1. Czy składowanie części wyprodukowanych opakowań drewnianych na gruncie 80/5 położonym poza Specjalną Strefą Ekonomiczną (). będzie miało wpływ na korzystanie przez Spółkę ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34? 2. Czy jakaś część dochodu uzyskiwana przez Spółkę z produkcji w Specjalnej Strefie (). będzie podlegała podatkowi dochodowemu od osób prawnych
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy koszty związane z wykorzystaniem Magazynu w działalności Spółki (Koszty Magazynu) powinny zostać przypisane do przychodów z działalności objętej zwolnieniem z opodatkowania (działalność strefowa) oraz podlegającej opodatkowaniu (działalność pozastrefowa) z zastosowaniem tzw. klucza, tj. w stosunku w jakim przychody z działalności strefowej
Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny, Spółka wnosi o potwierdzenie, że wyżej przedstawiony sposób ustalania dochodu, który podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym jest zgodny z art. 15 ust. 1, 2 oraz ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie sposobu alokowania kosztów uzyskania przychodów ponoszonych w prowadzonej działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, jak i poza nią.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie potwierdzenia, czy funkcjonowanie działów: handlowego, logistyki, marketingu, zakupów oraz finansowego, a także Zarządu Wnioskodawcy zlokalizowanych poza terenem SSE, których zwyczajna działalność dotyczy zarówno działalności zwolnionej z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od
Uznanie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego z tytułu prowadzenia działalności opodatkowanej jak również działalności wyłączonej od opodatkowania dotyczącego bieżącej działalności oraz remontów i inwestycji
1. Czy wydatki poniesione przez Wnioskodawcę, w opisanej sytuacji będą stanowić koszty uzyskania przychodu na zakup usług druku na zewnątrz oraz zredagowanych przez uznanych w branży ekspertów artykułów do publikacji w informatorach w ramach działalności strefowej, Wnioskodawcy, wpływając na ustalenie dochodu z działalności gospodarczej zwolnionego z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie
Czy właściwe jest zastosowanie do alokacji ujemnych różnic kursowych klucza wynikającego z art. 15 ust. 2 i 2a updop, zgodnie z którym jeżeli podatnik ponosi koszty uzyskania przychodów ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu i koszty związane z przychodami z innych źródeł, a nie jest możliwe ustalenie kosztów uzyskania przypadających na poszczególne źródła koszty te ustala się w takim
Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym w opisanym stanie faktycznym oraz zdarzeniu przyszłym dla prawidłowej alokacji kosztów wspólnych działalności strefowej i niestrefowej Spółka powinna zastosować dwustopniowy klucz alokacji kosztów, oparty na proporcji przychodów, zgodnie z dyspozycją art. 15 ust. 2 oraz ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, iż poza przypisaniem rzeczywistych kosztów uzyskania przychodów stanowiących koszty ogólne w tym koszty administracyjne, koszty ogólnego zarządu, koszty działu zaopatrzenia, sprzedaży, marketingu, finansowego, usług księgowych, prawnych i koszty magazynowania na podstawie art. 15 ust. 2 i 2a u.p.d.o.p. nie powinna powiększać ich o określoną zgodnie z zasadą ceny
Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, iż poza przypisaniem rzeczywistych kosztów uzyskania przychodów stanowiących koszty ogólne w tym koszty administracyjne, koszty ogólnego zarządu, koszty działu zaopatrzenia, sprzedaży, marketingu, finansowego, usług księgowych, prawnych i koszty magazynowania na podstawie art. 15 ust. 2 i 2a u.p.d.o.p. nie powinna powiększać ich o określoną zgodnie z zasadą ceny
Czy rzeczywiste koszty uzyskania przychodów, powinny być powiększane o określoną zgodnie z zasadą ceny rynkowej marżę zysku? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
Czy Wnioskodawca ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług VAT naliczonego od zrealizowanego działania 4.1/413 Wdrażanie Lokalnej Strategii Rozwoju PROW 2007 -2013?
Czy Wnioskodawca ma możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących zakupów dokonywanych w związku z realizacją projektu sfinansowanego ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej w ramach Działania 4.1/413 Wdrażanie Lokalnych Strategii Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania
Czy istnieje możliwość odzyskania podatku od towarów i usług, w inny sposób niż zakwalifikowanie go do kosztów kwalifikowanych i tym samym sfinansowania środkami unijnymi wydatków poniesionych na ww. zadania w wartości brutto?
Czy Wnioskodawca jako beneficjent realizujący przedmiotowe zadanie ma możliwość prawną odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją Projektu, tj. może dokonać obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących zakupy dokonane w związku z realizacją tego Projektu?
Czy na gruncie obowiązujących przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, począwszy od dnia 1 stycznia 2007 r. sprzedaż kawy, herbaty, bezalkoholowych napojów gazowanych i wody mineralnej (gazowanej i niegazowanej), dokonywana w ramach kompleksowo wykonywanych usług gastronomicznych, podlegać powinna opodatkowaniu obniżoną stawką podatku VAT, tj. stawką wynoszącą 7% za wyjątkiem
Czy Wnioskodawca może ubiegać się o zwrot naliczonego podatku VAT z zakupu materiałów biurowych, środków trwałych i innych zakupów, które zostały zapłacone z Funduszy Unijnych?
Czy Wnioskodawca ma możliwość odzyskania podatku VAT naliczonego od poniesionych kosztów związanych z realizowaniem zadań statutowych przewidzianych na lata 2011-2015?
Jaką stawkę podatku VAT zastosować w przypadku ww. sprzedaży w przypadku: 1) sprzedaży na wynos, 2) spożycia na miejscu w stołówce lub w bufecie dla ww. klienta indywidualnego, 3) sprzedaży dokumentującej żywienie zbiorowe w szpitalach (szpitale, przedszkola, DPS), 4) działalności w zakresie organizacji przyjęć weselnych, komunijnych itp. oraz przygotowania lunchu podawanego podczas przerw w szkoleniach
Czy Stowarzyszeniu przysługuje możliwość (prawo) do odliczenia podatku naliczonego od zakupów dokonanych w ramach realizowanego projektu?