Obowiązek ewidencjonowania wpłat na kasie rejestrującej powstaje z chwilą uznania płatności na rachunku podatnika, gdy wpłaty dokonywane są z góry na poczet wyraźnie określonych usług medycznych, nawet jeżeli usługa może być odwołana.
Dostawa wewnątrzwspólnotowa płynu do papierosów elektronicznych nie podlega opodatkowaniu akcyzą w Polsce, a przepisy o znakach akcyzy nie nakładają obowiązku ich zdejmowania, przy braku zamiaru wystąpienia o zwrot akcyzy.
Od dnia 1 kwietnia 2027 r. przedsiębiorcy świadczący usługi z wykorzystaniem automatów do płatności bezobsługowej są zobligowani do ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kas rejestrujących, zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 2 lit. o rozporządzenia Ministra Finansów, z uwzględnieniem przejściowych zwolnień do 31 marca 2027 r.
Agent, działając na podstawie umowy agencyjnej, może prowadzić ewidencję sprzedaży usług zleceniodawcy na własnej kasie fiskalnej, zgodnie z art. 111 ust. 3b ustawy o VAT, zapewniając należyty charakter rozliczeń podatkowych.
Drenowanie wody poprocesowej z olejów pirolitycznych w składzie podatkowym nie stanowi ubytku wyrobu akcyzowego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 20 lit. a i d ustawy o podatku akcyzowym, nie powodując powstania obowiązku akcyzowego. Natomiast ewidencja wyrobów akcyzowych powinna uwzględniać jedynie oleje po całkowitym usunięciu wody poprocesowej.
Opłata SUP wliczana jest do ceny towaru i nie jest ewidencjonowana jako odrębna pozycja na paragonie fiskalnym w kontekście podatku od towarów i usług. Wartość tej opłaty stanowi element podstawy opodatkowania dostawy towaru, co skutkuje koniecznością stosowania jednolitej stawki VAT dla całego świadczenia.
Sprzedaż produktów takich jak czujniki ruchu, które klasyfikowane są jako wyroby elektroniczne, nie może korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania przy użyciu kasy rejestrującej, zgodnie z § 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17.12.2024. Zwolnienie możliwe jest dla towarów nieobjętych zakresem tego przepisu.
Ponowny rozlew napojów alkoholowych, od których uprzednio zapłacono akcyzę, do innych opakowań detalicznych w miejscu sprzedaży, nie stanowi produkcji wymagającej prowadzenia składu podatkowego ani powodującej obowiązek rejestracji podatkowej na potrzeby akcyzy, pod warunkiem nałożenia legalizacyjnych znaków akcyzy na nowe opakowania.
Odpłatne udostępnienie publicznej toalety przez gminę stanowi usługę podlegającą opodatkowaniu VAT, bez prawa do zwolnienia, jednocześnie dając gminie prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przy zachowaniu określonych warunków, oraz tymczasowe zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
Nie zostaną dokonane czynności opodatkowanych akcyzą w przypadku sprzedawanych wyrobów gazowych, a także związany z tym brak obowiązków składania deklaracji podatkowej oraz prowadzenia ewidencji.
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania opłat dodatkowych, których zapłata będzie przekazywana przekazem pocztowym lub na rachunek bankowy, dokumentowanie dla celów ewidencji JPK_VAT opłat dodatkowych za parkowanie, obowiązek wystawienia faktur VAT dokumentujących nałożenie opłat dodatkowych za parkowanie oraz moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu tych opłat.
Brak możliwości korzystania ze zwolnienia od akcyzy uzyskiwanego biogazu; brak obowiązku zapłaty akcyzy od biogazu spalanego w pochodni, obowiązków w zakresie zgłoszenia rejestracyjnego, składania deklaracji podatkowych oraz prowadzenia ewidencji
Braku obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej sprzedaży towarów i usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (Klientów) oraz swoich własnych pracowników.
Obowiązek składania deklaracji oraz prowadzenia ewidencji z tytułu zużycia Gazu Ziemnego.
Możliwość prowadzenia działalności gospodarczej jako podmiot zużywający w zakresie olejów smarowych zwolnionych od akcyzy oraz warunków jakie należy spełnić dla zastosowania zwolnienia od akcyzy tych olejów
Obowiązki podatkowe w podatku akcyzowym związane z wewnątrzwspólnotowym nabyciem pyłu węglowego.
Określenie przedmiotu opodatkowania podatkiem od sprzedaży detalicznej oraz sposobu ustalania podstawy opodatkowania
Prawidłowość obliczania łącznej mocy generatorów produkujących energię elektryczną dla zastosowania zwolnienia od akcyzy, a także związanych z tym obowiązków w zakresie zgłoszenia rejestracyjnego, składania deklaracji podatkowych oraz ewidencji energii elektrycznej
Obowiązki podatkowe związane z wytwarzaniem suplementu diety klasyfikowanego do pozycji CN 2106, zawierającego alkohol etylowy w ilości od 30% do 40%, od którego na poprzednich etapach obrotu zapłacono podatek akcyzowy
Obowiązki podatkowe związane z wytwarzaniem suplementu diety, klasyfikowanego do pozycji CN 2106, zawierającego alkohol etylowy w ilości od 30% do 40%, od którego na poprzednich etapach obrotu zapłacono podatek akcyzowy
Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową (IP Box) - stanowisko prawidłowe w części dotyczącej opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej za rok 2019, 2020 i 2021, stanowisko nieprawidłowe w części dotyczącej opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej od roku 2022, tj. od momentu wybrania
1. Czy działalność prowadzona przez Wnioskodawcę, która doprowadziła do wytworzenia Oprogramowania stanowi działalność badawczo-rozwojową w myśl art. 4a pkt 26 w zw. z pkt 28 ustawy o CIT? 2. Czy Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania 5% stawki podatku dochodowego na podstawie art. 24d-e ustawy o CIT, do dochodu uzyskiwanego z tytułu umowy obejmującej licencję oprogramowania komputerowego
Możliwość prowadzenia elektronicznej ewidencji wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz nabywanych wewnątrzwspólnotowo w sposób przedstawiony w opisie zdarzenia przyszłego