Realizacja przez Gminę projektu budowy przydomowych oczyszczalni ścieków przy pomocy dotacji, bez generowania stałego dochodu, nie stanowi działalności gospodarczej i nie podlega opodatkowaniu VAT. Wpłaty mieszkańców oraz dotacje nie są podstawą opodatkowania, a Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia VAT.
Gmina realizująca budowę przydomowych oczyszczalni ścieków nie działa jako podatnik VAT, gdyż działania te nie mają charakteru zarobkowego. Tym samym wpłaty mieszkańców i dotacje są zwolnione z VAT, a Gmina nie ma prawa do odliczenia VAT naliczonego na zakupach związanych z inwestycją.
Czynności podejmowane przez Gminę, jako realizacja zadań własnych, nie stanowią działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT. W związku z tym wpłaty mieszkańców oraz dofinansowanie nie podlegają opodatkowaniu VAT, a Gmina nie posiada prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z projektem budowy oczyszczalni ścieków.
Działania gminy związane z realizacją Inwestycji POŚ nie stanowią działalności gospodarczej podlegającej opodatkowaniu VAT, a wpłaty mieszkańców i środki z PROW nie są zapłatą za czynności opodatkowane. Gmina nie nabywa prawa do odliczenia VAT naliczonego związku z inwestycją.
Wpłaty mieszkańców na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT, gdyż działania Gminy, nie mające na celu stałego dochodu i wspierane środkami publicznymi, nie stanowią działalności gospodarczej. Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia VAT od zakupów związanych z realizacją tego projektu.
W przypadku budowy przydomowych oczyszczalni ścieków przez gminę, działania te nie są uznawane za prowadzenie działalności gospodarczej w rozumieniu VAT, co wyklucza prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu towarów i usług.
Odsetki minimalne z umowy pożyczki uznaje się jako koszty uzyskania przychodu, natomiast odsetki premiowe uzależnione od dochodu z inwestycji traktuje się jako przychód z udziału w zyskach osoby prawnej, wyłączając je z kosztów uzyskania przychodu na podstawie wyłączeń dotyczących pożyczek partycypacyjnych.
Wpłaty przedsiębiorców na rzecz Gminy, dokonane poprzez stowarzyszenie jako środki partycypacyjne, stanowią odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT. Fakt ten wywołuje obowiązek podatkowy zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, skutkując koniecznością rozliczenia podatku z chwilą wystawienia faktury lub przyjęcia przedpłaty.
Wpłaty dokonywane przez współwłaścicieli na rzecz gminy z tytułu partycypacji w kosztach remontu wspólnej nieruchomości nie stanowią wynagrodzenia za czynności podlegające opodatkowaniu VAT; gmina nie jest zobowiązana do wystawienia faktur VAT z tytułu tych wpłat.
Świadczenie pieniężne tytułem partycypacji w kosztach Inwestycji Drogowych jest wynagrodzeniem za odpłatne świadczenie usług przez Sprzedającego, podlegającym opodatkowaniu VAT, zaś Kupujący ma prawo do odliczenia VAT z faktur dokumentujących tę partycypację, gdyż inwestycja służy działalności opodatkowanej.
Skutki podatkowe realizacji inwestycji w zakresie przebudowy dróg publicznych.
Brak opodatkowania przychodu z tytułu wniesienia do Fundacji Rodzinnej praw do zysku, wynikającego z umów pożyczki partycypacyjnej oraz dalsze wypłaty z tego tytułu na rzecz Fundacji Rodzinnej z uwagi na zwolnienie przewidziane w art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych.
Dokumentowanie rozliczenia zakupu gazu jako partycypacji w kosztach między Centrum a Szkołami, zwolnienie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy prowadzonych w Centrum zajęć tanecznych, wokalnych, plastycznych, nauki gry na gitarze, niewliczanie świadczonych usług - zajęć tanecznych, wokalnych, plastycznych, nauki na gitarze, do limitu sprzedaży.
Opodatkowanie przekazanych Państwu środków finansowych na poczet realizacji inwestycji drogowej oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację inwestycji.
Rozliczenia z tytułu współpracy z fundacją niemiecką – udziałowcem Spółki.
Ustalenie podstawy opodatkowania oraz prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego od zakupionych towarów i usług związanych z realizacją inwestycji polegającej na budowie przydomowych oczyszczalni ścieków.
Ustalenie czy czynności wykonywane przez Gminę na rzecz Mieszkańców stanowią / będą stanowić działalność gospodarczą oraz podlegają / będą podlegać opodatkowaniu VAT, brak zobowiązania Gminy do opodatkowania VAT wpłat otrzymywanych od Mieszkańców oraz środków z Subwencji, brak prawa do odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dotyczących Projektu.
Zaliczenie do podstawy opodatkowania w przypadku świadczenia Gminy na rzecz Mieszkańców wyłącznie wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców w związku z realizacją projektu pomniejszonych o kwotę podatku należnego. Zaliczenie do podstawy opodatkowania w przypadku świadczenia Gminy na rzecz Mieszkańców wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania pomniejszonych o kwotę podatku
Uznanie czynności wykonywanych przez Gminę na rzecz Mieszkańców za wykonywane poza działalnością gospodarczą i niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT oraz brak opodatkowania podatkiem VAT wpłat otrzymywanych przez Gminę od Mieszkańców oraz Dofinansowania uzyskanego na Projekt.
Zaliczenie do podstawy opodatkowania dla świadczonych Usług na rzecz Mieszkańców wyłącznie kwoty wpłat przewidzianych w Umowach, pomniejszonej o kwotę podatku należnego oraz zaliczenia do podstawy opodatkowania dla świadczonych Usług na rzecz Mieszkańców kwoty wpłat przewidzianych w Umowach pomniejszonej o kwotę podatku należnego oraz kwoty otrzymanego dofinansowania pomniejszonego o kwotę podatku