Spółka nie jest uprawniona do obniżania podstawy opodatkowania VAT ani VAT należnego o kwotę wypłaty Payback, jako że fakt wypłaty nie jest traktowany jako rabat pośredni, gdyż spółka nie prowadziła sprzedaży objętej decyzjami refundacyjnymi.
Podstawa opodatkowania VAT i należny podatek od dostaw refundowanych produktów mogą zostać obniżone o wartość zwrotu refundacji przyznanego NFZ, na podstawie decyzji refundacyjnych, bez konieczności wystawienia faktury korygującej. Dowodzenie zwrotu w formie noty obciążeniowej oraz potwierdzenia płatności jest wystarczające.
Pomyłkowy przelew nie stanowi przychodu podatkowego w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeśli został niezwłocznie zwrócony i nie powoduje trwałego przysporzenia majątkowego.
Refundacja kosztów noclegów pracowników mobilnych nie generuje przychodu podatkowego, ponieważ świadczenie to jest spełniane wyłącznie w interesie pracodawcy, a nie pracownika, nie przyczyniając się do przysporzenia majątkowego po stronie pracowników oraz stanowi element prawidłowej organizacji pracy.
Dopłaty na rzecz NFZ w ramach Zwrotów Refundacyjnych obniżają podstawę opodatkowania, co wymaga odpowiedniej korekty podatku VAT, przy czym dokumentacja notami obciążeniowymi jest wystarczająca do uznania rabatu pośredniego i nie wymaga wystawienia faktury korygującej.
Przekazanie przez gminę po upływie okresu trwałości projektu mikroinstalacji fotowoltaicznych uczestnikom projektu, bez dodatkowego wynagrodzenia, nie rodzi obowiązku podatkowego w zakresie sporządzenia PIT-11. Nie stanowi to przysporzenia majątkowego w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Obniżenie podstawy opodatkowania VAT może być dokonane przez podatnika z tytułu zwrotów refundacji, które stanowią rzeczywiste pośrednie obniżenie ceny produktów refundowanych, mimo iż formalne rozliczenia odbywają się przez podmioty zagraniczne, zgodnie z zasadami proporcjonalności oraz neutralności VAT.
Obniżenie podstawy opodatkowania VAT o kwoty zwrotów refundacji wypłacanych przez spółkę farmaceutyczną na rzecz NFZ jest zgodne z art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT, co wynika z zasady proporcjonalności i neutralności VAT. Zwrot refundacji powoduje obniżenie ceny netto produktów leczniczych, uznawany jako obniżka cen sprzedaży.
Dofinansowanie otrzymywane w formie refundacji kosztów kwalifikowanych projektu, stanowiące bezpośrednie wynagrodzenie za świadczone usługi, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jako mające bezpośredni wpływ na cenę oferowanych świadczeń.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych na wypłatę grantów w formie refundacji części kosztów poniesionych przez mieszkańców uczestniczących w projekcie.
Skutki podatkowe otrzymanej kwoty refundacji zakupu okularów korekcyjnych.
Wnioskodawca ma/będzie miał prawo do obniżenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku z tytułu dostawy Leków o wartość Payback wypłaconego przez Państwa na rzecz NFZ na podstawie Decyzji wydanych w stosunku do poszczególnych Leków.
Uznanie Wnioskodawcy za podatnika w ramach wykonywania programu usuwania azbestu, podlegania opodatkowaniu dotacji otrzymanej na realizację projektu oraz podlegania opodatkowaniu wpłat pobieranych od mieszkańców, w sytuacji, gdyby dotacja nie pokryła wartości całego zadania oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami na realizację projektu.
Interpretacja ogólna w sprawie opodatkowania VAT czynności wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego polegających na instalacji systemów odnawialnych źródeł energii oraz usuwaniu azbestu w związku wyrokami Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 30 marca 2023 r. w sprawach C-612/21 Gmina O. i C-616/21 Gmina L.
Podatek od towarów i usług, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub zwrotu podatku VAT wynikającego z faktur dotyczących zakupów towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją umowy.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT dotacji uzyskanej na realizację zadania oraz brak prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją ww. zadania.
Ustalenie, czy bon na szczepienie ustanowiony przez Radę Gminy podlega opodatkowaniu podatkiem od osób fizycznych.
Uznanie Fundacji rodzinnej za podatnika podatku od towarów i usług w zakresie wykonywania działalności gospodarczej, w szczególności w zakresie zbywania bądź udostępniania mienia.
Brak opodatkowania otrzymanej refundacji na realizację projektu oraz brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony z faktur dokumentujących nabycie towarów/usług.
Dotyczy prawa do pełnego odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia wydatków w ramach projektu.
Dotyczy prawa do pełnego odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia wydatków w ramach projektu.
Kwota nadpłaty zwróconej Państwu stanowi/stanowić będzie zwiększenie podstawy opodatkowania podatkiem VAT w rozliczeniu za okres, w którym otrzymali Państwo płatność, czyli za okres w którym dokonali Państwo potrącenia należności od zwrotów (paybacków) na rzecz NFZ lub otrzymali Państwo od NFZ płatność na rachunek bankowy zgodnie z wystawioną notą obciążeniową. W tym momencie nastąpi rzeczywiste podwyższenie
Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu wypłaty zwrotu refundacji, podwyższenia podstawy opodatkowania z tytułu wystąpienia nadpłaty związanej ze zwrotem refundacji, prawo do obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu wypłaty zwrotu refundacji, podwyższenia podstawy opodatkowania z tytułu wystąpienia nadpłaty związanej ze zwrotem refundacji, obowiązek rozliczenia podatku VAT z tytułu nieodpłatnego
Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu wypłaty zwrotu refundacji, podwyższenia podstawy opodatkowania z tytułu wystąpienia nadpłaty związanej ze zwrotem refundacji, sposób kalkulacji obniżenia podstawy opodatkowania o kwoty podatku VAT, obowiązek wystawienia faktury korygującej, wskazanie deklaracji za jako okres istnienie prawo do obniżenie podstawy opodatkowania i podatku VAT, obowiązek