Sprzedawcy często umożliwiają nabywcom płacenie za nabywane towary i usługi w ratach, zwłaszcza w przypadku zakupów towarów i usług o znacznej wartości. W raporcie omawiamy na przykładach skutki podatkowe i rachunkowe takiej sprzedaży.
Transakcje sprzedaży i zakupu w systemie ratalnym mają swoje zalety ekonomiczne. Rozłożenie na raty płatności za towar powoduje jednak liczne wątpliwości co do rozliczenia sprzedaży i zakupu w rachunku podatkowym oraz ujęcia transakcji w księgach rachunkowych. Przede wszystkim nasuwają się pytania: ● czy sprzedaż lub zakup ratalny powinny być uwzględnione w rachunku podatkowym w całej wartości czy
Otrzymałam fakturę za prenumeratę papierową na 2015 r. płatną w 4 ratach z datą sprzedaży 12.11.2014 r. Czy VAT mogę odliczyć z tej faktury w całości czy od poszczególnych rat pod datą wpłaty? Pierwsza rata została opłacona 7 listopada 2014 r.
Prowadzę działalność gospodarczą (podatkowa księga przychodów i rozchodów, czynny podatnik VAT). Otrzymałam fakturę za dostęp do bazy danych (prawo, podatki) na kwotę netto 1872 zł + 430,56 zł VAT. Płatność została rozłożona na comiesięczne raty po 196 zł. Kiedy mogę odliczyć VAT z tej faktury? Czy w ratach w kolejnych miesiącach (płatności będą dokonywane terminowo)? Czy w związku z płatnościami w
1 grudnia 2003 r. sprzedano udziały za określoną kwotę. W tym dniu dokonano części zapłaty. Pozostałą część należności głównej rozłożono na raty miesięczne do spłaty w ciągu kolejnych dwóch lat. Sposób zapłaty i oprocentowanie w umowie sprzedaży zapisano: „odsetki od części ceny pozostałej jeszcze do zapłaty będą płacone do dziesiątego dnia każdego miesiąca według stawki WIBOR1M z dnia płatności każdej