Nadleśnictwo, realizując Projekt związany z gospodarką leśną i ochroną środowiska, ma prawo obniżenia kwoty podatku VAT o podatek naliczony dotyczący inwestycji wykorzystywanych zarówno do działalności gospodarczej, jak i celów innych niż gospodarcze, przy zastosowaniu prewspółczynnika stosownie do art. 86 ust. 2a UVAT.
Podstawą opodatkowania usługi organizacji polowania indywidualnego przez Nadleśnictwo jest kwota zapłaty określona na zasadach ogólnych zgodnie z art. 29a ust. 1 ustawy o VAT, gdyż usługi te nie spełniają warunków procedury szczególnej VAT-marża dla turystyki, brak nabycia towarów lub usług dla korzyści turysty.
Podatnik nie posiada prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu działki zwolnionej z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, a zastosowanie art. 88 ust. 3a pkt 2 wyklucza redukcję podatku należnego.
Nadleśnictwo, przy realizacji projektu edukacyjno-ekologicznego, nie ma prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, gdyż związane z nim towary i usługi nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.
Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z tytułu projektu realizowanego na rzecz dobra publicznego, który nie wiąże się z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.
Jeżeli dostawa terenów niezabudowanych nie spełnia wymogów zwolnienia z VAT w oparciu o art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie takich terenów nie przysługuje, gdy transakcje są objęte zwolnieniem. Stosowanie proporcji wg art. 86 ust. 2a nie znosi tego ograniczenia.
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe 'Nadleśnictwo A' nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony z faktur związanych z realizacją projektu z zakresu ochrony przyrody, gdy czynności te nie mają związku z działalnością opodatkowaną podatkiem VAT.
Dostawa niezabudowanych działek leśnych nabytych od Gminy jest zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT. W konsekwencji, beneficjent zwolnienia nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem tych działek, co wyklucza prawo do pełnego odliczenia podatku poprzez prewspółczynnik, gdyż dostawa nie podlega opodatkowaniu VAT.
Nadleśnictwu nie przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego przy nabyciu gruntów w ramach zamiany dokonanej na podstawie Specustawy, gdyż transakcja ta podlega zwolnieniu od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT.
Bonifikata uzyskana z tytułu zakupu pustostanu przez byłego pracownika Lasów Państwowych stanowi przychód z innych źródeł podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż rodzi wymierne przysporzenie majątkowe dla podatnika.
Dostawa gruntu leśnego niezabudowanego w ramach zamiany, niekwalifikująca się jako teren budowlany, korzysta ze zwolnienia od VAT na mocy art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT. W konsekwencji, zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt 2, brak jest podstaw do odliczenia podatku naliczonego z tytułu takiej transakcji.
Nadleśnictwu nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z faktur dotyczących projektu niepowiązanego z działalnością opodatkowaną, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, gdyż wydatki te nie służą czynnościom opodatkowanym.
Korzystanie z samochodu służbowego przez Dyrektora w zakresie dojazdów i przejazdów zgodnie z obowiązkami służbowymi nie stanowi przychodu ze stosunku pracy, a więc nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Korzystanie przez pracownika z samochodu służbowego w celach służbowych, z jednoczesnym garażowaniem w miejscu zamieszkania, nie stanowi nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i nie powoduje powstania przychodu. Płatnik nie jest zobowiązany do poboru zaliczki na podatek dochodowy z tego tytułu.
Korzystanie z samochodu służbowego przez zastępcę dyrektora do dojazdów pomiędzy miejscem zamieszkania a miejscem pracy nie stanowi przychodu z nieodpłatnego świadczenia, gdy odbywa się w celach służbowych, co wyklucza konieczność poboru zaliczki na podatek dochodowy.
Nadleśnictwo, realizując projekt mający na celu dobro publiczne, nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego VAT o kwotę podatku naliczonego związanego z zakupami realizowanymi w ramach tego projektu, gdyż wydatki te nie są związane z czynnościami opodatkowanymi.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego nie przysługuje Nadleśnictwu z tytułu zakupów związanych z projektem finansowanym ze środków unijnych, jeśli nie występuje związek tych zakupów z czynnościami opodatkowanymi, które generują podatek należny.
Podatnik realizujący projekt niepowiązany z działalnością opodatkowaną VAT, mający na celu ochronę środowiska jako dobro publiczne, nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Nadleśnictwo nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dotyczących nabycia towarów i usług w ramach projektu ochrony przyrody, ponieważ brak jest bezpośredniego związku tych wydatków z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.
Lasy Państwowe, realizując projekty ochrony przyrody, nie mają prawa do odliczenia podatku naliczonego, ponieważ działania te nie są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych VAT, co wyklucza zastosowanie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Nadleśnictwo, nie mając bezpośredniego związku z działalnością opodatkowaną w związku z realizacją projektu, nie nabywa prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT według art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, co wyklucza możliwość obniżenia podatku należnego. Projekt służy działalności nieopodatkowanej, będącej dobrem publicznym, zatem wydatek nie kwalifikuje się do odliczenia.
Nadleśnictwo realizując projekt ochrony przyrody, nie ma prawa obniżyć podatku należnego o podatek naliczony, gdyż nabycia dokonane w ramach projektu nie są związane z czynnościami opodatkowanymi, co wyklucza odliczenie zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Podmiot, który realizuje projekt bez związku z czynnościami opodatkowanymi, nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Nadleśnictwo A nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony z faktur związanych z projektem nieprzynoszącym dochodów, gdyż wydatki te nie mają związku z czynnościami opodatkowanymi.