez montaż instalacji PV i zawarcie umowy z przedsiębiorstwem energetycznym, stanowi odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu VAT. Prawo do odliczenia VAT w odniesieniu do tej inwestycji jest uzależnione od związku nabytych towarów i usług z czynnościami opodatkowanymi.
Jednostka samorządu terytorialnego, która realizuje projekt niewykorzystywany do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, nie ma prawa do odliczenia ani zwrotu podatku VAT od wydatków związanych z takim projektem, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Ochotnicza Straż Pożarna, jako podmiot realizujący wyłącznie nieodpłatne działania statutowe, nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT od wydatków niezwiązanych z działalnością opodatkowaną.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego, gdyż pojazd jest wykorzystywany wyłącznie do czynności niepodlegających VAT, co wyklucza spełnienie warunków z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia ani zwrotu VAT naliczonego z wydatków związanych z realizacją zadań własnych, takich jak zakup sprzętu dla OSP, gdyż nie są one wykorzystywane do czynności opodatkowanych, co jest warunkiem koniecznym na mocy art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Objęcie zwolnieniem, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 44 ustawy o PIT, ekwiwalentów wypłacanych strażakom ratownikom OSP, na podstawie art. 15a ustawy o OSP.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na nabycie pojazdu dla OSP w ramach Projektu.