Bony promocyjne nie stanowią przychodu podatkowego, ponieważ nie przynoszą realnej korzyści ekonomicznej. Natomiast bony towarowe i świadczenia pieniężne stanowią przychód z innych źródeł i mogą być zwolnione z opodatkowania jedynie w zakresie nieprzekraczającym 200 zł. Z tytułu przyznania tych świadczeń powstają obowiązki informacyjne, nie powstają jednak obowiązki płatnicze.
Bon przedpłacony na towary jest bonem różnego przeznaczenia (MPV), skutkującym powstaniem obowiązku podatkowego dopiero w momencie dostawy towaru; transfer bonu MPV pozostaje neutralny podatkowo w VAT.
Czynności obejmujące przekazanie punktów do banku punktów systemu kafeteryjnego nie stanowią czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT. Wymiana punktów na świadczenia stanowi wymianę na bony jednego przeznaczenia i może być opodatkowane, ale odmówiono prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupowych związanych z systemem kafeteryjnym.
Sprzedaż bonu wielorakiego przeznaczenia nie powoduje powstania obowiązku podatkowego VAT w momencie jego sprzedaży; obowiązek ten powstaje dopiero w chwili wykonania dostawy towarów bądź świadczenia usług w zamian za bon, zgodnie z art. 8b ust. 1 ustawy o VAT.
Sprzedaż bonów różnego przeznaczenia (MPV) nie stanowi dostawy podlegającej opodatkowaniu w momencie transferu bonu; wynagrodzeniem podlegającym opodatkowaniu jest zysk z usług dystrybucji. W przypadku bonów jednego przeznaczenia (SPV) obowiązek podatkowy powstaje z chwilą ich transferu.
Miejsce opodatkowania świadczeń pozapłacowych (karty żywieniowe i bony towarowe) uzależnione jest od miejsca wykonywania pracy, a nie wyłącznie od lokalizacji, w której te świadczenia mogą zostać zrealizowane. W Polsce karty żywieniowe opodatkowane są w całości, a bony towarowe wymagają zastosowania umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Niemcami.
W przypadku objęcia usług cateringowych preferencyjną stawką 0% VAT, bony stanowiące wynagrodzenie za te usługi należy traktować jako SPV, co obliguje do opodatkowania transferu bonów na zasadach ogólnych.
Wartość doładowań kart przedpłaconych przekazywanych pracownikom w celu zapewnienia posiłków profilaktycznych, w przypadkach gdzie pracodawca nie może ich wydać bezpośrednio, podlega zwolnieniu z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 11b ustawy o PIT.
Wpłata dokonana na Konto klienta w systemie przedpłatowym jako płatność za energię elektryczną stanowi wpłatę na poczet kompleksowej dostawy energii i kreuje obowiązek podatkowy z chwilą jej otrzymania, uznając ją za transfer bonu jednego przeznaczenia według art. 8a ustawy o VAT. Moment wystawienia faktury wiąże się tylko z dostawami świątecznymi.
Moment powstania obowiązku podatkowego w związku z zasileniem wirtualnej portmonetki.
Czy udostępnienie Klientom przez Spółkę voucherów stanowi transfer bonów różnego przeznaczenia w rozumieniu art. 2 pkt 44 i 45 ustawy o VAT, a tym samym w myśl art. 8b ust. 2 ustawy o VAT nie podlega opodatkowaniu VAT czy zapłata przez Klienta w części lub w całości voucherem za opłatę serwisową (transakcyjną) na rzecz Wnioskodawczyni podlega opodatkowaniu VAT dopiero w momencie faktycznego świadczenia
Ustalenie miejsca świadczenia i opodatkowania usług polegających na sprzedaży samych kart SIM i eSIM tj. bez doładowania, sprzedaży samych kart SIM i eSIM już doładowanych pakietem danych, Sprzedaży samych doładowań do kart SIM i eSIM zawierających pakiety danych umożliwiających korzystanie z internetu i / lub jednostki taryfowe do wykorzystania na usługi telekomunikacyjne świadczone przez Operatora
Ustalenie miejsca świadczenia i opodatkowania usług polegających na sprzedaży samych kart SIM i eSIM tj. bez doładowania, sprzedaży samych kart SIM i eSIM już doładowanych pakietem danych, Sprzedaży samych doładowań do kart SIM i eSIM zawierających pakiety danych umożliwiających korzystanie z internetu i / lub jednostki taryfowe do wykorzystania na usługi telekomunikacyjne świadczone przez Operatora
Obowiązki płatnika w związku z wydawaniem pracownikom talonów/bonów żywnościowych na posiłki profilaktyczne.
Skutki podatkowe w związku z transferem Voucherów tj. bonów różnego przeznaczenia.
Gdy klient dokonuje zapłaty za towary w sklepach Wnioskodawcy z wykorzystaniem Kart podarunkowych otrzymanych nieodpłatnie, które są realizowane w całości i dodatkowo dopłaca pozostałą część należności w gotówce lub przy pomocy karty płatniczej, podstawę opodatkowania podatkiem VAT z tytułu sprzedaży poszczególnych towarów stanowi/będzie stanowić wyłącznie kwota faktycznie uiszczona przez klienta za
Opodatkowanie odsprzedaży bonu różnego przeznaczenia, który ma postać alfanumerycznego ciągu znaków.
Opodatkowanie podatkiem VAT sprzedaży Doładowań, zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji tej sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących, braku obowiązku wystawiania faktury dokumentującej dokonanie sprzedaży na żądanie Klienta oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego zawartego w fakturach wystawionych przez Dostawcę na sprzedaż Doładowań.
Ustalenie, czy Opłata manipulacyjna będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT, jako wynagrodzenie za świadczenie odrębnej, samoistnej usługi związanej z wydłużeniem terminu realizacji Bonu.
Obowiązki płatnika w związku z przekazywaniem bonów towarowych jednego lub różnego przeznaczenia oraz drobnych świadczeń rzeczowych.
W zakresie ustalenia, 1. czy wydatki poniesione na nieodpłatnie przekazane pracownikom bony jednego przeznaczenia stanowią koszt uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 Ustawy o CIT, 2. czy wydatki poniesione na nieodpłatnie przekazane pracownikom bony jednego przeznaczenia stanowią koszt uzyskania przychodów w kwocie brutto wynikającej z otrzymanych od Operatora faktur VAT.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku nabyciem bonów jednego przeznaczenia oraz uznanie czynności przekazania bonów jednego przeznaczenia pracownikom za czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.
Obowiązki płatnika związane z przekazywaniem pracownikom bonów żywnościowych na posiłki profilaktyczne.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT otrzymania środków pieniężnych na pokrycie kosztów nagród rzeczowych. Moment powstania obowiązku podatkowego w związku z wydaniem nagród rzeczowych. Ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej wydania nagród rzeczowych.