Opłaty marketingowe, uiszczane przez spółkę w ramach współpracy ze związaną organizacją pracodawców w celu świadczenia usług promocji i reklamy, spełniają przesłanki uznania za koszty uzyskania przychodów według art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, o ile pozostają w bezpośrednim związku z potencjalnym przychodem i nie są wymienione w katalogu wyłączeń.
Opłaty związane z franczyzą, tj. Opłata (A) i Opłata (B), w umowach franczyzowych stanowią wynagrodzenie za złożone świadczenie usługi franczyzowej, umożliwiając odliczenie VAT naliczonego, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, wiążąc interpretację organu z orzeczeniami sądów administracyjnych.
Opłaty marketingowe, ponoszone z tytułu świadczonych usług promocyjnych i marketingowych przez organizację pracodawców, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile posiadają bezpośredni związek z osiąganiem przychodów, są odpowiednio udokumentowane i nie zostały wyłączone ustawowo.
Opłaty marketingowe, ponoszone przez podatnika na rzecz organizacji pracodawców jako wynagrodzenie za usługi marketingowe, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, o ile spełniają wymogi racjonalności i ekonomicznego uzasadnienia oraz są odpowiednio udokumentowane.
Opłaty marketingowe poniesione przez podatnika w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej z tytułu kontraktu na usługi reklamowo-marketingowe, świadczone przez Związek, spełniają kryteria kosztów uzyskania przychodów określone w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, pod warunkiem właściwego udokumentowania oraz wykazania adekwatnego związku przyczynowego z przychodami z działalności.
Opłaty marketingowe ponoszone przez Wnioskodawcę mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem wykazania adekwatnego związku przyczynowego z przychodami oraz właściwego ich udokumentowania, nie stanowiąc składki członkowskiej w rozumieniu art. 23 ust. 1 pkt 30 ustawy o PIT.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz związku pracodawców mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli służą zwiększeniu przychodów, są prawidłowo udokumentowane oraz nie stanowią wyłączonych z kosztów składek członkowskich, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT.
Opłaty marketingowe ponoszone przez spółkę na rzecz związku zrzeszającego franczyzobiorców, o ile stanowią wynagrodzenie za usługi marketingowe, stanowią koszt uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, gdyż nie są klasyfikowane jako składki członkowskie wyłączone z kosztów na podstawie art. 16 ust. 1 CIT.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika, będące wynagrodzeniem za świadczone usługi promocyjno-marketingowe, stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy PIT, pod warunkiem ich rzeczywistego poniesienia, właściwego udokumentowania oraz związku z działalnością gospodarczą podatnika.
Opłata za jednorazowe opakowania na żywność i napoje (opłata SUP) nie kwalifikuje się jako przychód ani koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób fizycznych. Przedsiębiorca pobierający opłatę SUP działa jako pośrednik, przekazując ją do właściwego organu, co wyklucza jej uznanie za przychód podatkowy.
Opłata SUP pobierana przez przedsiębiorcę od konsumenta za jednorazowe opakowania nie stanowi dla niego przychodu podatkowego ani kosztu uzyskania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ze względu na brak definitywnego przysporzenia majątkowego z tytułu tej opłaty oraz obowiązek jej przekazania orgom publicznym.
Opłata SUP pobierana przez przedsiębiorcę od użytkowników za jednorazowe opakowania nie stanowi przychodu ani kosztu uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób fizycznych, ze względu na swój charakter incydentalnego i zwrotnego obciążenia publicznoprawnego.
Brak powstania przychodu w związku z pobieraniem opłat od opakowań jednorazowego użytku.
Zapłata podatku VAT należnego od sprzedanych towarów dostarczanych przez franczyzodawcę.
Dotyczy stosowania przepisów dotyczących opodatkowania dochodów ryczałtem od dochodów spółek (tzw. estońskim CIT).
1. Czy Wnioskodawca, zobowiązany jako płatnik do pobrania podatku u źródła z tytułu płatności realizowanych z tytułu Opłat za (i) Udostępnienie Znaku oraz (ii) Udostępnienie Know-How, będzie uprawniony do zastosowania w stosunku do Opłat za wskazane usługi preferencji wskazanej w art. 12 polsko-niemieckiej UPO, tj. stawki podatku w wysokości 5%? 2. Czy Wnioskodawca będzie obowiązany jako płatnik do
1. Czy Wnioskodawczyni, zobowiązana jako płatnik do pobrania podatku u źródła z tytułu płatności realizowanych z tytułu Opłat za (i) Udostępnienie Znaku oraz (ii) Udostępnienie Know-How, będzie uprawniona do zastosowania w stosunku do Opłat za wskazane usługi preferencji wskazanej w art. 12 polsko-niemieckiej UPO, tj. stawki podatku w wysokości 5%? 2. Czy Wnioskodawczyni będzie obowiązana jako płatnik
Nieuznanie Płatności Wyrównawczych dokonywanych przez Spółkę B na rzecz Spółki A za wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług przez Spółkę A na rzecz Spółki B, brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przez Spółkę B z tytułu nabycia przedmiotowych usług od Spółki A, uznanie Płatności Wyrównawczych dokonywanych przez Spółkę A na rzecz Spółki B za czynność pozostającą poza zakresem opodatkowania
Skutki podatkowe prowadzenia działalności usługowej zarejestrowanej w Niemczech przez rezydenta polskiego.
Skutki podatkowe umów franczyzowych zawieranych z podmiotami trzecimi.
Moment powstania obowiązku podatkowego w związku z pobieraniem towarów przez franczyzobiorcę oraz prawidłowości wystawienia faktury.
Skutki podatkowe umów franczyzowych zawieranych z podmiotami trzecimi.
Skutki podatkowe umów franczyzowych zawieranych z podmiotami trzecimi.
Skutki podatkowe umów franczyzowych zawieranych z podmiotami trzecimi.