Wnioskodawca w odniesieniu do: 1. zespołu wiatrowego będzie miał prawo do dokonania odpisów amortyzacyjnych metodą degresywną i zastosować stawkę amortyzacyjną 7%, 2. radiolinii elektrycznej będzie miał prawo do dokonania odpisów amortyzacyjnych metodą liniową i zastosować stawkę amortyzacyjną 10%, wieży i jej fundamentów będzie miał prawo do dokonania odpisów amortyzacyjnych metodą liniową i zastosować
Podatnik w lutym zamortyzował jednorazowo fabrycznie nowy środek trwały o wartości poniżej 100 000 zł. W kwietniu dokonał ulepszenia tego środka trwałego. Jak rozliczyć taki wydatek?
Samochody osobowe i ciężarowe to środki transportu powszechnie wykorzystywane w firmach. W 2019 r. ustawodawca wprowadził nowe zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z nabyciem i używaniem samochodów osobowych, zwłaszcza tych droższych. Zasady te nie zmieniły się natomiast w stosunku do samochodów ciężarowych. Nie objęły także podatku naliczonego od wydatków dotyczących
1. Czy w przypadku stosowania amortyzacji degresywnej z art. 16k ustawy o CIT, Spółka ma obowiązek przejścia na amortyzację liniową?2. Czy Spółka może amortyzować przedmiot leasingu wg stawki 20% po zmianie kwalifikacji przedmiotu leasingu, czy powinna kontynuować amortyzację wg stawki 14 %?3. Czy w związku ze zmianą klasyfikacji pojazdu ze specjalnego na osobowy, Spółka ma prawo obliczyć wartość hipotetyczną
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zasad amortyzacji środków trwałych.
Czy użyte w art. 17a pkt 6 lit. a) ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: ustawa pdop), sformułowanie według zasad określonych w art. 16k, oznacza, że obliczenie wartości hipotetycznej netto, powinno zostać dokonane wyłącznie na podstawie metody amortyzacji degresywnej, określonej w art. 16k ust. 1, jednak przy zastosowaniu roku rozumianego jako 12 kolejnych miesięcy
Czy zastosowany sposób amortyzacji (w pierwszym roku amortyzacja jednorazowa, a w kolejnych latach amortyzacja degresywna) jest prawidłowy?
Czy prawidłowo zwiększono wartość początkową środka trwałego (zespół energetyczno-wiatrowy z Grupy 3 KŚT), przyjętego do użytkowania w marcu 2006 r., o poniesione w maju 2006 r. nakłady na ulepszenie i od czerwca 2006 r. naliczano amortyzację od zwiększonej na skutek ulepszenia wartości początkowej środka trwałego, przy stosowanej degresywnej metodzie amortyzacji z art. 16k?
1) czy prawidłowe jest stanowisko, że otrzymując informację od Korzystającego o zmianie rodzaju samochodu z ciężarowego na osobowy, potwierdzone wpisem w dowodzie rejestracyjnym pojazdu nie ma obowiązku zmiany metody amortyzacji z degresywnej na liniową ? 2) czy prawidłowe jest stanowisko, że Korzystający dokonując zmian konstrukcyjnych samochodu powodujących, że w dowodzie rejestracyjnym samochód