W zakresie ustalenia, czy w przedstawionych okolicznościach faktycznych Spółka zwolniona jest z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 1 ustawy o CIT.
Dotyczy ustalenia, czy Wnioskodawca w związku ze sporządzaniem informacji o cenach transferowych TPR-C zwolniony jest z obowiązku sporządzenia informacji ORD-U o umowach zawartych z nierezydentami w myśl art. 82 § 1c Ordynacji podatkowej i art. 11t ust. 1 ustawy o CIT z zastrzeżeniem, że wyłączenie to nie dotyczy przypadku, w którym Wnioskodawca obowiązany jest do sporządzenia informacji o cenach transferowych
Skutki podatkowe transakcji realizowanych w ramach usługi zarządzania płynnością finansową (cash pooling).
Ustalenie, czy opisany w stanie faktycznym sposób ujęcia transakcji dla celów podatkowych daje podstawę do złożenia oświadczenie o tym, że lokalna dokumentacja cen transferowych została sporządzona zgodnie ze stanem rzeczywistym, a ceny transferowe objęte tą dokumentacją są ustalane na warunkach, które ustaliłyby między sobą podmioty niepowiązane.
Dotyczy transakcji kontrolowanej pomiędzy Wnioskodawcą, a jego zagranicznym oddziałem.
Nabycie przez Państwa Obligacji wyemitowanych przez Emitentów Rządowych lub Emitentów Korporacyjnych, nie skutkuje powstaniem obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11o ustawy o CIT oraz złożenia informacji o cenach transferowych, o której mowa w art. 11t tej ustawy, jeżeli nabycie tych Obligacji następuje na wtórnym rynku międzybankowym od podmiotów mających
W Ministerstwie Finansów rozpoczęto prace nad kolejnymi zmianami w PIT i CIT. Celem proponowanych zmian jest uporządkowanie przepisów updof i updop, wyeliminowanie wątpliwości i rozbieżności interpretacyjnych oraz uszczelnienie systemu podatkowego. Zmiany dotyczą m.in. ulgi termomodernizacyjnej i ulgi IP BOX, zagranicznych spółek kontrolowanych, cen transferowych i fundacji rodzinnych. Rząd ma zająć
Czy Spółka będzie zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych przy przekroczeniu progów dokumentacyjnych określonych w art. 11k ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, czy będzie mogła korzystać z wyłączenia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych wynikającego z art. 11n pkt 5 tej ustawy.
Czy Spółka jest zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy 2023 z tytułu zawarcia w tym roku umowy pożyczki, gdzie wartość faktycznie udostępnionego maksymalnie pożyczkobiorcy kapitału nie przekraczała w przeliczeniu równowartości 10 mln zł (innymi słowy, czy na potrzeby określania obowiązku dokumentacyjnego za rok podatkowy 2023 dla transakcji pożyczki przedstawionej
Wyłączenie z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy trwający od 1 grudnia 2022 r. do 30 listopada 2023 r. w zakresie transakcji dokonanych pomiędzy Spółką a Kontrahentami.
Wyłączenie z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy trwający od 1 grudnia 2022 r. do 30 listopada 2023 r. w zakresie transakcji dokonanych pomiędzy Spółką a Kontrahentami.
Skorzystanie z wyłączenia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 1 ustawy o CIT.
Dotyczy ustalenia: - czy Spółka ma obowiązek sporządzać dokumentację cen transferowych z tytułu przesunięć majątkowych między hiszpańskim Oddziałem a polską Spółką, - czy wewnętrzne przesunięcia majątkowe lub WDT z polskiej siedziby na rzecz Oddziału hiszpańskiego skutkuję powstaniem przychodu z transakcji z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. g ustawy o podatku dochodowym
Czy w przedstawionych okolicznościach faktycznych Spółka zwolniona jest z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych mając na uwadze art. 11n pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Dotyczy ustalenia, czy transakcja polegająca na odkupieniu przez Fundusze od Uczestnika certyfikatów inwestycyjnych w celu ich umorzenia, zgodnie z art. 11b pkt 1 Ustawy CIT nie podlega przepisom Rozdziału 1a Ustawy CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalenia ceny wykupu w takiej transakcji jest ściśle określony przez przepisy Ustawy o funduszach, a tym samym Wnioskodawca w tym zakresie
Wpływ Korekty Cen na podstawę opodatkowania, obowiązek udokumentowania Korekty Cen fakturą korygującą, wystawienie zbiorczej faktury korygującej w przypadku obniżki oraz podwyższenia ceny (korekty „in minus” i „in minus”), oraz moment ujmowania tych korekt.
Wpływ korekty rozliczenia z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w związku z zastosowaniem Korekty Cen.
Czy Wnioskodawca jest zobowiązany do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych w związku z transakcją sprzedaży środków trwałych w 2022 r. stosownie do art. 11k ust. 1-2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jeśli wartość sprzedaży środków trwałych była niższa niż 10 mln PLN.
Obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej dla transakcji zawartych po 1 stycznia 2017 r.
Zastosowanie safe harbour finansowego w 2024 r. warunkują ustalone rodzaje stopy bazowej i marży dla transakcji pożyczek, kredytów lub emisji obligacji. To, czy można to uproszczenie zastosować zależy od tego, czy dana transakcja spełnia warunki określone obwieszczeniem Ministra Finansów. Opisujemy, na czym polega to uproszczenie i jakie są warunki jego zastosowania.
Dotyczy m.in. kwestii ustalenia: - czy w ramach usługi Cash poolingu prowadzonej przez Bank, transfery sald pomiędzy rachunkami Uczestników a Rachunkiem Agenta, będą neutralne podatkowo, tj. nie będą skutkowały powstaniem po stronie Zainteresowanych ani przychodu ani kosztu podatkowego na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - czy z tytułu uczestnictwa w Systemie Cash poolingu, w ramach
Uznanie płatności dokonywanych w ramach Opłaty Licencyjnej za zdarzenie podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT oraz uznanie płatności dokonywanych w ramach Korekty Dochodowości TP za zdarzenie niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.