W 2024 r. sądy, w tym Sąd Najwyższy oraz Naczelny Sąd Administracyjny, zajmowały się m.in. problematyką danych osobowych w relacjach pracodawcy z organizacjami związkowymi, odszkodowań nawet po ustaniu przyczyn zakazu konkurencji, skrócenia okresu wypowiedzenia czy naruszenia godności pracowniczej. Natomiast Sądy Apelacyjne m.in. analizowały definicję choroby zawodowej oraz podróży służbowej.
Kalendarium wydarzeń lipiec–sierpień 2023 r.
W zakresie opodatkowania odszkodowania z tytułu rozwiązania umowy o pracę (zmiana sposobu rozwiązania umowy na porozumienie stron).
Pracodawca, u którego w zakładzie pracy nie działają związki zawodowe, musi niektóre kwestie związane z zatrudnieniem ustalać z przedstawicielami pracowników. Takie ustalenia dotyczą najczęściej funkcjonowania zfśs, wydłużenia okresu rozliczeniowego czasu pracy czy przeprowadzania zwolnień grupowych.
Dodatki spisowe i nagrody spisowe przyznane członkom Gminnego Biura Spisowego nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla pracowników Urzędu Gminy. Świadczenia te są otrzymywane w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez inny podmiot niż pracodawca, mianowicie Gminnego Komisarza Spisowego, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności wykonywanej
Skutki podatkowe otrzymania od pracodawcy zasądzonego wynagrodzenia za czas pozostawania bez pracy, w związku z niezgodnym z prawem rozwiązaniem umowy o pracę bez wypowiedzenia.
Dodatki spisowe i nagrody spisowe przyznane członkom Gminnego Biura Spisowego nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla pracowników Urzędu Gminy. Świadczenia te są otrzymywane w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez inny podmiot niż pracodawca, mianowicie Gminnego Komisarza Spisowego, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności wykonywanej
Dodatki spisowe i nagrody spisowe przyznane członkom Gminnego Biura Spisowego nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla pracowników Urzędu Gminy. Świadczenia te są otrzymywane w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez inny podmiot niż pracodawca, mianowicie Gminnego Komisarza Spisowego, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności wykonywanej
Dodatki spisowe i nagrody spisowe przyznane członkom Gminnego Biura Spisowego nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla pracowników zatrudnianych przez Urząd Miasta. Świadczenia te są otrzymywane w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez inny podmiot niż pracodawca, mianowicie gminnego komisarza spisowego, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności
Dodatki spisowe i nagrody spisowe przyznane członkom Gminnego Biura Spisowego nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla pracowników Urzędu Gminy. Świadczenia te są otrzymywane w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez inny podmiot niż pracodawca, mianowicie gminnego komisarza spisowego, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności wykonywanej
Dodatki spisowe i nagrody spisowe przyznane członkom Gminnego Biura Spisowego nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla pracowników zatrudnianych przez Wnioskodawcę i nie będą ciążyły na nim z tego tytułu obowiązki płatnika, wynikające z art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Świadczenia te są otrzymywane w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez inny podmiot
działalność Wnioskodawcy polegająca na realizacji Projektów R&D i Projektów Inwestycyjnych podejmowana w sposób przedstawiony w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26-28 Ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym zarówno od dnia 1 października 2018 roku, jak i również przed dniem 1 października 2018 roku, która uprawnia do zastosowania
w zakresie koszty prac rozwojowych, stanowią element wartości początkowej wartości niematerialnej i prawnej w postaci Prac Rozwojowych zakończonych wynikiem pozytywnym, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.
Możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodu przez pracownika zatrudnionego na stanowisku operatora kamery
Czy wypłacone na podstawie Wyroków lub Ugody kwoty zaległych Świadczeń (w tym zaległych części Świadczeń) stanowią dla PGK koszt uzyskania przychodu na podstawie Ustawy CIT? - Czy wypłacone na podstawie Wyroków lub Ugody kwoty odsetek za zwłokę od zaległych Świadczeń (w tym zaległych części Świadczeń), o których mowa w pytaniu nr 1, stanowią dla PGK koszt uzyskania przychodu na podstawie Ustawy CIT
Obowiązki płatnika w związku zawartą umową o świadczenie pracy w formie telepracy przez pracownika będącego rezydentem podatkowym w Republice Czeskiej.
ustalenie, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wydatki z tytułu zatrudnienia przy Projektach B+R testerów urządzeń, testerów aplikacji oraz ux designerów mogą być uznane za koszty kwalifikowalne, o których mowa w art. 18d ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT (pytanie 3)
uznanie za koszty kwalifikowane, o których mowa w art. 18d ust. 2 oraz art. 18d ust. 3 ustawy o PDOP: a.kosztów wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w celu realizacji Prac badawczo-rozwojowych w wysokości honorarium za przeniesienie praw autorskich do utworu/utworów stworzonych w ramach Prac badawczo-rozwojowych wraz ze składkami finansowanymi przez płatnika naliczonymi od tego honorarium, jednak
Czy Wnioskodawca może zaliczyć do Kosztów Kwalifikowanych wydatki na Należności, w sytuacji, gdy wydatki te stanowią element kalkulacji wynagrodzenia za usługi w zakresie B+R rozliczane na zasadzie koszt plus? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)
Opodatkowanie i obowiązek wykazania w zeznaniu podatkowym w Polsce dochodów uzyskanych na terytorium Jordanii.
ustalenie, czy prace opisane i wykonywane przez Wnioskodawcę spełniają definicję działalności badawczo-rozwojowej (pytania nr 1) - uznanie za koszty kwalifikowane, o których mowa w art. 18d ust. 2 oraz art. 18d ust. 3 ustawy o PDOP: a) kosztów wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w celu realizacji Prac badawczo-rozwojowych w wysokości zryczałtowanego wynagrodzenia twórcy za przeniesienie praw