W przypadku likwidacji działalności gospodarczej i przeniesienia środków trwałych do zwolnionej działalności rolniczej, podatnik VAT nie jest zobowiązany do sporządzenia spisu z natury i wykazywania podatku od środków trwałych. Należy rozważyć korektę VAT za wcześniejsze odliczenie, zgodnie z art. 91 ustawy o VAT.
Przekształcenie jednoosobowej działalności gospodarczej w jednoosobową spółkę z o.o. nie stanowi czynności opodatkowanej VAT. Przekształcenie nie rodzi obowiązków korekty podatku naliczonego ani obowiązku sporządzenia spisu z natury. Przekształcona spółka może korzystać z sukcesji podatkowej i wystawiać faktury korygujące.
Przekształcenie jednoosobowej działalności gospodarczej w jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, zgodne z Kodeksem spółek handlowych, nie podlega opodatkowaniu VAT, nie powoduje obowiązku przeprowadzenia spisu z natury ani korekty podatku naliczonego, a sukcesja obejmie jedynie prawa, bez zobowiązań podatkowych.
Budynek używany przez Spółkę jawna przy likwidacji działalności gospodarczej winien być ujęty w spisie z natury w świetle art. 14 ust. 1 ustawy o VAT, jednakże korzysta ze zwolnienia z opodatkowania na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10, co zwalnia Spółkę z obowiązku ujęcia podatku należnego.
Skutki podatkowe w podatku VAT związane z przejęciem przez Wnioskodawcę jako jednego ze spadkobierców przedsiębiorstwa w spadku do dalszego prowadzenia działalności.
‒ Obowiązek ujęcia w spisie z natury budynku (hali magazynowej) oraz możliwości zastosowania zwolnienia od podatku dla ww. budynku wraz z gruntem, na którym jest posadowiony, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, ‒ obowiązek ujęcia w spisie z natury udziału w prawie użytkowania wieczystego działki (droga wewnętrzna) oraz jego opodatkowania jako odpłatnej dostawy towarów, przyjmując jako podstawę
Powstanie obowiązku podatkowego w odniesieniu do składników majątku, które znajdują się obecnie w zarządzie sukcesyjnym i nie będą wykorzystywane w momencie wygaśnięcia zarządu sukcesyjnego w indywidualnych działalnościach gospodarczych poszczególnych spadkobierców, podmiot zobowiązany do sporządzenia spisu z natury i zapłaty podatku VAT, ustalenie podstawy opodatkowania.
Uznanie Wnioskodawczyni za podatnika podatku VAT w związku ze sprzedażą budynków (domków) wykorzystywanych w działalności gospodarczej.
Czy dodatki i nagrody spisowe należy traktować jako przychód ze stosunku pracy z potrąceniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, czy też z tytułu działalności wykonywanej osobiście?
Czy przychody, które otrzymają pracownicy Urzędu Gminy w … wyznaczeni przez Gminnego Komisarza Spisowego do pracy w Gminnym Biurze Spisowym można zaliczyć do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
obowiązków płatnika z tytułu opodatkowania dodatków i nagród spisowych
Czy tak wypłacone dodatki spisowe i nagrody dla zastępcy Gminnego Komisarza Spisowego, członków Gminnego Biura Spisowego i dla pracowników Urzędu Gminy niewchodzących w skład Gminnego Biura Spisowego należy potraktować jako przychody z działalności wykonywanej osobiście na podstawie art. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Dodatki spisowe oraz nagrody spisowe, które przyznane zostaną członkom Gminnego Biura Spisowego nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla pracowników Urzędu Gminy. Świadczenia te otrzymywane będą w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez inny podmiot niż pracodawca, mianowicie Gminnego Komisarza Spisowego, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności
Dodatki spisowe i jednorazowe nagrody spisowe przyznane członkom Gminnego Biura Spisowego nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla pracowników Urzędu Gminy. Świadczenia te są otrzymywane w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez inny podmiot niż pracodawca, mianowicie Gminnego Komisarza Spisowego, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności
Dodatki spisowe i nagrody spisowe przyznane członkom Gminnego Biura Spisowego nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla pracowników zatrudnianych przez Urząd Gminy. Świadczenia te są otrzymywane w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez inny podmiot niż pracodawca, mianowicie gminnego komisarza spisowego, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności
Czy dodatki spisowe i nagrody wypłacane pracownikom oddelegowanym do pracy w Gminnym Biurze Spisowym stanowią przychód ze stosunku pracy, czy przychód z działalności wykonywanej osobiście?
Dodatki spisowe i nagrody spisowe przyznane członkom Gminnego Biura Spisowego nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla pracowników Urzędu Gminy. Świadczenia te są otrzymywane w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez inny podmiot niż pracodawca, mianowicie Gminnego Komisarza Spisowego, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności wykonywanej
Dodatki spisowe i nagrody spisowe przyznane członkom Gminnego Biura Spisowego nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla pracowników Urzędu Gminy. Świadczenia te są otrzymywane w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez inny podmiot niż pracodawca, mianowicie Gminnego Komisarza Spisowego, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności wykonywanej
Wypłata dodatków i nagród spisowych jako przychody z działalności wykonywanej osobiście.