Przychód pracownika w kontekście Programu kafeteryjnego powstaje dopiero w momencie wymiany przyznanych punktów na świadczenia, co obliguje płatnika do pobrania i odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy od wartości tych świadczeń.
Świadczenia z Fundacji Rodzinnej dla beneficjentów w tzw. grupie zerowej są zwolnione z PIT, a Fundacja nie musi pobierać zaliczek na podatek. Inne świadczenia opodatkowano zryczałtowanym 10% podatkiem.
Wynajem nieruchomości przez fundację rodzinną podmiotom powiązanym, wykorzystywanym na cele działalności gospodarczej, nie podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, a uzyskane z tego tytułu przychody są opodatkowane na zasadach ogólnych. Fundacja może pomniejszać podatek od świadczeń o kwotę zapłaconego podatku z wynajmu, o ile nie doszło do jego przedawnienia.
Rzeczywistym właścicielem odsetek wobec umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania jest Bank 2 jako rezydent Japonii, co uzasadnia pobranie 10% podatku u źródła na podstawie UPO PL-JP. Wnioskodawca, jako płatnik, jest zobowiązany do wykazania należytej staranności oraz posiadania certyfikatu rezydencji.
Spółka A sp. z o.o., przy wypłacie odsetek na rzecz Banku 2, może zastosować 10% stawkę podatku u źródła, zgodnie art. 11 ust. 2 UPO PL-JP, jeśli Bank 2 jest rzeczywistym właścicielem odsetek.
Polski rezydent podatkowy jest uprawniony do pobrania 10% WHT od odsetek wypłacanych do Banku 2 (rezydenta Japonii) zgodnie z art. 11 ust. 2 UPO PL-JP, o ile Bank 2 posiada status rzeczywistego właściciela.
Podatek CIT od świadczeń przekazywanych przez Fundację Rodzinną beneficjentom, w wysokości 15%, nie pomniejsza wartości tych świadczeń, lecz obciąża majątek Fundacji, nie zaś beneficjenta, co zgodne jest z art. 24q ustawy o CIT.
Dochody Fundacji Rodzinnej z najmu lokalu mieszkalnego są zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT, a świadczenia nieodpłatne na rzecz beneficjenta nie są uznawane za ukryte zyski, podlegające opodatkowaniu stawką 15% według art. 24q ust. 1 Ustawy o CIT.
Wydatki na program kafeteryjny, jako koszt pośredni, stanowią koszty uzyskania przychodów, gdy istnieje związek z przychodami i są one właściwie udokumentowane, wpisując się w przepisy ustawy o CIT.
Kwota wypłacona wnioskodawczyni jako beneficjentowi polisy ubezpieczeniowej zmarłego, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy o PIT, nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym i nie jest wykazywana w PIT. Nie stanowi także spadku na gruncie ustawy o podatku od spadków i darowizn.
Podmiot dokonujący wypłat odsetek na rzecz odbiorców zagranicznych, którzy są rzeczywistymi właścicielami oraz podatnikami w swoich jurysdykcjach, jest uprawniony do zastosowania zwolnienia z poboru WHT na podstawie właściwych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, przy spełnieniu warunków dokumentacyjnych i wymogów należytej staranności.
W przypadku wypłat odsetek przez Wnioskodawcę do zagranicznych podmiotów podlegających UPO PL-AU i UPO PL-UK, stosuje się zwolnienia lub obniżone stawki podatkowe, jeśli podmioty te spełniają warunki rzeczywistego właściciela odsetek oraz dostarczą odpowiednie certyfikaty rezydencji.
Opodatkowanie fundacji rodzinnej (przekazanie darowizn na rzecz OPP niebędącej beneficjentem fundacji).
Ustalenie, czy Spółka ma prawo zastosować zasadę look-through w odniesieniu do podmiotów będących rzeczywistymi właścicielami wypłacanych dywidend a w konsekwencji możliwości zastosowania właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania i nie pobrania podatku u źródła.
Brak prawa do odliczenia kwoty podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Nabycie świadczenia „przygotowania nowej produkcji w zakładzie Spółki” daje klientowi możliwość nabywania w przyszłości specyficznych wyrobów o zweryfikowanej wysokiej jakości zgodnej z jego oczekiwaniami, co stanowi dla niego korzyść związaną z prowadzona działalnością gospodarczą. Klient na rzecz którego Spółka świadczy „przygotowanie nowej produkcji w zakładzie Spółki” będzie wobec tego beneficjentem
Najczęściej wybieraną przez pracodawców formą działalności socjalnej jest zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Szczegółowe zasady prowadzenia takiej działalności zawiera regulamin funduszu, który określa m.in. rodzaje świadczeń finansowanych z zfśs i warunki ich przyznawania.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z wydatkami na realizację Programu.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT związanego z wydatkami poniesionymi na realizację projektu.
1. Czy w przypadku stosowania przez Spółkę preferencyjnych cen sprzedaży w transakcjach z Pracownikami przychód z tytułu sprzedaży powinien być rozpoznany w oparciu o faktycznie zastosowane ceny sprzedaży towaru (tj. cena katalogowa obniżona o wartość rabatu)? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3) 2. Czy w przypadku wykorzystania przez Pracownika kodu rabatowego w ramach realizowanych zakupów przychód
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającą z faktur dokumentujących poniesione wydatki w związku z realizacją projektu.
Wnioskodawca nie ma prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu.