Brak obowiązku produkcji kannabidiolu (CBD) w składzie podatkowym oraz zwolnienie od akcyzy alkoholu etylowego wykorzystywanego w procesach produkcyjnych, używanego do procesów produkcyjnych, w których produkt końcowy nie zawiera alkoholu
Podmiot zobowiązany do uiszczania opłaty od środków spożywczych z tytułu sprzedaży napojów podlegających opłacie, nabytych krajowo oraz w drodze importu lub wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów na rzecz kontrahenta prowadzącego sprzedaż detaliczną na terenie RP
Interpretacja w zakresie możliwości wprowadzania do składu podatkowego Spółki wyrobów akcyzowych będących własnością klienta, nakładania swoich znaków akcyzy na te wyroby akcyzowe oraz zapłaty – w imieniu klienta – należnego podatku akcyzowego po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy i złożenia deklaracji podatkowej.
Uznanie rozlewu napojów alkoholowych za produkcję alkoholu oraz obowiązek nakładania banderol legalizacyjnych.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków ponoszonych w związku z wykonywaniem zadań w biurze, wydatków ponoszonych w związku z przerwami w trakcie pracy podczas pobytu w biurze, wydatków na: upominki i drobne prezenty w związku z wewnętrznymi firmowymi wydarzeniami i konkursami aktywizującymi dzieci personelu, eventy organizowane dla Personelu, nagrody w konkursach, eventy organizowane
Obowiązki podatkowe z tytułu utylizacji odpadu; możliwość przemieszczenia wyrobów akcyzowch między własnymi zakładami.
Obowiązki w podatku akcyzowym związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym.
Opodatkowanie podatkiem akcyzowym utylizacji (zniszczenia) alkoholu etylowego.
Obowiązki płatnika w związku z ponoszeniem kosztów opłat konsumenckich SUP.
Braku obowiązku uiszczania opłaty od napojów alkoholowych w opakowaniach jednostkowych o ilości nominalnej napoju nieprzekraczającej 300 ml.
Brak obowiązku uiszczania opłaty od nieodpłatnie przekazanych napojów, obowiązek zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z zamawiającym umowy, brak obowiązku zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z hurtownikiem umowy, brak obowiązku ujęcia w informacji CUK-1 sprzedaży napojów do hurtowników i zamawiających, uwzględnienie przy ustalaniu zawartości cukrów
Od 1 stycznia 2024 r. część sprzedawców ma obowiązek pobierać opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. W opracowaniu omawiamy ten obowiązek oraz podatkowe skutki pobierania takich opłat wraz z ich ewidencją księgową. W opracowaniu uwzględniono stanowisko MF z 28 marca 2024 r. W pierwszej wersji raportu Mk redakcja i autor przedstawiali inne stanowisko w przedmiocie przychodów i
Brak obowiązku uiszczenia opłaty od środków spożywczych z tytułu sprzedaży napojów, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, na rzecz kontrahentów zagranicznych, tj. spoza Unii Europejskiej oraz z innych krajów Unii Europejskiej, tytułem eksportu oraz wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz odbiorców hurtowych w Polsce, nieprowadzących sprzedaży detalicznej
Ustalenie, czy opłacie od środków spożywczych podlega wprowadzenie na rynek krajowy Piwa bezalkoholowego z dodatkiem Składników, powodujących zwiększenie ilości cukrów w gotowym produkcie w znikomej ilości – w zaokrągleniu do pełnych gramów 0 g lub 0,0 g na 100 ml
Opłata od środków spożywczych dotycząca zwolnienia z opłaty od środków spożywczych napojów bezalkoholowych na bazie piwa bezalkoholowego, w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego, a zawartość cukrów, z wyłączeniem cukrów naturalnych zawartych w sokach owocowych jest mniejsza lub równa 5g w przeliczeniu na 100 ml napoju.
Kalkulacja opłaty od środków spożywczych z tytułu wprowadzenia na rynek krajowy napojów zawierających w swoim składzie zarówno cukry naturalnie występujące w składnikach wykorzystywanych do produkcji napojów oraz dodane na etapie procesu produkcji cukry będące monosacharydami i disacharydami oraz prawo do złożenia korekty informacji, o której mowa w art. 12g ust. 1 pkt 1 ustawy, i wystąpienia z wnioskiem
Obowiązki w podatku akcyzowym w zakresie wytwarzania suplementów diety na bazie alkoholu etylowego.
Niepodleganie opłacie od środków spożywczych Produktów będących sokami niezawierającymi dodatków substancji, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy o zdrowiu publicznym poza substancjami występującymi naturalnie w tych Produktach, - obliczanie opłaty od środków spożywczych za wprowadzenie na rynek krajowy Produktów zawierających cukry pochodzące z użytych do wytworzenia tych Produktów koncentratów
Od 13 października 2023 r. obowiązuje ustawa o zmianie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz niektórych innych ustaw (dalej: ustawa nowelizująca). Wprowadziła ona m.in. system kaucyjny, który będzie wspomagać selektywne zbieranie odpadów powstałych z opakowań po napojach. Nowe obowiązki związane z pobieraniem kaucji w pełnym zakresie dotyczyć będą dużych sklepów, o powierzchni
Ustalenie czy prowadzona sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego: - napojów A i B na rzecz konsumentów, stanowi wprowadzenie napojów na rynek krajowy, a tym samym czy podlega opłacie od środków spożywczych, - napojów A i B na rzecz przedsiębiorców prowadzących sprzedaż detaliczną napojów, stanowi wprowadzenie napojów na rynek krajowy, a tym samym czy powstaje obowiązek uiszczenia opłaty od środków
Ustalenie czy napoje bezalkoholowe z dodatkiem substancji, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, podlegają opłacie od środków spożywczych
Obowiązki podatkowe związane z wytwarzaniem suplementu diety klasyfikowanego do pozycji CN 2106, zawierającego alkohol etylowy w ilości od 30% do 40%, od którego na poprzednich etapach obrotu zapłacono podatek akcyzowy
Sposób obliczenia opłaty od środków spożywczych zgodnie z art. 12f ust. 3 ustawy od napoju bezalkoholowego w przypadku jednoczesnego dodania do napoju kofeiny i tauryny.