Odbiór faktury przez finalnego nabywcę węglowego za pomocą KSeF, zgodnie z art. 31a ust. 3i ustawy o podatku akcyzowym, spełnia wymóg złożenia oświadczenia niezbędnego do zwolnienia z akcyzy na wyroby węglowe.
Odbiór faktur zakupowych przez upoważniony podmiot zewnętrzny jest traktowany jako ich otrzymanie przez podatnika dla celów odliczenia VAT; data Creation Date może być uznana za moment otrzymania faktury. Archiwizacja faktur wyłącznie w formie elektronicznej nie wyklucza prawa do odliczenia VAT.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych poza KSeF przysługuje podatnikowi w przypadku, gdy są spełnione wszystkie przesłanki pozytywne określone w ustawie o VAT, a także nie występują przesłanki negatywne z art. 88. Wystawienie faktury poza KSeF nie stanowi samo w sobie przeszkody wyłączającej prawo do odliczenia podatku.
Spółka ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur i dokumentów zrównanych z fakturami, przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej, przy zachowaniu autentyczności pochodzenia, integralności treści oraz czytelności, zgodnie z art. 106m ustawy o VAT.
Praktyka stosowania Krajowego Systemu e-Faktur (dalej: KSeF) powoduje obawy wielu podatników. Minister Finansów i Gospodarki (dalej: MFiG) odpowiedział na interpelację poselską w sprawie wpływu systemu KSeF na moment powstania obowiązku podatkowego, moment wystawienia faktury czy moment realizacji prawa do odliczenia VAT naliczonego.
Przechowywanie faktur wyłącznie w formie elektronicznej, przy zachowaniu warunków z art. 112a ustawy o VAT, nie ogranicza prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, pod warunkiem spełnienia pozostałych przesłanek określonych w art. 86 i 88 ustawy o VAT.
Odliczenie podatku naliczonego jest możliwe wyłącznie z faktur w rozumieniu ustawy o VAT, które są przechowywane elektronicznie z zachowaniem autentyczności, integralności i czytelności. Dokumenty inne niż faktury mogą wspierać rozliczenia, lecz nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego.
Archiwizacja dokumentów sprzedażowych i zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej jest zgodna z wymogami ustawy o VAT, pod warunkiem zapewnienia autentyczności pochodzenia, integralności treści oraz czytelności faktur, umożliwiając tym samym odliczenie podatku naliczonego.
Podatnikowi przysługuje prawo do przechowywania faktur wyłącznie w formie elektronicznej, bez potrzeby przechowywania ich wersji papierowej, przy zachowaniu wymogów autentyczności, integralności i czytelności dokumentów wynikających z ustawy o VAT, co nie narusza prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Zgodnie z art. 112 i 112a u.p.t.u., archiwizacja dokumentów podatkowych wyłącznie w formie elektronicznej, pod warunkiem zapewnienia ich autentyczności, integralności i dostępności, nie narusza przepisów, nie uniemożliwiając prawa do odliczenia VAT oraz zastosowania stawki 0% w eksporcie i dostawach wewnątrzwspólnotowych.
Archiwizowanie dokumentów sprzedażowych i zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej jest dopuszczalne na gruncie ustawy o VAT, o ile zostaną spełnione warunki zapewniane przez kontrole biznesowe dotyczące autentyczności, integralności i czytelności dokumentów, oraz przy zachowaniu prawa do odliczenia podatku vat naliczonego na podstawie tych dokumentów.
Przechowywanie dokumentów sprzedażowych i zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej, przy spełnieniu warunków wynikających z art. 106m, 112 i 112a ustawy o VAT, jest dopuszczalne i nie wpływa negatywnie na prawo do odliczenia podatku naliczonego. Procedura elektronicznego przechowywania musi zapewniać autentyczność pochodzenia, integralność treści i ich czytelność.
Przechowywanie faktur wyłącznie w formie elektronicznej, po digitalizacji oryginałów papierowych, jest zgodne z przepisami prawa podatkowego, o ile wdrożone zostaną systemy kontroli biznesowych, zapewniające autentyczność pochodzenia, integralność oraz czytelność dokumentów od chwili ich wystawienia do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego.
Faktury oraz dokumenty sprzedażowe i zakupowe mogą być przechowywane wyłącznie w formie elektronicznej, o ile spełnią wymogi ustalone w art. 106m i 112a ustawy o VAT. Przechowywanie w tej formie nie wyklucza prawa do odliczenia VAT naliczonego, pod warunkiem zapewnienia autentyczności, integralności i czytelności dokumentów.
Archiwizowanie dokumentów sprzedażowych i zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej, zgodnie z procedurą zapewniającą autentyczność, integralność i czytelność, spełnia wymogi ustawy o VAT. Odliczenie podatku naliczonego z takich dokumentów jest dopuszczalne, pod warunkiem ich związku z czynnościami opodatkowanymi.
Elektroniczne przechowywanie faktur i dokumentów związanych z VAT jest dopuszczalne, pod warunkiem zachowania ich autentyczności, integralności i czytelności oraz dostępności dla organów podatkowych. Prawidłowe przechowywanie pozwala również na utrzymanie prawa do odliczenia VAT, jeżeli spełnione są powyższe wymogi.
Podatnik może przechowywać faktury zakupu wyłącznie w formie elektronicznej i niszczyć oryginały papierowe, zachowując prawo do odliczenia podatku naliczonego, o ile zapewniona jest autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność faktur oraz spełnione są wymogi wynikające z ustawy o VAT. Procedura musi obejmować kontrole biznesowe gwarantujące wiarygodność danych.
Przechowywanie dokumentacji podatkowej wyłącznie w formie elektronicznej, przy spełnieniu kryteriów autentyczności, integralności i czytelności oraz zapewnieniu organom podatkowym dostępu do dokumentów, spełnia wymogi ustawy o VAT, umożliwiając legalne odliczenie podatku naliczonego.
Przechowywanie faktur i dokumentów zrównanych z fakturami wyłącznie w formie elektronicznej, przy zapewnieniu ich autentyczności, integralności i czytelności oraz niezakłóconego dostępu on-line dla organów podatkowych, spełnia wymogi ustawy o VAT odnośnie przechowywania dokumentacji podatkowej.
Przechowywanie dokumentów podatkowych wyłącznie w formie elektronicznej jest zgodne z przepisami ustawy o VAT, o ile spełnia wymagania dotyczące autentyczności, integralności i dostępności. Prawo do odliczenia VAT od zakupów jest utrzymane, jednak przy zastosowaniu stawki 0% VAT dla eksportu, elektronizacja dokumentacji nie spełnia części wymogów formalnych.
Przechowywanie faktur i dokumentów w formie elektronicznej, zapewniające ich autentyczność, integralność i czytelność, spełnia warunki określone w art. 106m, 112 i 112a ustawy o VAT, co umożliwia podatnikowi odliczenie podatku naliczonego.
Dopuszczalne jest archiwizowanie i przechowywanie wyłącznie w formie elektronicznej dokumentów sprzedażowych oraz zakupowych, przy zapewnieniu autentyczności, integralności treści i dostępności dokumentów, co spełnia przesłanki ustawowe odnośnie warunków przechowywania dokumentów podatkowych zgodnie z art. 112a oraz art. 106m ustawy o VAT.
Na gruncie prawa podatkowego dopuszczalne jest przechowywanie faktur zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej, zapewniając autentyczność, integralność i czytelność, co nie wyłącza prawa do odliczenia podatku VAT.
Wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie prawidłowości sposobu przechowywania faktur wyłącznie w formie elektronicznej, jako dających prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego.